Program wydarzeń towarzyszących targom FESPA Digital 2016, które odbywać się będą w dniach 8-11 marca br. w Amsterdamie, skupi się na trendach i możliwościach w zakresie druku cyfrowego dostępnych obecnie na rynku, tak aby pomóc drukarniom osiągać sukcesy na tym polu.
Tematyka seminariów zapewni drukarzom wgląd w kluczowe zagadnienia dotyczące technologii druku cyfrowego oraz praktyczne, konkretne przykłady, mogące być inspiracją dla tych, którzy już prowadzą swoją działalność bądź tych, którzy dopiero zaczynają. Darmowe sesje seminaryjne będą odbywały się przez wszystkie cztery dni trwania imprezy w hali 7 (stoisko T170), tak aby odwiedzający mogli z łatwością uczestnictwo w nich zaplanować w swoim harmonogramie. Każdy temat danej konferencji został wybrany zgodnie z głównymi trendami określonymi w wynikach analizy FESPA Print Census.
Sesje dotyczące cyfrowego druku wielkoformatowego, które będą również obejmowały obszar druku przemysłowego, zajmą się problematyką istoty druku cyfrowego w segmencie druku funkcjonalnego.
Gospodynią sesji będzie Sophie Matthews-Paul, konsultantka i analityk branżowy, z towarzyszeniem panelu ekspertów branżowych. Poprowadzi ona także seminarium zatytułowane „Back shoring and what it means” („Back shoring” i co to oznacza”). Z kolei Marco Olivotto, właściciel firmy Marco Olivotto & C. snc, omówi znaczenie zarządzania kolorem w sukcesie przedsiębiorstwa w świecie pełnym wyzwań na seminarium pt. „Colour management in the cross media printing world”. Olivotto przedstawi również dwie inne prezentacje: „The colour that refused to print”, w której odniesie się do studium przypadków użytkowników, aby pomóc zrozumieć drukarniom, jak poradzić sobie z „niedrukowalnymi” kolorami; oraz „Process standard digital – the path to standardisation” („Proces standardowej digitalizacji – na drodze do standaryzacji”).
Sesję „Label UV printing – customer experiences, trends and drivers” („Druk etykiet utwardzanych promieniami UV – doświadczenia klientów, trendy i tendencje”) poprowadzi Justin Hayward, magister matematyki (tytuł MBA) i dyrektor w Cambridge Investment Research Ltd. Trenerzy personalni i eksperci komunikacji marketingowej, Jan van der Spoel i Roland Biemans, podzielą się swoimi praktycznymi spostrzeżeniami na temat kontaktów z klientem i zwiększania swojego wskaźnika konwersji w sesjach „Connecting the Dots – the power of the persona.” Z kolei Gerrando Cerros, CEO w CMA Imaging i Vicky Barrett, design and merchandising manager w Clarins Fragrance Group, będą gospodarzami sesji pt. „There’s no excuse for inaccurate colour in retail applications”, podczas której omówią, jak przy użyciu odpowiednich narzędzi przypadek jest eliminowany z procesów dopasowywania i zarządzania kolorami oraz dlaczego jest to tak ważne dla właścicieli marek w każdym sektorze.
Potwierdzone sesje skoncentrowane na drukowaniu na tekstyliach zawierają m.in. „3D printed clothing”, na której Gavin Drake, dyrektor Garment Printing, opowie, czym jest przyszłość druku 3D dla przemysłu zajmujacego się drukiem na odzieży. Będzie on również gospodarzem sesji „Direct to garment printing – should we or shouldn’t we?” („Bezpośrednie drukowanie na odzieży – drukować czy nie drukować?”) oraz „Screen printing and direct to garment” („Sitodruk a druk bezpośredni na odzieży”). Justin Hayward poprowadzi sesję pt. „Dye-sublimation digital textiles printing trends, drivers, markets and growth” (tłum. „Termosublimacyjny druk cyfrowy na tekstyliach – trendy, tendencje, rynki i rozwój”).
Ponadto podczas towarzyszącej wystawy FESPA Textile 2016 zaplanowano jednodniową konferencję Digital Textile Conference (DTC), której celem jest zapewnienie kompleksowej platformy edukacyjnej dla każdego, kto chce rozwijać się w dziedzinie cyfrowego druku na tekstyliach.
Duncan MacOwan, szef ds. wydarzeń i nowych mediów targów FESPA, komentuje: Nasza jednodniowa Digital Textile Conference, która odbędzie się we wtorek 8 marca, ma dostarczyć drukarzom informacje z pierwszej ręki od czołowych ekspertów branżowych w tym sektorze, a każdej drukarni poważnie zainteresowanej poszerzaniem swojej oferty druku na tekstyliach zapewnić cenny wgląd w celu dywersyfikacji działalności.
Konferencja potrwa od godz. 10.45 do 18.00 i obejmie takie tematy jak: „Insights into the growth and creative development of digital textile markets” („Wgląd we wzrost i twórczy rozwój cyfrowych rynków tekstylnych”) Ron Gilboa, Infotrends; „Growing your business with fabric printing” („Rozwijaj swoją firmę drukując na tkaninach”) Daniel Arzt, Sun Ski Sport s.r.o.; „Smart textiles” („Inteligentne tekstylia”) David Schmelzeisen, Academic, Institut für Textiltechnik der RWTH Aachen; „Digital print in fast fashion” („Druk cyfrowy w segmencie szybkiej mody”) Mike Horsten, general manager marketing dla regionu EMEA, Mimaki Europe B. V. Swój referat pt. „The evolution of digital textile print for fashion” („Ewolucja cyfrowego druku tekstylnego w świecie mody”) zaprezentują także Bruno Basso i Christopher Brooke z Basso & Brooke, którzy są pionierami cyfrowego procesu drukowania w przemyśle modowym oraz twórcami przełomowej kolekcji w 100 proc. drukowanej cyfrowo. Dzień obejmie również dyskusje panelowe oraz lunch integracyjny, dający unikalną możliwość nawiązywania współpracy i tworzenia sieci kontaktów.
Naszym celem było uzyskanie pełnego spektrum referentów zaangażowanych w DTC, którzy będą mogli omawiać różne aspekty związane z rynkiem tekstyliów. Chcemy zaoferować przydatny wgląd w rynek dla tych drukarń, które już teraz zajmują się produkcją tekstyliów drukowanych lub tych pragnących rozwijać się w nowej dziedzinie – dodaje MacOwan.
Mówi Roz McGuinness, dyrektor zarządzająca targów FESPA: Tegoroczny program edukacyjny, poprowadzony przez profesjonalistów z branży, będzie dostarczać treści prowokujące do myślenia, aby pomóc odwiedzającym identyfikować nowe możliwości w celu rozwijania i poszerzania ich działalności, jak również zapewnić ogólne doradztwo branżowe dla działalności gospodarczej. Dzielenie się wiedzą i wymiana najlepszych praktyk są kluczowymi wartościami dla organizatorów FESPY, a dzięki zawartości naszego programu możemy zapewnić najnowsze informacje dotyczące branży, technologii i aplikacji, które pomogą drukarniom we właściwym myśleniu o możliwości dywersyfikacji.
W czwartek 10 marca, w ramach wydarzenia Printeriors odbędzie się również specjalna jednodniowa konferencja, podczas której projektanci i drukarnie zaprezentują najnowsze trendy i zastosowania w tym rozwijającym się sektorze (dekoracji wnętrz – przyp. red.).
Odwiedzający targi FESPA Digital 2016 będą mogli również wziąć udział w Sign Seminar, zorganizowanym w ramach European Sign Expo (stoisko A170, hala nr 2), oferującym ekskluzywne prezentacje na temat wszystkiego, co związane z rynkiem oznakowań.
Na podstawie materiałów organizatora targów opracowała AP