Globalny Dzień Ekologii Ricoh
6 gru 2016 14:45
Ricoh Europe B.V. - europejska centrala japońskiej firmy Ricoh Co. Ltd. poinformowała o swoim uczestnictwie w Globalnym Dniu Ekologii Ricoh. Pod hasłem „OFF & THINK” firma aktywnie promuje wewnętrzny program oszczędzania energii. 21 czerwca, od godziny 9 rano do 9 rano 22 czerwca wszyscy pracownicy Ricoh Group byli zaangażowani w promowanie oszczędności energii w ramach realizacji polityki proekologicznej firmy.
„OFF & THINK” jest globalnym programem budowy świadomości i dniem, w którym pracowników zachęca się do myślenia o działaniach mogących przyczynić się do zmniejszenia zużycia energii. W tym dniu wszyscy pracownicy powinni pomyśleć o środowisku naturalnym i wyłączyć urządzenia pobierające energię elektryczną, gdy tylko będzie to możliwe. 21 czerwca, czyli pierwszy dzień astronomicznego lata, wybrano pierwszym dniem Globalnego Dnia Ekologii Ricoh.
Wpływ pojedynczych pracowników na oszczędność energii jest niewielki. Niemniej, jeżeli każdy z 76 100 pracowników grupy Ricoh wniesie wkład w akcję, uzyskany rezultat będzie istotny. Wkład ten będzie kolejnym etapem promowania indywidualnej odpowiedzialności za środowisko naturalne - mówi Masamichi Oisihi, zarządzający Biurem Zarządzania Środowiskowego w Ricoh Europe B.V. 347 oddziałów Ricoh Group brało udział w Globalnym Dniu Ekologii poprzez zmniejszenie zużycia energii elektrycznej na całym świecie. Jednym z konkretnych działań jest wyłączenie światła i urządzeń w ciągu dnia, gdy jest to tylko możliwe. Innym przykładem działania jest wyłączenie w tym dniu wszystkich tablic reklamowych w biurach firmy i innych lokalizacjach.
Ochrona środowiska jest ważnym zadaniem dla firmy Ricoh. Wszystkie jej oddziały posiadają certyfikat ISO 14000. Wiele uwagi poświęca się kwestiom ochrony środowiska w pracach badawczo-rozwojowych. Ponadto firma otrzymała wiele prestiżowych nagród w tym zakresie, w tym Złoty Medal WEC za osiągnięcia w ekologii. Ricoh była również pierwszą dużą japońską firmą, która wzięła udział w akcji „e-mission55”.
Opracowano na podstawie informacji firmy Ricoh Europe