Mocniejsi w kryzysie
6 gru 2016 14:50
23 kwietnia br. redakcja Poligrafiki oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie zapraszają na seminarium „Mocniejsi w kryzysie”, które towarzyszyć będzie targom Poligrafia/Euro-Reklama 2009. Wraz z partnerami merytorycznymi: BRE Bankiem i firmami Eficom, Heidelberg oraz Xerox postaramy się odpowiedzieć na często dziś stawiane pytanie: jak radzić sobie w czasach kryzysu?
Spotkanie otworzy wystąpienie Jacka Hamerlińskiego, jednego z czołowych doradców branżowych, zatytułowane: „Na co liczyć w trudnych czasach? O wartości zdrowego rozsądku, rezerw strategicznych i elastyczności”. W obecnych czasach możemy liczyć na wiele czynników usprawniających naszą organizację: nowe możliwości automatyzacji procesów, zarządzanie firmą w oparciu o zasady Lean Management czy też drukowanie na żądanie (tyle, ile potrzeba, dokładnie wtedy, gdy trzeba i tam, gdzie trzeba). Ale tak naprawdę kluczem do opanowania sytuacji jest psychika – umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach zawsze była cechą wybitnych przywódców. Dlatego warto (znów) zaprząc do pracy zdrowy rozsądek, wejść w rolę klienta i przygotować alternatywne scenariusze na nadchodzące miesiące.
„Optymalizacja kosztów i zwiększenie efektywności dzięki nowoczesnym zintegrowanym systemom zarządzania produkcją. Case studies” to natomiast temat wystąpienia Krzysztofa Pindrala, prezesa zarządu firmy Heidelberg Polska Sp. z o.o. Optymalizacja kosztów i zwiększenie efektywności zakładu produkcyjnego to dość złożone zadanie. Problematyką tą od co najmniej kilkunastu już lat poważnie interesują się również drukarze, którzy mają coraz większą świadomość konieczności wdrażania odpowiednich rozwiązań. Dzięki nowoczesnym zintegrowanym systemom zarządzania produkcją, opartym na zaawansowanych rozwiązaniach informatycznych, udaje się w coraz większym stopniu objąć nimi wszystkie procesy w drukarni. To daje wymierne korzyści, o czym będzie można się przekonać na przykładzie kilku dobrze udokumentowanych „case studies”.
Marzena Tarkowska, prezes zarządu Xerox Polska Sp. z o.o. przygotuje dla Państwa wystąpienie „Perspektywy rozwoju rynku poligraficznego”, polegające przede wszystkim na omówieniu – na podstawie badań i doświadczeń dostępnych dla firmy Xerox – zmian, jakie dokonują się w branży poligraficznej szczególnie w okresie zawirowań na rynkach finansowych, ale również w dłuższej perspektywie. Marzena Tarkowska wskaże, jak firmy poligraficzne mogą poradzić sobie ze spadającymi nakładami i jakie nisze rynkowe mogą wykorzystać.
„Firmy wobec problemów finansowania bankowego w dobie kryzysu finansowego” to z kolei tytuł prelekcji Jarosława Fordońskiego, dyrektora biura ds. Unii Europejskiej BRE Banku, który opowie, na jakie finansowanie – w związku z trudną sytuacją na rynkach finansowych – mogą dziś liczyć firmy.
Na zakończenie Anna Łacińska, wiceprezes zarządu oraz Andrzej Ferber, product manager z firmy doradczej Eficom wystąpią z prezentacją zatytułowaną „Dotacje unijne – remedium na kryzys”. Prelegenci przedstawią możliwości dofinansowania inwestycji z funduszy unijnych w odniesieniu do kwestii dostępności źródeł finansowania w czasie kryzysu, w sytuacji, gdy banki bardzo zaostrzyły kryteria przyznawania kredytów. Doradcy podpowiedzą także, co robić, aby w jak największym stopniu zaradzić wyhamowywaniu inwestycji. W celu sprostania zagranicznej konkurencji firmy z branży poligraficznej powinny bowiem inwestować w nowe urządzenia i nowe technologie, a pomóc w tym mogą fundusze unijne.
Szczegółowy program spotkania jest już dostępny na www.poligrafika.pl. Zapraszamy do rejestracji! AN