Nadchodzi nowa era?
6 gru 2016 14:52
Firma Fujifilm wprowadza na rynki Europy serię maszyn wielkoformatowych Uvistar, które dzięki wykorzystaniu tuszy Uvijet QK i polietylenu pozwolą na tworzenie nowych aplikacji. Pięciometrową maszynę Uvistar w wersji z 32 głowicami można zobaczyć w centrum demonstracyjnym w fabryce Fujifilm Sericol w Broadstairs (Wielka Brytania).
Urządzenia Uvistar wykorzystują technologię inkjet UV oraz specjalnie zaprojektowane przez Fujifilm Sericol tusze Uvijet QK. Nowe maszyny mogą zadrukowywać role o szerokości do 5 metrów, a połączenie nowego tuszu i ekologicznego materiału polietylenowego będzie miało ogromny wpływ na zmianę metod wykonywania aplikacji billboardowych i POP. Jak twierdzi producent, innowacyjna seria maszyn powstała w odpowiedzi na nowe i stale ros-nące możliwości uzyskiwania dochodów przez drukarnie wielkoformatowe.
Rynek billboardowy znajduje się w punkcie znaczących przemian. W niedalekiej przyszłości tradycyjne billboardy przykleja-ne do nośników reklamowych zostaną zastąpione przez supernowoczesne ramy, do których plakaty wydrukowane na polietylenie będą mogły być przypięte, a następnie rozciągnięte na nich – twierdzi Keith Harley, dyrektor zarządzający w regionie Europy w Fujifilm Sericol. – Kilka takich systemów jest już dostępnych na rynku, a zainteresowanie przedsiębiorców z branży billboardowej rośnie błyskawicznie.
Poszukując odpowiedniej technologii, która mogłaby spełnić wymagania drukarń dotyczące nowego formatu plakatów, podczas targów Fespa Digital 2009 firma Fujifilm zainicjowała współpracę z producentem maszyn inkjetowych Matan. Jej efektem jest właśnie seria maszyn Uvistar. Fujifilm zapewnia, że są one najbardziej elastycznymi i oszczędnymi urządzeniami w swojej klasie. Dostępne są w czterech modelach pracujących z prędkością ponad 300 m2/h. Maszyny wyposażono w sprawdzony system wielorolowy z intuicyjnym interfejsem, co umożliwia szybki rozruch z niewielką ilością odpadów oraz druk z wykorzystaniem rolek w różnych szerokościach, maksymalnie do 5 m. Dzięki nowym tuszom maszyny te umożliwiają druk na szerokiej gamie mediów giętkich (również na polietylenie), eliminując przy tym problemy z suszeniem, z doskonałym kryciem międzywarstwowym w wydrukach do podświetleń i przy druku pełnych apli. Ze względu na brak zapachu tusze te mogą być wykorzystywane zarówno do aplikacji wewnętrznych, jak i zewnętrznych.
Ponieważ posiadamy doświadczenie i wiedzę na temat rynków sitodruku i inkjetu, oczywiste było, że zaczęliśmy poszukiwanie takiego urządzenia, które moglibyśmy rozwijać razem z naszymi tuszami. To rozwiązanie byłoby idealne przy produkcji nowych billboardów, które zaczynają zdobywać rynek – dodaje K. Harley.
Do głównych zalet maszyny Uvistar można – zdaniem K. Harleya – zaliczyć możliwość druku na wielkich rolkach polietylenu z taką samą łatwością, jak na zwykłych podłożach, w połączeniu z tuszami Uvijet QK. Taki mix skutkuje bardziej ekologicznym i efektywnym drukiem. Jesteśmy dumni, że wraz z naszymi partnerami technologicznymi udało nam się stworzyć produkt, który wypełni pewną lukę w przemyśle – konkluduje K. Harley. – Uvistar wykorzystuje tusze Fujifilm Sericol i doświadczenie tej firmy w doborze kolorystyki, co pozwoli nabywcom wykonywać produkcję wysokiej jakości do zastosowań zewnętrznych i wewnętrznych przyjazną dla środowiska.
Nowe maszyny oferowane przez Fujifilm umożliwią wykonywanie ogromnej wielkości banerów zewnętrznych na mediach z polietylenu, który już wypiera PVC. Polietylen jest bardziej przyjazny środowisku niż PVC i dużo mniej waży, co niesie ze sobą oszczędności dla klientów końcowych. Dodatkowo stosowanie tego materiału pozwala na eliminację procesu klejenia, który jest niezbędny przy tradycyjnych billboardach. Przez to pozytywnie wpływa na zdrowie i bezpieczeństwo pracowników.
Ponieważ tusze solwentowe nie przylegają do materiałów polietylenowych, firma Fujifilm przewiduje, że drukarnie chcące utrzymać się na rynku w niedługim czasie będą musiały wdrożyć technologię UV.
Na podstawie informacji firmy Fujifilm opracowała DA