Innowacyjne etykiety: efektywne i efektowne
6 gru 2016 14:55

Firma Avery Dennison jako jeden z liderów w branży materiałów samoprzylepnych zapewnia globalny zasięg i doświadczenie konieczne do zaspokojenia różnorodnych potrzeb zarówno producentów, jak i odbiorców końcowych etykiet samoprzylepnych. Nieustanne zaangażowanie w pracę nad innowacjami oznacza, że produkty firmy dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii oraz pomysłów wytyczają kierunek branży, jak również spełniają oczekiwania klientów. Aktywny program badawczy i obecność w każdym sektorze rynku oznacza, iż Avery Dennison posiada gamę produktów i doświadczenie niezbędne do stworzenia etykiety właściwej dla konkretnego zastosowania. Oto nowe produkty, które Avery Dennison wprowadza do oferty w tym roku. Shrink PS jest innowacyjnym produktem dającym nowe możliwości w dekorowaniu termokurczliwych opakowań typu „vacuum” stosowanych do produktów żywnościowych. Aplikowana na pusty woreczek etykieta Shrink PS kurczy się razem z nim w procesie obróbki termicznej. Dzięki tym unikalnym właściwościom Shrink PS to ostra, wyrazista i przyciągająca wzrok grafika etykiety samoprzylepnej pozbawiona zmarszczek i załamań typowych dla aplikacji standardowych etykiet na termokurczliwe opakowania „vacuum”. To coś, co wyróżnia produkt na półce. Shrink PS obniża koszt opakowania w porównaniu ze stosowanym obecnie nadrukiem bezpośrednim połączonym z etykietą samoprzylepną. Eliminuje potrzebę magazynowania różnorodnej gamy opakowań, innej dla każdego typu produktu. Pozwala na zmniejszenie stanów magazynowych i skrócenie do minimum czasu oczekiwania na opakowania, który w przypadku worków termokurczliwych z nadrukiem bezpośrednim może sięgać od kilku do nawet kilkunastu tygodni. Fasson Global MDO jest nową półelastyczną, koekstrudowaną folią poliolefinową, przeznaczoną do aplikacji w segmencie kosmetyków i środków higieny osobistej. Jak zapewnia producent, jest wydajniejszą, efektywniejszą i efektowniejszą alternatywą dla standardowo używanych folii polietylenowych. Dzięki swojej stabilności wymiarowej gwarantuje wyższe prędkości przetwarzania w połączeniu z doskonałym pasowaniem kolorów w pracach wielobarwnych. Zredukowana do minimum grubość całkowita konstrukcji zmniejsza przestoje i straty związane ze zmianą roli na maszynach. Wysoko przezroczysta w wersji transparentnej lub biała o dużej nieprzenikalności gwarantuje najwyższej jakości efekty dekoracyjne wymagane w segmencie kosmetyków i środków czystości. Cienki 23-mikronowy podkład poliestrowy umożliwia etykietowanie z dużymi prędkościami, eliminuje zerwania wstęgi i w odróżnieniu od swoich papierowych odpowiedników może być poddany procesom recyklingu. Wash off label. Opakowania, które można łatwo przetworzyć lub ponownie ich użyć, są obecnie bardzo popularne wśród producentów i konsumentów. W odpowiedzi na ten trend rynkowy Avery Dennison wprowadza szeroko dostępną folię do produkcji etykiet zmywalnych, do zastosowania na wszystkich szklanych butelkach zwrotnych. Stosując etykiety zmywalne na butelkach zwrotnych można osiągnąć wysokiej jakości efekt imitujący nadruk bezpośredni, zarezerwowany dotychczas tylko dla opakowań jednorazowych. Dzięki innowacyjnej dwuwarstwowej konstrukcji oraz unikalnej gamie klejów, etykiety zmywalne mogą być łatwo usuwane we wszystkich konwencjonalnych myjkach. Korzyści płynące z zastosowania etykiety zmywalnej to przede wszystkim: n potencjalna oszczędność energii (temperatura roztworu myjącego 65°C), n brak konieczności zmian w procesie mycia, n kleje nie pozostawiają śladów na butelkach i nie osadzają się w myjkach, n zachowują doskonałą przejrzystość, n pozwalają na zastosowanie do „krawatek” oraz skomplikowanych kształtów etykiet, n doskonale nadają się na jasne i ciemne powierzchnie opakowań. Produkty ze wszystkich branż potrzebują etykiet. Z jednej strony płynna logistyka i bezpieczeństwo produktów mogą zależeć od etykiet dostarczających pewnych informacji. Z drugiej strony sukces lub porażka produktu detalicznego może zależeć od efektu, jaki uzyska produkt na półce sklepowej. Avery Dennison posiada doświadczenie i technologie, niezbędne do osiągnięcia najlepszych wyników w każdym głównym sektorze rynku. Producenci etykiet mogą polegać na pomocy ze strony firmy w zakresie maksymalizacji efektywności oraz wzmocnienia przekazu każdej marki. Opracowano na podstawie materiałów firmy Avery Dennison