Komplementarność rynków i klientów
6 gru 2016 14:53
W ubiegłym miesiącu dotarła do nas informacja o przejęciu znanego polskiego producenta etykiet i opakowań kartonowych, firmy Cezar SA, przez Grupę Chesapeake dostarczającą etykiety oraz opakowania z kartonu i tworzyw sztucznych na rynki międzynarodowe.
Krótką informację na ten temat zamieściliśmy w majowej Poligrafice, a o więcej szczegółów poprosiliśmy rzecznika Cheasapeake, Boba Houghtona.
Jakie były powody przejęcia firmy Cezar SA i jaka jest strategia Grupy Chesapeake związana z dalszą działalnością tej firmy, zwłaszcza w kontekście istniejącej już w Polsce firmy Chesapeake Packaging Poland, która przejęła kontrolę nad Cezarem?
Bob Houghton: Nabycie drukarni Cezar SA rozszerza i wzmacnia obecność Grupy Chesapeake w Europie Centralnej, umożliwiając jej dostawy na rynek lokalny. Cezar zaopatruje również komplementarne w stosunku do naszej oferty rynki i klientów, tak więc wspólnie planujemy nadal rozwijać tę działalność. Rozważamy nowe inwestycje i już zaplanowaliśmy spotkania z obecnymi klientami Chesapeake w przejętej firmie. Natomiast Chesapeake Packaging Poland to firma holdingowa, która została powołana do życia kilka lat temu w związku z przewidywaniem, że Grupa Chesapeake mogłaby chcieć wzmocnić swoją pozycję na tym rynku.
Czy produkty wytwarzane przez białostocką firmę są też produkowane w innych zakładach należących do Chesapeake, czy stanowią uzupełnienie jej portfolio?
B.H.: Cezar produkuje opakowania kartonowe i kilka rodzajów etykiet: wrażliwe na nacisk, typu in-mould i aplikowane na mokro. Fabryki Chesapeake wytwarzają większość wymienionych produktów z wyjątkiem etykiet typu in-mould. Etykiety aplikowane na mokro początkowo były produkowane w Wielkiej Brytanii (Szkocja), więc firma Cezar rozszerzy ten element naszej działalności także na Europę kontynentalną. Spodziewamy się, że obie firmy będą czerpać korzyści z synergii w dziedzinie technologii i wielu rodzajów produktów.
Na rozwój jakich produktów stawia głównie Grupa Chesapeake?
B.H.: Grupa Chesapeake jest liderem na rynku produktów kartonowych oraz plastikowych butelek/pojemników dla niszowych rynków – chcielibyśmy wzmocnić obecność na naszych głównych rynkach oferując bezproblemową i kompleksową obsługę naszych klientów na całym świecie.
Kto będzie zarządzał firmą Cezar i czy przewidziane są zwolnienia pracowników?
B.H.: Obecny zespół zarządzający nadal kieruje działalnością firmy. W jego skład wchodzą Andrzej Sosna, dyrektor generalny i Janusz Pytko, dyrektor produkcji; obaj panowie są członkami zarządu. W firmie jest także zatrudnionych 15 osób na stanowiskach kierowniczych. W rezultacie przejęcia w drukarni zaszły jedynie niewielkie zmiany personalne. Nie przewidujemy też zwolnień – mamy nadzieję, że firma Cezar będzie się rozwijać i czerpać korzyści z przynależności do Grupy Chesapeake.
Czy zostanie zachowany dział badawczo-rozwojowy firmy Cezar?
B.H.: Nie planujemy wprowadzania żadnych zmian w obecnych usługach oferowanych przez firmę Cezar.
Opracowanie: redakcja