Nowa formuła handlu materiałami w poligrafii
6 gru 2016 14:55
Nowo powstały serwis internetowy Mergeto.pl daje drukarniom szansę na tańszy zakup materiałów poligraficznych, a dostawcom możliwość zwiększenia sprzedaży i tańszego dotarcia do mniejszych podmiotów. Tak znani dostawcy jak Heidelberg Polska i Agfa Graphics jako pierwsi wdrożyli sprzedaż nowym kanałem.
Mergeto.pl jest unikalnym połączeniem serwisu aukcyjnego z ideą zakupów grupowych. Dostawcy wystawiając towar na platformie uzależniają jego cenę od łącznej ilości sprzedanej do wszystkich kupujących, którzy dołączyli do tej samej aukcji. Dzięki temu mogą sprzedawać duże ilości w jednej transakcji, a kupujący osiągać hurtowe ceny przy detalicznych zakupach. Jakie jeszcze korzyści oferuje i jak działa Mergeto?
Jedną z zalet serwisu w porównaniu z jakimkolwiek innym kanałem sprzedaży jest brak konieczności kontaktowania się kupujących w celu uzgodnienia wspólnych działań. W praktyce daje to możliwość uczestniczenia w grupie zakupowej „samodzielnie” przy każdej zawieranej transakcji. Kupujący nie znają nazw firm dołączających do aukcji, a widzą jedynie wspólny efekt w postaci osiągnięcia niższej ceny. Jest to szczególnie istotne dla małych przedsiębiorstw, które jako kupujący nie mają szans na wynegocjowanie z dostawcami dobrych cen. Sprzedawcy dostają w zamian uproszczony mechanizm dotarcia do małych firm, względem których koszty działań handlowych przekraczają niejednokrotnie zyski ze sprzedaży. Zarówno sprzedający, jak i kupujący nic nie ryzykują – ustalone przez sprzedawcę przedziały cenowe gwarantują rentowność na żądanym poziomie, natomiast kupujący zawsze sam określa maksymalną cenę (która może być niższa, bo zależy od tego, ile nabędą wszyscy kupujący w aukcji), za którą dokona zakupu. Transakcja zawierana jest automatycznie w momencie osiągnięcia zbieżnych kryteriów sprzedawcy i kupującego.
Jednym z kluczowych czynników, który został bardzo starannie przemyślany i zrealizowany w Mergeto.pl, jest bezpieczeństwo zawieranych transakcji. Każda firma rejestrująca się w Mergeto musi przejść proces weryfikacji, a zawierane transakcje podlegają systemowi ocen znanemu z popularnych serwisów aukcyjnych. Dodatkowo sprzedawcy dostają do dyspozycji narzędzia do tworzenia grup zaufanych kupujących oraz definiowania dla nich indywidualnych terminów płatności. Zawarcie transakcji przez platformę Mergeto.pl jest równoważne z zawarciem umowy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
Nowo uruchomiony serwis jest w zamyśle platformą multibranżową, ale znakomicie sprawdza się w branży poligraficznej. Współpracę z platformą rozpoczęli już tacy dostawcy jak Agfa i Heidelberg, umieszczając część swojej oferty materiałów eksploatacyjnych. Ceny ustalone przez dostawców są bardzo atrakcyjne, oferowane przy sprzedaży rabaty osiągają nawet 15 proc. Platforma okazała się także bardzo użyteczna w przypadku prowadzenie wyprzedaży promocyjnej (np. płyt z krótkim okresem przydatności do użycia), co zostało bardzo chętnie wykorzystane przez pierwszych kupujących. Oprócz znanych dostawców sprzętu poligraficznego swoją ofertę wystawili też dostawcy urządzeń do pakowania, a drukarnie np. kartony tekturowe.
Obecnie serwis jest całkowicie darmowy i nie pobiera żadnych opłat. Opłaty zostaną wprowadzone w przyszłości jako prowizja od transakcji pobierana od sprzedającego, ale wyłącznie w przypadku, gdy dojdzie do zakupu. Dzięki temu sprzedający i kupujący nigdy nie będą nic ryzykować. Prowizje są planowane na niskim poziomie, aby ceny dla odbiorców końcowych były i tak niższe niż u dotychczasowych pośredników.
Artykuł sponsorowany