Odniesienie sukcesu na rynku poligraficznym wymaga od dostawców usług druku konsekwentnej realizacji strategii, w której na pierwszym miejscu znajdą się takie cechy jak: jakość, elastyczność, wszechstronność i niezawodność. Wszystkie razem przekładają się bowiem na szybkość realizacji zlecenia, koszty związane z produkcją oraz najważniejsze – zadowolenie klienta, który będzie wracał do sprawdzonego wykonawcy. Dobra inwestycja w system produkcyjny powinna się wiązać z jakością rozumianą jako lepsze – niż dotychczas – wykonywanie usług. Nowe możliwości wykańczania, doskonałość druku w kolorze to cechy, które należy wziąć pod uwagę.
Przyszłość cyfrowego druku produkcyjnego związana jest z umiejętnością szybkiego dostosowania do zmian. Stać w miejscu to za mało, przyjąć strategię na przetrwanie – też – mówi Jarosław Arendt, production printing coordinator, Ricoh Polska.
Firmy poligraficzne muszą myśleć o zdobywaniu nowych klientów i dywersyfikacji oferowanych usług. Inwestycje, które podejmą, powinny nie tylko zapewniać szybką stopę zwrotu, ale również pozwalać na rozbudowanie zakresu realizowanych zadań i zwiększenie wydajności produkcji. Wysoka jakość i doskonałe odwzorowanie kolorów, które zapewnia technologia cyfrowa, to wymóg absolutny. Bezdyskusyjny jest fakt, że nakłady druku zmniejszają się, zmienia się również sposób wykorzystywania drukowanych materiałów. W działaniach marketingowych coraz większe znaczenie ma personalizacja, liczy się również możliwość szybkiego i taniego zrealizowania niskiego nakładu. Technologia cyfrowa zapewnia wysoką jakość odwzorowania obrazu i reprodukcji barw, umożliwia przy tym większą elastyczność, pozwala na wykorzystanie druku zmiennych danych i jest atrakcyjna cenowo.
Naszą odpowiedzią na problemy, z którymi boryka się branża poligraficzna, są urządzenia z serii Ricoh Pro C7100. Żadne inne maszyny dostępne na rynku nie łączą w sobie dwóch bardzo ważnych funkcjonalności – piątej stacji na kolor specjalny oraz druku na długich arkuszach. Obecnie ważnym wymaganiem rynku jest możliwość tworzenia spersonalizowanych wydruków wysokiej jakości, wyróżniających się wśród konkurencji. Dodatkowa stacja na biały, przezroczysty lub neonowo żółty toner pozwala na druk aplikacji wykraczających poza gamę CMYK, punktowe lub całościowe nabłyszczenie i nadruk znaków wodnych. Dzięki temu nasi klienci mają możliwość realizowania niestandardowych, przykuwających wzrok projektów. Format papieru 330x700 mm wprowadza nowe możliwości, gdy oczekujemy wyjścia poza standardowy SRA3. Nowa technologia Ricoh, która jest odpowiedzią na te potrzeby, otwiera zupełnie nowe możliwości zarówno dla branży kreatywnej, jak i dla poligrafii – dodaje Jarosław Arendt.
Artykuł sponsorowany