Pięćdziesišt lat temu firma Avery Dennison Đ znana następnie jako Avery Adhesive Label Corporation Đ uruchomiła produkcję materiałów samoprzylepnych w fabryce w Painesville, Ohio. Nowo nadana nazwa Avery Paper została wkrótce zmieniona na Fasson Đ co miało sugerować czynnoć ămocowania do czegoÓ (fasten on) lub ăszybkiego naklejaniaÓ (fast on).
To wydarzenie wyznaczyło nowy strategiczny kierunek dla firmy: sprzedawać nie gotowe etykiety, ale materiały samoprzylepne bezporednio producentom drukarek, maszyn konwertujšcych oraz etykiet.
Stworzenie Fasson otworzyło nowe możliwoci i wykreowało nowš silnš markę, która miała znaczny wpływ nie tylko na firmę, ale także na umocnienie i rozwój całego przemysłu materiałów samoprzylepnych.
Narodziny innowacji
Gdy tworzono markę Fasson, technologia produkcji materiałów samoprzylepnych była całkowitš nowociš, więc większoć pracowników zaczynała pracę bez dowiadczenia na tym polu. Pierwszymi wyzwaniami dla Fasson była realizacja wielu dużych zamówień dla przemysłu, a co za tym idzie Đ cišgła praca maszyn przez tygodnie, mieszanie dużych partii kleju oraz powlekanie na winylu. Te jakże pouczajšce dowiadczenia spowodowały, że wieżo upieczony dział odszedł daleko od zwykłej działalnoci firmy zwišzanej z wytwarzaniem etykiet, tak jak chciał tego Stan Avery. W miarę pojawiania się nowych zamówień maszyny powlekajšce stawały się coraz większe, a personel coraz bardziej dowiadczony i chętny do eksperymentów. W ten sposób narodziła się innowacja.
Tworzenie bazy klientów
Już na poczštku firma Fasson zdecydowała się na rozszerzenie bazy klientów, zamiast polegać na kilku dużych klientach z różnych gałęzi przemysłu. Był to ogólny konsensus w firmie, której etykiety samoprzylepne mogły być używane niemal przez każdego. Jednakże po uruchomieniu programu marketingowego personel działu sprzedaży Fasson zauważył, że więcej czasu zajmuje wyjanianie podstawowych koncepcji zwišzanych z materiałami samoprzylepnymi niż ich sprzedaż. Dla druku arkuszowego były to bardzo niewygodne materiały: sklejały się, były trudne do obróbki i bardzo drogie. Pracownicy działu sprzedaży zdecydowali się na inne podejcie i rozpoczynali rozmowy z użytkownikami, co okazało się łatwiejsze. Od tego momentu firmę zaczęły zalewać zamówienia na etykiety samoprzylepne.
Zaspokajanie potrzeb rynku
Ekspansja geograficzna stała się ważnym czynnikiem w osišgnięciu przez Fasson czołowej pozycji na rynku, a zapoczštkowana została powstaniem nowych oddziałów w USA. Następnie powstawały zakłady produkcyjne w Europie, gdzie najpierw przekazywano licencje na produkcję materiałów bazowych, a następnie zaczęto dostarczać materiały bezporednio do drukarń. Materiały Fasson były katalizatorem dla rozwoju rynku materiałów samoprzylepnych w: Kanadzie, Meksyku, Ameryce Południowej, Afryce Południowej i Australii. Póniej marka Fasson została wprowadzona na rozwijajšce się rynki Azji, Europy Centralnej i Wschodniej oraz Ameryki Łacińskiej.
Umacnianie organizacji
Poczštkowo Fasson była prowadzona przez wizjonerskich i kreatywnych liderów. Pierwszy dyrektor zakładu Fasson w Painesville, Ohio, Bill Dodge Đ Mr. Fasson Đ był szanowany w całej rozwijajšcej się organizacji. Styl zarzšdzania rozwijał się, odzwierciedlajšc połšczenie cech charakteru Billa Dodge'a: ciekawoci, jak co działa, ulepszania urzšdzeń i procesów, powięcenia się prowadzeniu firmy we właciwy sposób oraz jego spokojnego motywowania innych do wyszukiwania rozwišzań nawet dla najtrudniejszych wyzwań. W firmie szybko przekształcajšcej się w wiatowš organizację, przy zdecentralizowanym jej zarzšdzaniu, rosnšca grupa menedżerów Fasson nie tylko powieliła podstawowe zasady, ale wzbogaciła je o własne idee, różne perspektywy kulturowe oraz wzmocniła, co wpłynęło na pracę we wszystkich oddziałach firmy.
Rozwijajšca się technologia
W czasach, gdy nikt nie wiedział nic o etykietach samoprzylepnych i nie miał dowiadczenia w produkcji tych materiałów, ekspertami stawali się pracownicy działu produkcji, stosujšcy metodę prób i błędów. Dlatego też Fasson zawsze chętnie przyjmowała do siebie majsterkowiczów, chemików, inżynierów oraz naukowców. Co jest najbardziej zdumiewajšce, wiele z tych osób weszło w skład kadry zarzšdzajšcej, wnoszšc do niej swój szacunek dla technologii materiałów, których zastosowanie dało produkty odnoszšce sukces na rynku. Dzięki przykładaniu dużej wagi do rozwoju technologicznego, organizacja Fasson stworzyła także wydajniejszy proces laminowania, bezrozpuszczalnikowe systemy odzyskiwania oraz przyjazne dla rodowiska kleje, rozwijajšc cišgle możliwoci firmy i zapewniajšc jej wiodšcš rolę w dziedzinie techniki.
Zapewnianie jakoci i usług
Bioršc pod uwagę długš historię pokonywania wyzwań produkcyjnych i technologicznych, nie dziwi fakt, że firma Fasson wykorzystała i przystosowała każdš nowš metodę do zapewnienia spójnych i pewnych dostaw produktów wysokiej jakoci w dowolnym miejscu na wiecie. Dšżenie do doskonałoci w Fasson zaczyna się od statystycznej kontroli procesu, a kończy na metodologii 6 Sigma.
Następne 50 lat
W cišgu 50 lat firma Fasson rozwinęła się z jednego zakładu do ok. 30 zakładów produkcyjnych, 65 centrów dystrybucji oraz 40 biur sprzedaży w 32 krajach na całym wiecie. Od wartoci sprzedaży 70 000 USD w pierwszym roku działalnoci Fasson stała się największym oddziałem Avery Dennison. Przez 50 lat pracownicy organizacji Fasson wspólnie tworzyli silnš tradycję innowacji, doskonałoci oraz wsłuchiwania się w potrzeby klienta. Pozwoliło to firmie stać się liderem w rozwoju możliwoci przemysłu materiałów samoprzylepnych Đ tradycji, która niewštpliwie będzie kontynuowana przez następne 50 lat.
Materiał dostarczony przez firmę Avery Dennison