4100 zwiedzających i 232 wystawców, 2 dni marketingowych inspiracji, kilkaset oddanych głosów w konkursach branżowych i Gala Wystawców z uroczystym wręczeniem nagród POS STARS oraz Złoty Medal. Za nami Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku – Festiwal Marketingu.
W dniach 14-15 września br. w EXPO XXI Warszawa swoją ofertę zaprezentowali dostawcy artykułów promocyjnych dla branży reklamy i marketingu oraz dostawcy mediów i maszyn. Ponownie w dwóch halach 232 wystawców miało okazję zaprezentować nowości na nadchodzące miesiące oraz – na okres świąteczny.
Cieszymy się, że udało nam się spotkać z naszymi top klientami i zaprezentować im szereg nowości. Każde spotkanie face to face jest dla nas cenne. Jeśli w drugim dniu targów brakuje nam katalogów, to kolejny dowód na udany udział. Dodatkowo bardzo energetyczny wieczór branżowy, który kolejny raz zbliża członków rynku reklamy, to kolejna wielka zaleta – mówi Marcin Szulc, dyrektor handlowy Easy Gifts, jeden z wystawców targów.
Branżowe konkursy
Targom jak co roku towarzyszyły branżowe konkursy. Do konkursu Super Gift zgłoszono rekordową liczbę – 123 gadżety reklamowe! Konkurs wyróżnił artykuły promocyjne prezentowane podczas targów, odznaczające się funkcjonalnością i nowoczesną koncepcją. Zwiedzający targi Festiwal Marketingu mogli głosować w konkursie na nagrodę publiczności dla najlepszego gadżetu reklamowego. W tym roku, była to druga odsłona targów, pierwsza – głosowanie internetowe miało miejsce przed targami.
Kolejną odsłonę miał też konkurs POS STARS – na najlepsze displaye reklamowe. W konkursie głosowało jury, a także zwiedzający, którzy wybrali najlepsze według nich POS-y. Wybierano także nagrodę publiczności.
Jak co roku wystawcy zgłaszali innowacyjne produkty, maszyny i oprogramowania, jakie będą prezentować na targach w ramach konkursu Złoty Medal. O wyborze danej innowacji decydowały takie cechy jak: nowoczesność zastosowanych rozwiązań w odniesieniu do rozwiązań światowych, innowacyjne technologie lub rozwiązania, szczególne zalety ekonomiczne w zakresie zakupu i eksploatacji (cena, koszty eksploatacji i serwisu, koszty utylizacji), pozytywne oddziaływanie produktu na środowisko, wysoka funkcjonalność produktu czy jego estetyka. Uroczyste wręczenie nagród miało miejsce podczas gali.
Konferencja dla druku i poligrafii – Marketing MIX
W oba dni targowe odbyła się konferencja dla dyrektorów i właścicieli drukarń. Podczas trzech godzinnych prelekcji eksperci mówili o brandingu, sprzedaży i motywacji pracowników. Łukasz Murawski prowadził prelekcję o tym, „Jak sprawić, aby klienci kupili od Ciebie, a nie od konkurencji?”, Piotr Tytoń poprowadził panel ekspercki Effective Team Management, a Karol Froń: Jak motywować doświadczony zespół handlowy?
Wieczór ze świątecznym akcentem
Jak co roku i tym razem wystawcy spotkali się na uroczystej, wieczornej gali. Podczas oficjalnej części imprezy rozdane zostały nagrody w konkursie POS STARS, a także – po raz pierwszy – Złote Medale. Motywem przewodnim tegorocznej imprezy było „Christmas Party”.
Kolejna edycja wydarzenia odbędzie się w dniach 13-14 września 2023 roku w EXPO XXI Warszawa.
Opracowano na podstawie materiałów organizatora