Już za miesiąc rozpoczną się targi FESPA Global Print Expo, kolokowane z wystawą European Sign Expo oraz konferencjami Personalisation Experience i Sportswear Pro 2024. Cztery wydarzenia, uzupełnione o edukacyjny i inspirujący program, zaoferują odwiedzającym ekscytującą okazję do odkrycia najnowszych technologii, rozwiązań, mediów i materiałów eksploatacyjnych w druku, oznakowaniu i reklamie. Oto trzy najważniejsze trendy rynkowe, które pomogą uczestnikom zdecydować, co warto odkryć podczas targów.
Zrównoważony rozwój
Na całym świecie presja wywierana na drukarnie w celu poprawy zrównoważonych praktyk produkcyjnych stale rośnie, ponieważ nabywcy i konsumenci wymagają od swoich dostawców bardziej przyjaznych dla środowiska produktów. A ponieważ stawiane przez europejskie regulacje cele również popychają firmy w kierunku zeroemisyjności, zrównoważony rozwój pozostaje na szczycie listy priorytetów dla większości – jeśli nie wszystkich – firm zajmujących się drukiem i oznakowaniem. Na wielu stoiskach wystawców centralne miejsce zajmą kompleksowe zrównoważone rozwiązania i materiały nadające się do recyklingu i z recyklingu, pomagając uczestnikom w podejmowaniu świadomych decyzji inwestycyjnych. Zachęcam również odwiedzających do skorzystania z bezpłatnej funkcji Sustainability Spotlight – pokazu ekologicznych alternatywnych mediów z kartami informacyjnymi i wskazówkami, w jaki sposób poprawić swoje wyniki w zakresie ochrony środowiska. Przed udziałem w targach można również uzyskać dostęp do naszego internetowego centrum Sustainability Spotlight, w którym znajdują się podcasty, blogi i artykuły poświęcone zrównoważonemu rozwojowi: https://www.fespa.com/en/sustainabilityspotlight.
Personalizacja
Temat personalizacji niekoniecznie jest nowy, ale jest to w dużej mierze niewykorzystana szansa. Często widzimy, że utknął on w idei umieszczania nazwy na produkcie. Ale personalizacja może być czymś znacznie więcej. Spersonalizowane produkty generują lojalność i sprawiają, że klienci czują się wyjątkowo.
Często zastanawiam się, dlaczego więcej firm nie personalizuje produktów, i dochodzę do wniosku, że powodem jest brak świadomości możliwości. W ostatnich latach współpracowaliśmy z wystawcami, aby to zmienić, głównie dlatego, że technologie druku cyfrowego umożliwiły ekonomiczne wytwarzanie jednorazowych, spersonalizowanych produktów. W rezultacie technologie i rozwiązania druku umożliwiające personalizację będą widoczne na wielu stoiskach wystawców na targach FESPA Global Print Expo 2024 i polecam porozmawiać z dostawcami o tym, jak mogą pomóc w rozszerzeniu oferty produktów o personalizację.
Zagłębiając się dalej w personalizację i umożliwiając odwiedzającym zbadanie potencjału wzrostu, jaki oferuje, Personalisation Experience 2024 ma na celu ułatwienie rozmów i nawiązanie kontaktów potrzebnych firmom do wykorzystania możliwości. W jego ramach odwiedzający mogą zwiedzić wystawę wypełnioną rozwiązaniami zaprojektowanymi specjalnie z myślą o personalizacji i wziąć udział w kompleksowym jednodniowym programie konferencyjnym. Uczestnicy wysłuchają ekspertów z branży, którzy przedstawią prawdziwe historie sukcesu i omówią takie tematy, jak masowa personalizacja na żądanie, spersonalizowana reklama i sposób, w jaki sztuczna inteligencja zmienia rynek personalizacji.
Uczestnicy mogą również odwiedzić nową przestrzeń edukacyjną Personalise Make Wear, w której mogą dołączyć do prowadzonych przez specjalistów kompleksowych wycieczek po najnowszych technologiach personalizacji i wziąć udział w serii dyskusji prowadzonych przez ekspertów.
Automatyzacja
W świetle wyzwań, takich jak rosnące koszty energii i pracy, zakłócenia w łańcuchu dostaw i potrzeba bardziej zrównoważonych praktyk, właściciele marek i producenci dążą do szybszej i oszczędniejszej produkcji. W rezultacie narzędzia, które mogą pomóc w automatyzacji powtarzalnych zadań i zmniejszyć ryzyko błędu ludzkiego, zminimalizować zużycie energii i koszty, zmniejszyć ilość odpadów, umożliwić personalizację i ostatecznie szybszą dostawę produktów, są bardziej atrakcyjne niż kiedykolwiek. Innowacje w tej dziedzinie oznaczają również, że nowe, przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania ułatwiają drukarniom inwestowanie w tym obszarze. W halach FESPA Global Print Expo 2024 wystawcy umożliwią odwiedzającym eksplorację postępów technologicznych i skutecznych zautomatyzowanych procesów. Na miejscu będzie wielu ekspertów w tej dziedzinie, więc jeśli chcesz ulepszyć swój kompleksowy przepływ pracy, zdecydowanie sugeruję rozmowę z przedstawicielami stoiska o tym, jak mogą pomóc.
Możliwości podczas wydarzeń są szerokie i jestem głęboko przekonany, że niezależnie od tego, czy jesteś nowym uczestnikiem targów FESPA, czy powracającym gościem, zawsze znajdziesz coś dla siebie. Dołącz do nas w Amsterdamie i dowiedz się, jak możesz wykorzystać te ekscytujące trendy rynkowe!
Aby uzyskać więcej informacji i zarejestrować się, odwiedź: https://www.fespaglobalprintexpo.com/.
Michael Ryan, szef FESPA Global Print Expo
Tłumaczenie: AN