Sukcesem zakończyły się dla firmy Nilpeter (której wyłącznym przedstawicielem w Polsce jest od września br. KBA CEE) targi Labelexpo Europe 2017. Dwie prezentowane na jej stoisku maszyny – fleksograficzna FA (w udoskonalonej wersji, promowanej przez producenta pod nazwą „All New FA”) i hybrydowa Panorama Hybrid – spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających.
Podczas targów sfinalizowany został kontrakt na dostawę nowej maszyny fleksograficznej FA do drukarni Natalii. Jest to 12. rozwiązanie marki Nilpeter zakupione przez tę firmę, a zarazem pierwsza maszyna „All New FA”, jaka trafi do naszego kraju.
W Polsce Nilpeter jest obecny od wielu lat – w rodzimych drukarniach etykietowych pracuje ponad 100 maszyn tej marki. O zmianach w strategii związanej z obecnością na polskim rynku mówi Jakob Landberg – wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu: Segment druku etykietowego z wykorzystaniem maszyn wąskowstęgowych pracujących w różnych technologiach cechuje duża dynamika wzrostu. Dotyczy to także rynku polskiego, który jest uznawany za jeden z największych i najważniejszych w Europie. W związku z tym doszliśmy do wniosku, że potrzebne jest nowe „otwarcie” naszej obecności w tym kraju. Mam na myśli zdecydowane zwiększenie działań sprzedażowych oraz marketingowych, jak też usprawnienie opieki i wsparcia dla naszych obecnych polskich klientów, wśród których są drukarnie od lat lojalne wobec marki Nilpeter. Sekwencja zdarzeń z ostatnich miesięcy doprowadziła do podpisania umowy z firmą KBA CEE, która jest – naszym zdaniem – idealnym partnerem handlowym w kontekście nowej strategii wobec polskiego rynku. Jest to bardzo silne i stabilne finansowo przedsiębiorstwo, reprezentujące globalnego gracza na rynku maszyn offsetowych, jakim jest Koenig & Bauer. Dysponuje rozbudowanymi i cenionymi przez klientów strukturami handlowymi oraz serwisowymi. Dostrzegamy też jej dużą aktywność w sferze marketingowej. Jesteśmy przekonani, że wspólnymi siłami przywrócimy marce Nilpeter status na polskim rynku, adekwatny do naszej pozycji w skali międzynarodowej.
Pierwszym wspólnym sukcesem był sfinalizowany podczas targów kontrakt na dostawę nowej, 10-zespołowej maszyny fleksograficznej FA o szerokości wstęgi 450 mm do drukarni Natalii z podpoznańskiej Rokietnicy. Zakontraktowana maszyna to przedstawiciel nowej generacji urządzeń bazujących na znanym, także w naszym kraju, modelu FA (Flexo Advanced). Tym samym firma Natalii stanie się pierwszym w Polsce użytkownikiem jej udoskonalonej wersji, oferującej szereg innowacyjnych rozwiązań, automatyzujących i ułatwiających pracę. Maszyny FA cieszą się w naszym kraju bardzo dobrą opinią – podkreśla Paweł Krasowski, marketing & product manager w firmie KBA CEE – (...). Ich udoskonaloną wersję „All New FA” cechują m.in. modułowa budowa i niezwykle wysoka precyzja wykonania, stabilność pasowania sięgająca 0,066 mm w przypadku 95 proc. podłoży, sterowanie z poziomu tabletu oraz liczne funkcje wpływające na zwiększoną automatyzację działania. Wśród tych ostatnich producent wymienia m.in.: niezależne sterowanie przez dwóch operatorów w systemie „clean hand”, automatyczne pasowanie, inspekcję wstęgi, system przerzutek umożliwiający obustronny zadruk, szybki proces usuwania farby i czyszczenia (dzięki aluminiowej komorze raklowej pokrytej teflonem) czy też szybką zmianę wałka sztancującego.
Maszyny FA oferowane są w dwóch wersjach szerokości wstęgi (14 i 17 cali), zadrukowują podłoża o grubości minimalnej 15 mikronów z prędkością do 200 m/min, a poza zespołami fleksograficznymi można je wyposażyć w liczne dodatkowe moduły w zakresie uszlachetniania i wykańczania produktu (m.in. foliowanie na zimno czy sztancowanie). Podczas targów przeprowadziliśmy wiele rozmów z obecnymi i potencjalnymi ich użytkownikami z Polski – dodaje Paweł Krasowski. – Co znamienne, większość z nich jest zainteresowana rozbudowanymi, wielozespołowymi konfiguracjami uwzględniającymi dodatkowe opcje.
Najlepszym tego przykładem jest kontrakt sfinalizowany z drukarnią Natalii – dodaje Krzysztof Przasnek, pełniący w firmie KBA CEE rolę konsultanta, odpowiedzialny przez ostatnie 3 dekady za sprzedaż maszyn Nilpeter w naszym kraju. – Jest to przedsiębiorstwo od ponad 20 lat bazujące na rozwiązaniach duńskiego producenta. „All New FA” będzie już 12. jego maszyną dostarczoną do tej firmy.
Druga z prezentowanych podczas La-belexpo Europe maszyn – Panorama Hybrid – to hybrydowe rozwiązanie, którego punktem centralnym jest moduł inkjetowy, oferujący druk w systemie CMYK z dodatkową bielą i – opcjonalnie – w kolorze pomarańczowym. Urządzenie jest dedykowane krótkim seriom, obsługuje wstęgę o szerokości 350 mm, pracuje z prędkością do 60 m/min i może zostać rozbudowane o moduły peryferyjne, zarówno drukujące (w technice fleksograficznej), jak i wykańczające (złocenie, sztancowanie, tłoczenie folią). Co ciekawe, mamy tu do czynienia z maszyną zwojową, umożliwiającą sztancowanie w systemie semirotacyjnym – podkreśla Paweł Krasowski. – Wszystko za sprawą specyficznej budowy cylindra wykrawającego o stałym obwodzie. Warto również zwrócić uwagę na hybrydowość, a zarazem modułowość tego rozwiązania. (...).
Jak zapewniają przedstawiciele KBA CEE, zainteresowanie ze strony polskich drukarń obiema prezentowanymi na targach maszynami (jak również innymi rozwiązaniami z oferty firmy Nilpeter) pokazuje, że rynek produkcji wąskowstęgowej ma się dobrze i można spodziewać się jego dalszego dynamicznego rozwoju. Okres, w jakim marka Nilpeter pojawia się w naszej ofercie, jest szczególny – mówi Jan Korenc, prezes KBA CEE. – Koncern Koenig & Bauer, którego jesteśmy częścią, obchodzi w tym roku 200-lecie istnienia. Z kolei nasza regionalna spółka notuje bardzo dobre wyniki zarówno w sprzedaży
offsetowych maszyn arkuszowych, jak i fleksograficznych szerokowstęgowych. W tym kontekście wprowadzenie do portfolio urządzeń bazujących na technologii wąskiej wstęgi, w dodatku w przededniu najważniejszych dla tej branży targów Labelexpo Europe, postrzegamy jako krok strategiczny w dalszym rozwoju. W związku z tym w ramach KBA CEE stworzony został dedykowany dział flekso, zatrudniający handlowców i serwisantów odpowiedzialnych wyłącznie za ten segment rynku. To konieczne biorąc pod uwagę, że obecnie w Polsce pracuje ponad 100 maszyn marki Nilpeter, wymagających odpowiedniej opieki posprzedażowej, a nasze plany zakładają znaczące zdynamizowanie działań handlowych w tym obszarze.
Opracowano na podstawie materiałów firmy KBA CEE
Debiut KBA CEE w roli polskiego dystrybutora marki Nilpeter na targach Labelexpo Europe 2017