Najnowsze trendy w branży opakowań
6 gru 2016 14:53

Trzecia edycja targów easyFairs PACKAGING INNOVATIONS była poświęcona zagadnieniom związanym z najnowszymi trendami w branży opakowań. 23 i 24 marca w warszawskiej hali Expo XXI prawie 2 tysiące zwiedzających mogło podziwiać zróżnicowany asortyment uznanych firm opakowaniowych zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Wśród zaprezentowanych produktów nie zabrakło sprawdzonych rozwiązań, a także nowości. Ciekawym pomysłem było z pewnością wyodrębnienie dwóch specjalistycznych stref: LABELLINGU i CO-PACKAGINGU. Pierwsza z nich obejmowała swym zasięgiem produkty i rozwiązania dotyczące etykietowania i kodowania, natomiast druga skupiała firmy zajmujące się pakowaniem, konfekcjonowaniem i produkcją opakowań zbiorczych. Dodatkowo organizatorzy postawili sobie za cel także promocję nowości – innowacyjne produkty zostały wyróżnione w katalogu targowym, a na stoiskach producentów pojawił się znak Programu INNOWACJA. Ciekawym uzupełnieniem motywu przewodniego targów, czyli co-packaging, były prezentacje learnShops. Seminaria te są stałym punktem targów organizowanych według koncepcji easyFairs i mogą być dodatkową formą promocji produktu, połączoną z przekazaniem wartościowych informacji. W ramach learnShops seminaria zorganizowały m.in. firmy: Xerox, Cezar SA A Chesapeake Company, Sistrade, Mondi Group, Natalii Sp. z o.o., Infosystems SA wspólnie z firmą Kodak oraz Zrzeszenie Polskich Fleksografów. Najlepszym podsumowaniem imprezy jest fakt, że ponad trzy czwarte odwiedzających wyraziło pozytywną opinię o targach i przyznało, że na tego typu imprezie udało im się znaleźć poszukiwane produkty. Wśród prezentowanych innowacji znalazły się m.in. następujące produkty prezentowane przez wymienione firmy: n COLEMAN INTERNATIONAL Sp. z o.o. – Cab XC series: druk etykiet w 2 kolorach, 300 dpi. Średnica etykiet do 300 mm. Funkcja oszczędzania taśmy. Spełnia wymogi etykietowania substancji chemicznych – GHS. n Cab Hermes+: w pełni automatyczny system drukująco-etykietujący. Znakowanie w ruchu. Liczne porty komunikacyjne. Szybka wymiana materiałów. 200, 300, 600 dpi. Lewo- i prawostronny. n System drukująco-etykietujący Markem-Imaje 2000 – do etykietowania dwóch sąsiadujących ze sobą boków poruszającego się kartonu jedną etykietą o długości do 400 mm. n DRUKARNIA ELLERT Sp. z o.o. – Standy obrotowe, interaktywne, displaye. n ECOPLASTIC TECHNOLOGIES – Opakowania degradowalne. n ECOR PRODUCT Sp. z o.o. – Materiał ECOR FPO oxo-biodegradable – dzięki specjalnemu dodatkowi w swojej recepturze ulega pełnej biodegradacji. n ETISOFT PIOTR SKIBA – Najnowsze urządzenia drukująco-aplikujące Print & Apply oraz aplikatory do automatycznej aplikacji etykiet na liniach produkcyjnych. n FANO Sp. z o.o. – Druk etykiet samoprzylepnych na roli w technologii cyfrowej. n GRYF WARSZAWA Sp. z o.o. – Innowacyjne opakowania w systemie Burgopack. n NATALII Sp. z o.o. – Etykieta shrink sleeve WÓDKA-BRUCE WILLIS wydrukowana w technologii cyfrowej. n NOVO-PAK KARINA SIELSKA – Heat transfer – etykietowanie na gorąco. Wielokolorowe nadruki w jednym procesie. n PHZ INTREX – Drukarka Omega 36 firmy Atlantic Zeiser to innowacyjne rozwiązanie dla krótkich serii i personalizacji opakowań przy wysokiej jakości druku cyfrowym. n PPU „COMEX” Sp. z o.o. – Etykiety z napisami Braille'a, etykiety revers print, etykiety warstwowe. n UNILOGO – Krótkie serie kolorowych etykiet samoprzylepnych. Opracowano na podstawie informacji organizatora