Globalny dystrybutor na lokalnych rynkach
6 gru 2016 14:48

Podczas zakończonych niedawno targów drupa 2008 jedynym dystrybutorem papieru, który uczestniczył w imprezie jako wystawca z własnym stoiskiem, była Grupa Europapier. Podsumowując targi Werner Hartmann, członek zarządu Grupy Europapier stwierdził, iż udział ten zaowocował umocnieniem kontaktów z klientami i pozyskaniem nowych dostawców, a także podniesieniem prestiżu firmy. Zaprezentowaliśmy się na arenie międzynarodowej jako poważny partner nie tylko dla kooperantów wywodzących się z Austrii, ale również z krajów Europy Centralnej – podkreślał W. Hartmann. Każdego dnia targów stoisko Europapieru odwiedzało ponad 100 gości obsługiwanych przez 18 pracowników reprezentujących każdy z 12 krajów, w którym firma działa. O powodach podjęcia przez zarząd firmy decyzji o zaprezentowaniu się na drupie tak mówiła Claudia Peter, International Marketing Coordinator Grupy Europapier, z którą mieliśmy okazję rozmawiać podczas targów: Powodem naszej tutaj obecności jest fakt, że targi drupa to największe targi poligraficzne i są tu wszyscy: zarówno producenci maszyn, papieru, jak i nasi klienci. Nasza obecność jest więc nieodzowna, ponieważ jesteśmy pośrednikiem pomiędzy fabryką papieru a naszymi klientami, ich pierwszym kontaktem. Firmy produkujące maszyny demonstrują tu swoje nowe wyroby; my nie możemy tego zrobić, ponieważ nie produkujemy papieru. Jednak nasz główny sukces, którym możemy się pochwalić, to fakt, że jesteśmy jedynym dystrybutorem obecnym na targach. Naszym celem było pokazanie się jako grupa działająca globalnie w 12 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, jeden z największych dystrybutorów papieru w tym regionie. Nasza siła wywodzi się m.in. stąd, że możemy się wzajemnie wspierać i wymieniać doświadczeniami. Natomiast działamy lokalnie: jesteśmy blisko klientów, chcemy służyć im pomocą jako partner konsultingowy. Staramy się też promować najnowsze technologie i podążać za aktualnymi trendami. Ostatnio najważniejszym z nich jest troska o środowisko. Widzimy coraz większe zainteresowanie tematyką ekologiczną wśród klientów; mile widziane są certyfikaty. W zgodzie z tymi oczekiwaniami wprowadzamy do oferty coraz więcej produktów z certyfikatami FSC i PEFC. Rozpoczynamy także program edukacyjny mający na celu promowanie problematyki ekologicznej i wyjaśnianie, czym dokładnie jest FSC. Szkolenia na ten temat będą prowadzone także w Polsce. Firma stara się również mieć swój udział w ograniczaniu emisji CO2. Pytana o ocenę udziału firmy w targach Claudia Peter odpowiedziała: Uczestniczyliśmy w targach drupa po raz pierwszy, ale możemy z pełnym przekonaniem powiedzieć, że zostały spełnione wszystkie cele, które sobie postawiliśmy, i wszystkie nasze oczekiwania. Jesteśmy bardzo zadowoleni. Podobnie wypowiadała się Sylwia Koza, Marketing Manager Europapier Impap, dodając także kilka informacji na temat rynku polskiego: Grono głównych dostawców Grupy Europapier jest podobne we wszystkich krajach, jednakże różnimy się pod względem specjalności na poszczególnych rynkach, ponieważ każdy kraj ma swoją specyfikę. Co wyróżnia Polskę w grupie, to m.in. fakt, że jesteśmy jedynym krajem, który ma dział folii oraz bardzo rozwinięty dział design, czyli papierów ozdobnych. Jeśli chodzi o nowości, w marcu br. wprowadzilismy papier biurowy Target Personal dedykowany konkretnym, bardzo wymagającym klientom produkowany przez portugalską firmę Soporcel Portucel. Nowymi produktami dla rynku wydawniczego są tektura Duroboard austriackiej firmy Duropak i papier objętościowy Salzer Eos firmy Salzer Papier. Obydwa zostały wprowadzone do oferty w ubiegłym roku i zyskują coraz większe uznanie użytkowników. Warto dodać, że na rynek wydawniczy weszliśmy niedawno. W nawiązaniu do specyfiki rynku polskiego chciałabym też podkreślić, że jako pierwsi w grupie wprowadziliśmy ISO 9001 – firma Europapier-Impap uzyskała certyfikat jesienią 2007 roku. Polski oddział Grupy Europapier zaprosił także na targi drupa kilkunastosobową grupę swoich klientów, którzy – podobnie jak firma – mieli okazję po raz pierwszy uczestniczyć w tej największej imprezie przemysłu poligraficznego. IZ