Jak podała spółka HP Inc., podczas tegorocznej edycji targów drupa firma zaprezentuje jedną z najbardziej rozbudowanych ofert dla branży cyfrowych urządzeń drukujących. Znajdą się w niej nowe rozwiązania, które są przykładem tego, jak cyfrowa technologia druku HP pozwala dostawcom usług druku (PSP) na odkrywanie ich możliwości.
Firma poinformowała o nowym produkcie, który zostanie po raz pierwszy zaprezentowany na targach drupa 2016 – HP PrintOS. Jak zapowiada producent, ma on zmienić sposób zarządzania przez klientów produkcją druku.
Otwarta, bezpieczna i zintegrowana platforma do zarządzania produkcją druku Print-OS jest systemem operacyjnym w chmurze, doskonale nadającym się dla dostawców usług druku ze wszystkich segmentów i drukujących we wszystkich rozmiarach stosowanych w technologii druku cyfrowego HP Indigo, PageWide Web Press, Scitex i Latex.
Wyposażony w zestaw intuicyjnych internetowych i mobilnych aplikacji PrintOS pomaga uprościć i zautomatyzować produkcję druku, umożliwiając klientom szybsze rozpoczynanie zadań drukowania. Dodatkowo połączenie z chmurą pozwala klientom zdalnie monitorować stan drukowania, jak również śledzić i zwiększyć wydajność produkcji z upływem czasu.
Jak komentuje Graeme Parry, dyrektor ds. produkcji w firmie ProCo: W ProCo prowadzimy wielozmianową produkcję na wielu maszynach, jednak nigdy wcześniej nie mieliśmy takiego dostępu do wydajności produkcyjnej naszych operacji cyfrowych. Print-OS oferuje dostęp do naszych operacji zawsze i wszędzie, co umożliwia lepszy niż kiedykolwiek wgląd w naszą działalność. Systemu PrintOS używamy nie tylko do bardziej efektywnego kierowania naszymi procesami drukowania, ale również pomaga on nam dostarczając odpowiednie narzędzia naszym pracownikom i operatorom, aby lepiej nadzorować produkcję. To jest fantastyczne.
PrintOS zawiera także aplikację o nazwie Box, narzędzie, które upraszcza wdrażanie nowych prac przez niezautomatyzowane kanały takie jak e-mail czy platformy do przesyłania plików usług. Często nieproporcjonalne ilości czasu i wysiłku są inwestowane w obsługę prac przed rozpoczęciem produkcji. Jak zapewnia firma HP, dzięki standaryzacji procesów Box zmniejsza ogólne działania początkowe, zwiększa moce produkcyjne i poprawia rentowność.
Ponadto, w odpowiedzi na potrzeby dostawców druku, kolejną innowacją w tym nowym systemie dla biznesu jest aplikacja Site Flow, która łączy w sobie funkcje automatycznego składania zamówień, prepress i zarządzanie sklepem. Aplikacja pozwala dostawcom oferować atrakcyjne koszty i wyższy poziom usług pojedynczych, indywidualnych zleceń drukowanych na co dzień, w tym bezpośredniej wysyłki do klientów końcowych.
Nabywcy maszyn HP Indigo i PageWide Web Press będą mogli zacząć korzystać z PrintOS od 31 maja br. Wiele aplikacji
będzie dostępnych bez opłat dla obecnych klientów z umową o świadczeniach usług serwisowych, natomiast niektóre aplikacje będą podlegać miesięcznym opłatom abonamentowym. Z kolei dla użytkowników maszyn HP Scitex i HP Latex system Print-OS ma być dostępny w 2017 roku.
Jak podaje firma, oddział HP Financial Services – dostawca rozwiązań inwestycyjnych IT oraz finansowania HP Inc. – może pomóc klientom uzyskać łatwiejszy i szybszy dostęp do tej innowacyjnej technologii druku cyfrowego. Klienci mają możliwość wyboru sposobu nabycia oraz płacenia za system PrintOS, który można dostosowywać w całym portfolio produktów HP Inc. w oparciu o indywidualne potrzeby biznesowe.
Bernd Zipper, CEO zipcon consulting i uznany specjalista software'owy, tak skomentował na swoim blogu nowość od HP na przykładzie relacji koncernu z jego klientami: HP w ciągu ostatnich kilku lat zgromadziło bazę klientów, o której wielu producentów maszyn drukujących (zarówno analogowych, jak i cyfrowych) może tylko pomarzyć. Firma konsekwentnie „pielęgnuje” bazę swoich klientów, która może podejmować decyzje dotyczące praktycznie wszystkiego – w razie potrzeby klienci po prostu nabywają szybciej lub taniej dane urządzenie lub technologię. (…) Dobrzy klienci, czyli ci, którzy dużo kupują, są akceptowani jako „fani” i zapraszani do dołączenia do wspólnoty Dscoop, organizacji HP w obrębie bazy klientów firmy. Jako „użytkownicy uprzywilejowani”, członkowie tego ekskluzywnego klubu są pierwszymi, którzy otrzymują najważniejsze informacje na temat nadchodzących nowości i mogą ubiegać się o nowy sprzęt, a nawet od czasu do czasu zjeść obiad z jednym z prezesów korporacji. Dostawcy druku cyfrowego są znacznie uzależnieni od HP. (…).
Co się natomiast stanie, jeśli drukarnia zbankrutuje? Przejęcie używanego sprzętu lub jego sprzedaż na rynku wtórnym to lukratywny interes – ale czy nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami i wysiłkiem dla producenta? Co więcej: w jaki sposób można sobie zapewnić, że klienci końcowi, których potrzeby były wcześniej zaspokajane przy użyciu technologii HP, nie przejdą do innego dostawcy druku oferującego inny system operacyjny do druku cyfrowego? Zipper odpowiada: Utrata „fanów” i tym samym klientów końcowych nie pasuje do koncepcji strategicznej usługodawcy. Jest zatem logiczne, że HP pomyślało także o potrzebach klientów swoich klientów. PrintOS umożliwia korporacji bycie o jeden krok bliżej klientów końcowych, ponieważ użytkownikami aplikacji, które będą świadczone w przyszłości, są firmy drukujące ORAZ ich klienci. Jeśli firma rezygnuje z tego systemu druku, końcowy klient nadal korzysta z usług, które są dostarczane za pośrednictwem aplikacji. W tej sytuacji HP może następnie przekierować klienta końcowego – oczywiście po cichu – do innego dostawcy usług druku. Taki system „trzymania klientów w obrębie korporacji” może okazać się sukcesem.
Zipper podsumowuje: Chciałbym zobaczyć przejęcie podobnego systemu u innych dostawców. Heidelberg, Xerox i inni eksperymentują ze zbliżonymi ekosystemami w celu utrzymania klienta. Ale HP może być uznane za lidera innowacji w tym zakresie – teraz, kiedy ma swój własny „OS”. Nawiasem mówiąc, w żargonie IT „OS” jest systemem operacyjnym, jak Windows czy MacOS. Wierzę, że HP definiuje ten termin inaczej – „OS” jako „system zamówień” (z ang. ordering system – red.). Wszystko zależy od tego, z czyjej perspektywy na to spojrzymy.
Na podstawie materiałów firmy HP Inc. oraz artykułu „Come on print companies, give us your customers” – what does HP’s new PrintOS really mean” z blogu „Beyond Print” opracowała AP