Grand Prix Cyrel – polskie akcenty
6 gru 2016 14:46
Grand Prix Cyrel to konkurs zainicjowany przez firmę DuPont w 1982 roku w celu prezentacji i promocji innowacyjnych, wyznaczających nowe trendy opakowań drukowanych przy wykorzystaniu technologii Cyrel.
24 marca w Walencji odbył się siódmy finał konkursu, do którego organizatorzy odnotowali rekordową liczbę zgłoszeń – aż 1700 prac z 40 krajów z całego świata. W jury zasiedli specjaliści branży opakowań, a przewodniczył im Wolfgang Klos-Geiger, współwłaściciel wydawnictwa G&K TechMedia GmbH (wydającego m.in. czasopismo „Flexo+Tief–Druck”). Partnerem wydarzenia była firma Esko Graphics, szmaragdowym sponsorem – Gallus, diamentowymi – Soma Engineering, Sun Chemical Hartmann, Comexi, Fischer&Krecke, natomiast złotymi – Degraf, Praxair, Windmšller & Hšlscher.
Prace oceniano w 12 kategoriach: najlepsza konwersja z technologii offsetowej do fleksograficznej, opakowania zbiorcze, torby, pre-print, tektura falista (fala B, C, A), tektura falista (fala E, F), etykieta, najlepsza zgodność odbitki nakładowej z proofem, druk „bez końca”, opakowanie giętkie, karton laminowany. Dwunasta kategoria to nagroda specjalna. W tym roku w gronie finalistów znalazło się kilka firm z Polski. Z największą ilością statuetek wyjechała z Walencji Chespa z Krapkowic, która była nie tylko jedną z najbardziej uhonorowanych przygotowalni, ale także… jedyną z Polski. W konkurencji „konwersja z rotograwiury do fleksografii” Chespa zdobyła Złoty Medal za pracę Cappuccino (Złoty Medal odebrała także drukarnia Bahpol z Kłobucka za druk tego opakowania). Srebrny medal przyznano Chespie za opakowanie na piwo „Dog in the Fog” w kategorii tektura falista – fala B, C, A. Druk tego opakowania był dziełem firmy TFP z Kórnika. Trzecie miejsce zajęła Chespa wraz z TFP w kategorii „konwersja z offsetu do fleksografii” za opakowanie Pilsner Urquell. To dla nas ogromne wyróżnienie i dowód na to, że nasi graficy do perfekcji opanowali tajniki przygotowalni fleksograficznej – skomentował na gorąco niewątpliwy sukces Chespy jej prezes, Joachim Siekiera. – To także najlepszy dowód na to, że fleksografia, także dzięki doskonale wyposażonym drukarniom, z powodzeniem może konkurować z innymi technikami drukowania. W następnej edycji Grand Prix Cyrel wystartujemy także w kategorii „najlepsza zgodność odbitki nakładowej z proofem”, co umożliwi nam planowana inwestycja w proofing cyfrowy GMG.