#LABELicious – wyzwanie dla młodych talentów 
27 sie 2018 08:26

W nadchodzących latach europejska branża etykiet będzie konkurować z wieloma innymi branżami w tak zwanej wojnie o talenty. Ciągłość naszych sukcesów w branży w dużej mierze zależy od napływu kreatywnych umysłów i kreatorów technicznych nowej generacji.

Branża etykiet może zaoferować ekscytujące i atrakcyjne środowisko pracy, ale należy zdawać sobie sprawę z tego, że może nie być wystarczająco widoczna lub cierpieć z powodu przestarzałego wizerunku, aby być postrzeganą jako szansa na przyszłą karierę dla studentów lub młodych profesjonalistów w ich pierwszych miejscach pracy.

Stowarzyszenie FINAT uznało ten temat za jeden z trzech priorytetów sektora i na konferencji 2018 European Label Forum przedstawiło inicjatywę #LABELicious – wyzwanie dla młodych talentów do dzielenia się pomysłami, koncepcjami i wizjami dla etykiet na 2025 rok.

Konkurs #LABELicious ma zwrócić uwagę na to, w jaki sposób etykiety i sąsiadujące technologie są kluczem do sukcesu marek oraz różnych branż i ostatecznie, w jaki sposób branża etykiet stanowi atrakcyjną opcję pracy dla młodych talentów.

Organizacja FINAT podjęła inicjatywę tego projektu z okazji 60-lecia stowarzyszenia i zamierza rozwijać ją w latach 2018 i 2019.

Jako że #LABELicious jest wyzwaniem związanym z przemysłem zbiorowym, FINAT dąży do włączenia maksymalnie dużej liczby partnerów ze wszystkich zaangażowanych stron, w tym: w dziedzinie edukacji, mediów branżowych, partnerów branżowych, stowarzyszeń i właścicieli marek – zarówno w skali europejskiej, jak i krajowej.

Konkurs #LABELicious ma trzy kategorie:

– Brand Design – zwycięski projekt powinien pokazać, jak w 2025 roku markowa etykieta tworzy wyjątkowe doświadczenie, przewagę konkurencyjną i wartość dodaną dla marki w swojej kategorii produktów.

– Smart/Intelligent/Multifunctional Labels – zwycięski koncept powinien obrazować, w jaki sposób technologia zwiększa wartość etykiety dzięki nowej funkcjonalności, innej niż sama marka.

– Out-of-The-Box – zwycięski projekt ma pokazać, jak nieszablonowe myślenie, łącząc zarówno kreatywny projekt, jak i technologię, oferuje nowe aplikacje i możliwości w zakresie wartości w etykietowaniu produktów.

Konkurs #LABELicious rozpocznie się 28 września br. i zakończy się ceremonią zwycięzców na targach Labelexpo Europe 2019 w Brukseli.

Więcej informacji na stronie internetowej: http://www.labelicious.eu/

Na podstawie materiałów stowarzyszenia FINAT opracowała AP