Możliwości czekające na odkrycie
19 sty 2024 11:29

Targi FESPA Global Print Expo 2024, które odbędą się w dn. 19-22 marca 2024 r. w centrum wystawienniczym RAI w Amsterdamie, będą główną platformą innowacji dla specjalistycznych drukarń i producentów oznakowań, umożliwiającą poznanie nowych możliwości rozwoju firm, nawiązanie kontaktów z ekspertami branżowymi oraz wymianę pomysłów i doświadczeń z  profesjonalistami z branży. O tym, czego możemy spodziewać się po tegorocznej edycji targów, rozmawiamy z Michaelem Ryanem, szefem FESPA Global Print Expo.

 

Tradycyjnie na targach zostaną zaprezentowane najnowsze osiągnięcia i innowacje w druku wielkoformatowym, cyfrowym, sitodruku i druku na tkaninach, a także wystroju wnętrz, oznakowaniach, personalizacji i produkcji odzieży sportowej. Targom FESPA Global Print Expo będą towarzyszyć wydarzenia European Sign Expo, prezentujące szereg rozwiązań i materiałów dla branży oznakowań i komunikacji wizualnej, Personalisation Experience, dające odwiedzającym wgląd w możliwości rozwoju firm dzięki personalizacji oraz Sports-wear Pro, gdzie goście będą mogli zapoznać się z najnowszymi produktami i rozwiązaniami w zakresie produkcji i zdobienia tekstyliów oraz odzieży sportowej. Na trzy miesiące przed wydarzeniem organizatorzy potwierdzają obecność silnej grupy dostawców technologii, materiałów eksploatacyjnych i nośników, takich jak Agfa, Brother, Colorjet, HanGlory, Liyu International, MHM, Mimaki, Roland, swissQprint i wielu innych. Targi FESPA wyróżniają się na tle innych imprez branżowych bogatym programem wydarzeń towarzyszących, który w tym roku obejmuje zupełnie nowy projekt Personalise Make Wear, powracające Sustainability Spotlight i World Wrap Masters oraz dwudniowy program konferencji.

Program odbywających się w tym samym czasie i lokalizacji wydarzeń zapowiada się imponująco. Na co mogą liczyć zwiedzający?
––––––––––
Michael Ryan: Podczas European Sign Expo 2024 zostaną zaprezentowane najnowsze trendy i rozwiązania w branży oznakowań i komunikacji wizualnej. Wydarzenie to pomoże zwiedzającym dowiedzieć się, jak mogą wykorzystać nowe technologie i produkty w zakresie oznakowań cyfrowych i przestrzennych, grawerowania i wytrawiania, oznakowań LED i narzędzi do tworzenia oznakowań, a także doradzi im, jak wykorzystać je do rozwoju firm. Ze względu na coraz większe zapotrzebowanie na podłoża z recyklingu, nadające się do recyklingu i do wielokrotnego użytku do produkcji bardziej zrównoważonych oznakowań, goście mogą również oczekiwać, że wystawcy zaprezentują innowacje i w tym zakresie.

Personalisation Experience zaoferuje odwiedzającym praktyczne porady i inspiracje dotyczące wartości umieszczenia spersonalizowanych produktów w ich ofercie. Rozległa przestrzeń wystawiennicza i konferencja umożliwią gościom wymianę wiedzy z producentami odzieży, projektantami, firmami zajmującymi się spersonalizowanym oprogramowaniem, dostawcami opakowań, drukarniami, hafciarniami i nie tylko.

Nowa impreza targowa zawsze jest ekscytująca i nie możemy się doczekać, aby powitać wszystkich na Sportswear Pro 2024! Na zajmowanej przez nią powierzchni zostanie zaprezentowana odzież sportowa, inteligentne urządzenia, obuwie, będzie można dowiedzieć się o znaczeniu zrównoważonego rozwoju w procesach produkcyjnych i o wiele więcej. Odwiedzający mogą również wziąć udział w jednodniowej konferencji poświęconej doborowi materiałów, produkcji na żądanie, wydłużeniu żywotności produktów, sztucznej inteligencji i przyszłości produkcji odzieży sportowej.

Co oznaczają dla zwiedzających tegoroczne hasła targów?
––––––––––
Michael Ryan: Tegoroczne hasło reklamowe podkreśla bogactwo możliwości, które można będzie zobaczyć podczas wydarzeń FESPA. Nasze hasło przewodnie dla targów FESPA Global Print Expo 2024 brzmi „Opportunities, Revealed” (odkryte możliwości) i podkreśla, że zawsze istnieją nowe możliwości czekające na odkrycie. Niezależnie od tego, czy goście chcą poznać nowe rynki i technologie, zmienić strategię biznesową czy eksperymentować z nowymi zastosowaniami, zachęcamy ich, aby odkrywali nowe możliwości.

Hasło targów European Sign Expo 2024 „Opportunities, Illuminated” (podświetlone możliwości) wyjaśnia, w jaki sposób to wydarzenie rzuci światło na szereg rozwiązań w zakresie oznakowań i komunikacji wizualnej.

Hasło przewodnie targów Personalisation Experience, „Opportunities, Reimagined” (możliwości inaczej), zachęca uczestników do ponownego rozważenia możliwości produkcyjnych w ramach personalizacji i nauczenia się, jak wykorzystać ten trend. Zakres personalizacji jest znacznie szerszy niż się powszechnie wydaje, a my uwypuklimy stojącą za nią wartość, pokazując rzeczywiste przypadki biznesowe prezentowane przez ekspertów branżowych oraz nowe produkty i rozwiązania umożliwiające personalizację, prezentowane przez globalnych dostawców.

Wreszcie hasło reklamowe targów Sportswear Pro brzmi „Opportunities, Created” (tworzenie możliwości). To przegląd możliwości produkcyjnych w branży mody i odzieży sportowej oraz tego, jak odwiedzający mogą wykorzystać te możliwości w produkcji i zdobieniu odzieży sportowej.

Jakie wydarzenia merytoryczne będą towarzyszyć targom w 2024 roku?
––––––––––
Michael Ryan: Miło mi poinformować, że w 2024 roku powróci popularna impreza Sustainability Spotlight. Dostarczy ona informacji na temat zrównoważonej produkcji i materiałów, jednocześnie prezentując szereg ekologicznych grafik i tekstyliów. Ponadto każde prezentowane podłoże będzie zawierać kartę informacyjną, z której będzie można dowiedzieć się więcej o jego zrównoważonych właściwościach.

W 2024 roku powraca również konkurs World Wrap Masters, który charakteryzuje się wysokim poziomem adrenaliny. Rywalizując na czas w serii konkurencji, w pierwszych dwóch dniach targów nasi regionalni mistrzowie zmierzą się ze sobą w nadziei na awans do finału World Wrap Masters 2024, który odbędzie się w dniach trzecim i czwartym. Oprócz konkursu nasza impreza World Wrap Masters będzie obejmować pokazy na żywo i warsztaty szkoleniowe prowadzone przez Wrap Institute, dostępne dla wszystkich odwiedzających. Polecam wpaść i popatrzeć na zawody!

Oprócz kompleksowych wydarzeń, zarówno Sportswear Pro, jak i Personalisation Experience będą gościć bogate programy konferencyjne. W wydarzeniu Personalisation Experience potwierdzili udział prelegenci z takich firm, jak Selfridges, Adidas, Printful, ZipCon i nie tylko, a wśród poruszanych tematów znajdą się najnowsze innowacje i przyszłość personalizacji. Konferencja Sportswear Pro zagłębi się w automatyzację, personalizację, zrównoważone alternatywy dla odzieży sportowej, produkcję na żądanie, jak również pomoże odwiedzającym lepiej zrozumieć przyszłość branży.

Nowością w 2024 roku jest Personalise Make Wear. Podczas wydarzenia prowadzonego przez ambasadorkę tekstyliów FESPA Debbie McKeegan zostanie zaprezentowany szereg produktów. Odwiedzający będą mogli również wziąć udział w prowadzonych przez ekspertów prezentacjach najnowszych technologii w zakresie kompleksowej produkcji spersonalizowanych produktów oraz w spotkaniach poświęconych najnowocześniejszym technologiom i procesom.

Na jakie trendy warto zwrócić uwagę? Jak zostaną one odzwierciedlone podczas wydarzeń w 2024 roku?
––––––––––
Michael Ryan: Jak zawsze spodziewamy się, że targi naświetlą kluczowe trendy branżowe. W ostatnich latach firmy poligraficzne skupiały się na takich obszarach, jak zrównoważony rozwój, personalizacja i produkcja odzieży sportowej. Spodziewamy się, że będą to najważniejsze trendy również podczas marcowej imprezy.

Zrównoważony rozwój pozostaje na pierwszym planie dla większości firm zajmujących się drukiem i oznakowaniami z uwagi na stale rosnącą presję właścicieli marek na zrównoważone procesy i produkty. Odwiedzający wydarzenia w Amsterdamie zobaczą technologie i rozwiązania przyjazne dla środowiska, a także materiały nadające się do/pochodzące z recyklingu i przyjazne dla środowiska, nie tylko w ramach Sustainability Spotlight, lecz także we wszystkich halach targowych.

W wyniku przejścia na produkcję cyfrową wiele drukarń jest teraz w stanie wykorzystać szereg nowych możliwości, z których jedną jest personalizacja. Ze względu na wartość handlową, jaką zapewnia zindywidualizowane doświadczenie, wysoki popyt na masową personalizację nadal rośnie. Zgodnie z tymi wymaganiami personalizacja będzie ważnym elementem wszystkich czterech imprez targowych w 2024 roku.

Widzimy, że coraz więcej marek włącza do swoich linii produktów inteligentne urządzenia do noszenia, niestandardową odzież sportową i obuwie. Wraz z postępem technologicznym firmy mają wiele możliwości, aby wdrożyć procesy cyfrowe do produkcji odzieży. Podczas targów FESPA Global Print Expo i Sportswear Pro przedstawimy najnowsze rozwiązania w produkcji odzieży sportowej, tworząc mapę drogową dla odwiedzających, którzy chcą zagłębić się w cyfrową modę.

Co z Twojej perspektywy jest najbardziej ekscytujące w targach Fespa Global Print Expo?
––––––––––
Michael Ryan: FESPA jest organizacją kierowaną przez społeczność, więc dla mnie wydarzenia FESPA polegają na wymianie wiedzy i doświadczeń z innymi profesjonalistami i kolegami oraz na poznawaniu nowych pomysłów na temat przyszłości branży druku specjalistycznego. Rozmowy na żywo. Bycie naocznym świadkiem wprowadzania technologii na rynek. Nawiązywanie kontaktów z naszymi wystawcami. Przebywanie w obecności odwiedzających, którzy po raz pierwszy doświadczają możliwości, jakie otwierają przed nimi nasze wydarzenia – nie mogę się tym nacieszyć. Nasze wydarzenia na żywo zawsze zawierają elementy nieznanego – nigdy nie jesteś w stanie przewidzieć, co z nich wyniesiesz. Czy będą to nowe technologie, które pomogą usprawnić procesy produkcyjne? A może nowe zastosowanie rozszerzające ofertę biznesową? Wszystko zostanie ujawnione podczas targów FESPA Global Print Expo 2024 i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jakie możliwości pojawią się w Amsterdamie. Zapraszamy także czytelników Poligrafiki do ich odkrycia! Aby uzyskać więcej informacji i zgłosić swój udział należy odwiedzić stronę: https://www.fespaglobalprintexpo.com/.

Podając kod FESA484 przed 19 lutego br. można zaoszczędzić 30 EUR na bilecie. Do zobaczenia!

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Anna Naruszko