Massivit 3D – wolność kreacji
30 sty 2018 09:53

Wprowadzenie na rynek unikalnego rozwiązania Massivit 1800 3D w 2016 roku rozpoczęło nową erę w komunikacji wizualnej. 

Rynkowa premiera flagowego modelu izraelskiego producenta – Massivit 1800 3D miała miejsce na targach drupa 2016 i wzbudziła ogromne zainteresowanie branży. Każda nowa technologia pojawiająca się na rynku przykuwa uwagę, ale często ciekawość nie od razu przekłada się na sprzedaż – mówi Isabelle Marelly, dyrektor marketingu w firmie Massivit 3D. – Inaczej było w przypadku Massivit 1800 3D – w ciągu 12 miesięcy od premiery rynkowej pozyskaliśmy ponad 30 klientów z 15 krajów na pięciu kontynentach. Od tego czasu rozwinęliśmy się znacząco również jako firma – nasz biznes wzrósł o 350 proc., a siatka naszych dilerów wzrosła do 35. W Polsce rozwiązania izraelskiego producenta są dostępne w ofercie firmy LFP Industrial Solutions, będącej również przedstawicielem takich firm jak Durst, Bullmer czy Caldera na naszym rynku, mającej zatem bogate doświadczenie w obszarze sign&display oraz odpowiednie zaplecze serwisowe. 

Efekt wow

Co czyni technologię firmy Massivit 3D unikalną? Nasze rozwiązanie wypełnia lukę pomiędzy drukarniami wielkoformatowymi a producentami oznakowań, dając im możliwość wprowadzenia wartości dodanej poprzez zaoferowanie unikalnych produktów, a przez to wzrost rentowności oraz odróżnienie się od konkurencji – wyjaśnia Isabelle Marelly. – Pozwala na realizowanie wyjątkowych projektów, których wyprodukowanie tradycyjnymi metodami często nie byłoby możliwe. Druk 3D daje firmom wolność kreacji dużych, kompleksowych, wypukłych i podświetlonych wewnętrznie kształtów dających niezwykle pożądany przez właścicieli marek efekt wow. Zdolność do realizowania przyciągających uwagę produktów komunikacji wizualnej pozwala użytkownikom na rozszerzenie portfolio aplikacji dzięki wykorzystaniu technologii druku 3D i poprzez jej integrację z dotychczas oferowanymi aplikacjami 2D. Przykładem może być oklejanie pojazdów na potrzeby różnych kampanii promocyjnych. Dotychczas wykorzystywano głównie płaskie, zadrukowane folie – połączenie ich z elementami 3D to nieporównywalnie większe oddziaływanie i wyróżnienie się z tłumu innych kampanii. Druk 3D z całą pewnością otwiera drzwi do nowych klientów I umożliwia wzrost konkurencyjności. 

Sukces lubi odważnych

Jak zauważa Isabelle Marelly, głównym wyzwaniem jest dla firmy szerokie dotarcie do projektantów, agencji reklamowych oraz właścicieli marek w celu uświadomienia im nowych możliwości technologicznych, pozwalających na tworzenie kreatywnych projektów, niemożliwych dotychczas do zrealizowania za pomocą tradycyjnych metod. Stałe wysiłki naszych sił sprzedażowych i sukcesy klientów, którzy zainwestowali w nasze rozwiązanie powodują coraz większą świadomość możliwości, ale musimy też brać pod uwagę czynniki zewnętrzne takie jak pojawiające się nowe technologie czy sytuacja ekonomiczna – wyjaśnia dyrektor marketingu. – Wiele firm z rynku sign&display na co dzień boryka się również z wyzwaniami związanymi z konkurencją rynkową oraz stale rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie coraz szybszej realizacji coraz bardziej kreatywnych i złożonych projektów. Technologie takie jak Massivit 1800 3D z pewnością pomagają sprostać tym oczekiwaniom. Często oznacza to opuszczenie „strefy komfortu” i konieczność zmierzenia się z nowymi rozwiązaniami, w których od początku trzeba wypracowywać know-how, ale przykład tych, którzy zdecydowali się na taki krok pokazuje, że nowa technologia może oznaczać nowy rozdział dla biznesu. Sukces lubi odważnych – to powiedzenie jest szczególnie prawdziwe w branży reklamowej. Jako marketer chętnie słucham dostawców, którzy potrafią w najbardziej efektywny sposób wykorzystać mój budżet poprzez przyciągnięcie uwagi jak najszerszego grona odbiorców. Śmiem twierdzić, że tym samym kieruje się większość właścicieli marek, nieustannie poszukujących nowych poziomów kreatywności w kampaniach promocyjnych. W rezultacie najbardziej aktywne drukarnie wielkoformatowe aktywnie pozycjonują się jako konsultanci komunikacji wizualnej, wspierający swoich klientów w kreacji przyciągających uwagę kampanii reklamowych.

Swoboda kreacji

Przyciągnięcie uwagi jest jednak coraz trudniejsze, dlatego nowe technologie umożliwiające realizację kreatywnych kampanii są przyjmowane z entuzjazmem. Firmy, które nabyły system Massivit 1800 3D, mają na koncie wiele projektów udowadniających, że granice stawia już tylko nasza wyobraźnia – przekonuje Isabelle Marelly. – W przypadku firmy specjalizującej się w produkcji systemów wystawienniczych dodanie elementów 3D spowodowało, że stoiska były oblegane z niespotykaną dotychczas intensywnością. Ten sam efekt osiągnięto w przypadku produktów POS/POP czy aranżacji przestrzeni sklepowej. Doskonałym przykładem jest autralijska firma OMUS, która skonstruowała uchodzący za pierwszy na świecie sklep typu „pop-up” (pojawiający się na określony, zazwyczaj bardzo krótki czas) przy wykorzystaniu naszej technologii 3D. Wyprodukowana w ciągu 18 dni, szeroka na 9 m, długa na 10 m i wysoka na 2,7 m megastruktura została zainstalowana w jednym z centrów handlowych w Sydney podczas specjalnych dni promocji luksusowej marki Louis Vuitton. Innym popularnym obszarem, w którym wykorzystywane są projekty 3D, jest superwielkoformatowa grafika pojazdowa, której doskonały przykład stanowi nasz amerykański klient Carisma. Ta nowojorska firma wykorzystuje struktury 3D łącząc je z winylowymi, wielkoformatowymi wydrukami 2D do oklejania autobusów podczas kampanii promocyjnych premier filmowych. Efekt jest piorunujący – na widok trójwymiarowego, ogromnego obiektu na autobusie przechadzający się Times Square masowo wyciągają telefony z kieszeni i robią zdjęcia. Trudno o lepszą promocję! Poza przytoczonymi, sztandarowymi przykładami obserwujemy rosnącą adopcję form wyprodukowanych w technice druku 3D do produkcji trójwymiarowych odlewów. Tradycyjne metody produkcyjne są bardzo czasochłonne, natomiast nasza technologia pozwala na szybką i ekonomiczną personalizację przy ogromnej swobodzie kreacji. Jestem przekonana, że w 2018 roku zobaczymy jeszcze więcej inspirujących przykładów połączenia technologii 2D i 3D w obszarze komunikacji wizualnej.  AN