Nowy wymiar markowego opakowania
15 wrz 2017 08:39

W ślad za niedawną rozbudową zakładów w Livingston, zrealizowaną z myślą o zwiększeniu mocy produkcyjnych w zakresie materiałów holograficznych, firma API Group poinformowała o powszechnej dostępności nowego pakietu usług, dedykowanego odbiorcom z tego segmentu rynkowego – Holonique Boutique. 

Jest to swego rodzaju „przewodnik” po świecie hologramów i projektów 3D, stworzony przez zespół ekspertów API kierowany przez Davida Petersa – creative development managera w jej brytyjskiej centrali. Holonique Boutique ma stanowić źródło specjalistycznej wiedzy na temat zastosowania materiałów holograficznych i podłoży dających efekt trójwymiarowości. Wszystko po to, by umożliwić twórcom markowych opakowań wdrażanie niestandardowych efektów specjalnych w ich projektach. Wśród wymienianych przez API Group docelowych odbiorców tego typu usług są m.in. firmy z rynków spożywczego, środków higieny osobistej oraz kosmetycznego. 

Holonique Boutique ma być kluczowym elementem ekspansji API Group na rynku materiałów i folii holograficznych, w ramach której – kosztem 0,5 mln funtów – zwiększono zdolności wytwórcze fabryki w szkockim Livingston. Obecnie zakład ten jest najważniejszym europejskim ośrodkiem produkcyjnym API, dedykowanym podłożom holograficznym. W trzech osobnych liniach powlekających i specjalnej wytłaczarce wytwarzane są tu wysokiej jakości materiały i folie.

Poza produkcją podłoży API Group oferuje swoim klientom wiele innowacyjnych rozwiązań umożliwiających uzyskiwanie efektów specjalnych, zwiększających atrakcyjność markowych projektów uwzględniających hologramy, a zarazem zwracających uwagę końcowego użytkownika. Podczas gdy holografia najczęściej znajduje zastosowanie jako środek zabezpieczający oryginalne produkty przed podrabianiem, projekt Holonique Boutique ma wyeksponować jej możliwości w zakresie wzbogacania, uszlachetniania i wprowadzania wartości dodanej w opakowaniach. Wyraziste kolory i efekt ruchu, jaki zapewnia hologram, wraz z tradycyjnym nadrukiem dają wrażenie głębi i wielowymiarowości, co – jak zapewnia API – wywołuje szczególne wrażenie na odbiorcach.

Ta niecodzienna interakcja między drukiem a aplikowanymi hologramami ma stanowić wsparcie dla właścicieli marek, dążących do zwiększania atrakcyjności wizualnej swoich produktów. Zestaw usług dostępnych w ramach projektu Holonique Boutique ma im zagwarantować, że markowe opakowanie będzie zbieżne z najnowszymi trendami rynkowymi we wzornictwie i w projektowaniu opakowań.

Zespołem pracowników API Group odpowiedzialnym za projekt Holonique Boutique kieruje David Peters, mający ponad 20-letnie doświadczenie w projektowaniu i wzbogacaniu opakowań na wyroby luksusowe. Obecnie dzieli się nim z szerokim spektrum zainteresowanych osób, wśród których są projektanci graficzni, przedstawiciele drukarń oraz właściciele marek. Indywidualne podejście stosowane we współpracy z każdym z klientów powoduje, że powstające rozwiązania są dopasowane do ich specyficznych oczekiwań i potrzeb. 

Menedżerowie marki oraz osoby odpowiedzialne za marketing nowego produktu są coraz bardziej wyspecjalizowani w obsługiwanych przez siebie segmentach rynku, poszukując nowych sposobów na wyróżnienie się na tle konkurencji. Efekty holograficzne i dyfrakcyjne stają się kluczowe w osiągnięciu tej odrębności, zwiększając jednocześnie uwagę konsumentów oraz nadając wyrobom status produktów klasy premium – mówi David Peters. – Bliska współpraca z naszymi klientami już na wstępnym etapie powstawania projektu to gwarancja, że zespół odpowiedzialny za Holonique Boutique znajdzie dla każdego z nich optymalne rozwiązanie i poprowadzi przez cały proces kreacji oraz produkcji. Na każdym jego etapie mogą oni liczyć na nasze wsparcie.

API Group, zapewniając swoim partnerom biznesowym kompleksową obsługę – zarówno w obszarze dostawy właściwego produktu, jak i jego wdrożenia – oraz profesjonalną wiedzę w zakresie zastosowania materiałów holograficznych sprawia, że świadomość drzemiącego w nich potencjału jest wśród klientów coraz większa. Techniki holograficzne mogą być łączone ze sobą, zaś nad finalnym ich rezultatem ściśle współdziała z klientami API oraz ich projektantami zespół Holonique Boutique. Dzięki temu można np. przewidzieć, jak światło – widziane w określony sposób przez konsumenta – będzie współgrało ze strukturą opakowania oraz naniesionym na nie nadrukiem. W efekcie – jak podaje firma – uzyskuje się wrażenie dynamiki, głębi i wysublimowania. Inspiracją dla tych działań są najnowsze trendy rynkowe. Dostarczając kompleksowe rozwiązanie opakowaniowe oraz współpracując z klientami w ramach całego dedykowanego im łańcucha dostaw, pomagamy we wprowadzaniu na rynek wielu obecnych i nowych projektów, uwzględniających materiały holograficzne – dodaje David Peters. – Przykłady można mnożyć – jednym z nich jest zestaw upominkowy z alkoholami klasy premium dla jednego z czołowych graczy na tym rynku, gdzie w szczególny sposób wyeksponowano interakcję druku i nowego laminatu API Fresnel Lens. Tu zależało nam szczególnie na podkreśleniu unikalności marki. Innym razem celem jest osiągnięcie efektu subtelnej elegancji, której odzwierciedlenie stanowi odpowiednie opakowanie. W obu przypadkach to hologramy stanowią podstawę osiągnięcia właściwego efektu finalnego.

Opracowano na podstawie materiałów firmy API Group