Już podczas XV Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu Jerzy Stuhr śpiewał „drukować każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej…” – czy jakoś tak. I tak było przez długi czas. Myślę, że to odróżniało rynek polski od „obcych”: ilość nawet bardzo małych przedsiębiorstw, drukarń, które przez długi czas radziły sobie naprawdę świetnie. Jednakże niezliczone kryzysy, transformacje w obrębie samego rynku sprawiły, iż czasy obecne są zupełnie inne. Czy spokojniejsze? W mojej opinii – nie.
Dzisiaj rynek charakteryzują wysokie wymagania klientów końcowych, konkurencja – często prowadząca do wojen cenowych, redukcji marż własnych, a w rezultacie konieczność szukania oszczędności.
Wiele razy od naszych klientów słyszymy, że duża część ich zarobku to wartość pieniędzy, które możemy zaoszczędzić w czasie procesu produkcji.
W ostatnim artykule przedstawiliśmy urządzenie pozwalające zredukować czas narządu maszyny – hu-track. Redukcja czasu = oszczędności.
W dzisiejszym – opiszemy nasz autorski projekt „SMART PRINTING WITH HUBERGROUP”.
Projekt, który możemy opisać jednym słowem: optymalizacja. Działania ukierunkowane na przyspieszenie produkcji naszych klientów. O ile wcześniej wspomniany hu-track jest urządzeniem i co za tym idzie, aby z niego korzystać, należy je kupić, to nasz „SMART PRINTING” opiera się na sprzęcie i zasadach zarządzania stosowanych przez naszych klientów w ich bieżącej produkcji.
Składa się z czterech podstawowych i niezmiennych kroków:
1. Audyt wstępny
Z racji obszaru naszej działalności skupiamy się na sprawach szeroko pojętej kolorystyki oraz obszaru okołoprodukcyjnego.
W ramach tego pierwszego sprawdzamy i doradzamy w zakresie optymalizacji przygotowania farb, receptur oraz redukcji farb resztkowych. Audyt okołoprodukcyjny – nasz ulubiony – składa się z przygotowania „zdjęcia dnia”.
Spojrzenie na codzienne czynności przez osobę spoza organizacji daje możliwość znalezienia nowych, mogłoby się wydawać oczywistych rozwiązań.
Opracowanie tego punktu jest początkiem dyskusji i projektu jako takiego.
2. Uzgodnienie celów
Ilu klientów, tyle celów do realizacji.
Optymalizacja kolorystyczna, usprawnienie narządu maszyny, zwiększenie średniej prędkości drukowania. Każdy z tych punktów prowadzi do oszczędności – czasu, energii, podłoży, pieniędzy.
3. Działania optymalizujące procesy klienta
Tak jak wspomnieliśmy na początku, nasze działania prowadzą do pełnego wykorzystania potencjału technicznego, który jest w posiadaniu klienta.
Na bazie wyznaczonego stanu początkowego wdrażamy w życie procedury optymalizacyjne. Kalibrujemy, drukujemy i mierzymy, mierzymy, mierzymy. System I2P – przyspieszający uruchomienie produkcji, 2I – umożliwiający redukcję farb resztkowych.
4. Podsumowanie wyników
Prezentacja raportu końcowego, rekomendacje na przyszłość.
Ale to nie jest zakończenie wspólnych działań.
Zgodnie z naszą filozofią każda wizyta u klienta to możliwość wspólnego doskonalenia.
Jeżeli chcielibyście Państwo dowiedzieć się więcej o „SMART PRINTING”, zapraszamy do kontaktu z naszymi doradcami technicznymi.
Rafał Rębecki
Artykuł sponsorowany