Meeting Premiera 2002
6 gru 2016 14:42
W dniach 20-22 marca odbywały się w Warszawie VII Międzynarodowe Targi Artykułów Biurowych, Szkolnych i Papierniczych MEETING PREMIERA 2002. Sš to jedyne w Polsce i największe w Europie rodkowo-Wschodniej targi branży papierniczej, biurowej i szkolnej.
W roku bieżšcym zmienił się organizator targów Đ była nim firma CEE Międzynarodowe Targi Warszawskie Sp. z o.o., wchodzšca w skład brytyjskiej korporacji wystawienniczej Expomedia Group. Po raz pierwszy również impreza odbywa się w nowym miejscu: Centrum Expo XXI przy ul. Pršdzyńskiego na Woli.
Premierę w Polsce miał także sprowadzony z Londynu przez organizatorów elektroniczny system rejestracji zwiedzajšcych. Dzięki temu wiadomo, że imprezę odwiedziło blisko 9000 osób.
W tegorocznych targach brało udział 260 (o 25% więcej niż w ub.r.) wystawców: z Polski, Włoch, Niemiec, Korei, Holandii i USA, zajmujšcych łšcznie 4614 m2 powierzchni wystawienniczej netto (o 17% więcej niż w ub.r.) w dwóch halach. Wród wystawców były firmy zwišzane także z naszš branżš, m.in.: 3M Poland, Xerox Polska, Samindruk, Emerson Polska, Drescher Polska, Print Polska, International Paper Kwidzyn, Europapier Polska, Mercator Papier, Delta Graphics oraz zakłady poligraficzne: Drukserwis, Drukarnia Szkła, Pol-Mak, Poligraf, Poly Media, PPHU Typograf i in. Brakowało obecnych zwykle na Meeting Premierze tak znanych w branży biurowej firm, jak Bazarnik, Donau czy Office Line.
Nowa formuła imprezy zakładajšca poszerzenie grona wystawców o firmy sektora reklamowego spowodowała, że w imprezie uczestniczyło ok. 50 firm tej branży.
Wród goci zagranicznych byli m.in. przedstawiciele amerykańskich stowarzyszeń SHOPA (School, Home and Office Products Association) oraz OPI (Office Products International).
Dużym zainteresowaniem zwiedzajšcych cieszyły się dwa stoiska, na których prezentowano dawne techniki drukowania z wykorzystaniem XIX-wiecznych maszyn oraz eksponowane na stoisku Izby Przedsiębiorców Branży Biurowo-Szkolnej ăpodróbkiÓ wyrobów tej branży.
Organizatorzy przygotowali cykl bezpłatnych seminariów i szkoleń ujętych w bloki tematyczne: odbywajšce się pierwszego dnia były przeznaczone dla kadry zarzšdzajšcej zakupami artykułów biurowych, drugiego Đ dla sekretarek i asystentek; trzeci dzień powięcono analizie trudnej sytuacji rynkowej.
Pierwszego dnia targów odbyła się również konferencja prasowa, w czasie której m.in. dokonanano multimedialnej prezentacji nowego centrum targowego oraz przedstawiono kondycję branży biurowo-szkolnej w sytuacji kryzysu gospodarczego.
Zgodnie z tradycjš Izba Przedsiębiorców Branży Biurowo-Szkolnej zorganizowała konkursy ăNowoci Roku 2002Ó oraz ăNajlepszy Odbiorca Roku 2001Ó. Oficjalne wyniki obu konkursów zostały ogłoszone w czasie Wieczoru Galowego Wystawców, który odbył się 20 marca w hotelu Jan III Sobieski. Wręczono również nagrody i wyróżnienia. Wród zwycięzców konkursu na ăNowoć RokuÓ w kategorii ăArtykuły importowaneÓ, grupa ăArtykuły papierniczeÓ znalazła się firma Xerox nagrodzona za plastikowe karty integracyjne DocuCard, za w grupie ăPrzybory do pisania, krelarskie, graficzneÓ nagroda przypadła firmie 3M za uniwersalnš folię prezentacyjnš CG6000.
Targi Meeting Premiera 2002 objęte były honorowym patronatem prezesa Rady Ministrów Leszka Millera oraz ministra gospodarki Jacka Piechoty. Jednym z partnerów prasowych była Poligrafika, która miała również na targach stoisko informacyjne. IZ