Od redaktorów
6 gru 2016 14:45
Hasłem marcowej konferencji, którš organizuje POLIGRAFIKA, jest ăKreacja w drukuÓ. Uważamy bowiem, że nowoczesna drukarnia nie powinna być tylko wykonawcš, lecz również aktywnym partnerem w procesie projektowania. Podobnie traktujemy misję POLIGRAFIKI. Dzi opisywanie rzeczywistoci to za mało, dzi pismo powinno tę rzeczywistoć współtworzyć. Konferencja jest tego namacalnym dowodem, ale takich dowodów w 2006 roku pojawi się znacznie więcej. Pragniemy aktywnie kontaktować się z naszymi czytelnikami, wykorzystujšc do tego celu wszystkie możliwe kanały komunikacji.
Do tak rysujšcego się podziału na działalnoć cile dziennikarskš oraz inicjatywy poszerzajšce aktywnoć magazynu postanowilimy dostosować organizację redakcji.
Wstęp ten był potrzebny, abym mógł z dużš przyjemnociš przedstawić Państwu nowego redaktora naczelnego POLIGRAFIKI, paniš Annę Naruszko. Jej atutem sš nie tylko wykształcenie poligraficzne i dowiadczenie zawodowe, ale przede wszystkim profesjonalne materiały, które od kilku miesięcy zamieszcza w naszym maga-zynie. Oddajšc merytorycznš opiekę nad pismem w ręce fachowca, sam będę mógł zajšć się kreowaniem wydarzeń wokół POLIGRAFIKI.
Korzystajšc z okazji chciałbym powitać w gronie osób współpracujšcych z POLIGRAFIKĽ kolejnš ważnš osobowoć, pana Bernarda Jówiaka, dyrektora Pionu Drukarnia Skarbowa PWPW SA, który wyraził zgodę na włšczenie się w prace naszego kolegium redakcyjnego.
Tomasz Mospan
Nikogo już chyba nie powinno dziwić, że lutowy numer POLIGRAFIKI zdominowały tematy zwišzane z konferencjš ăKreacja w drukuÓ.
Na naszych łamach prezentujemy osoby i firmy, dzięki którym inicjatywa ta nabrała rumieńców. Dla redakcji POLIGRAFIKI ăKreacja w drukuÓ to już jednak nie tylko konferencja. Staramy się realizować jej ideę poprzez aktywne nawišzywanie nici porozumienia z branżš, w której chcemy propagować nowš rolę drukarń. Jednym z efektów tych starań sš wywiady, w których osoby odpowiedzialne za produkcję poligraficznš w agencji reklamowej i dziale marketingu dużej firmy opowiadajš nam o współpracy z polskimi drukarniami. W tej beczce miodu jest też łyżka dziegciu, więc moim zdaniem lektura obowišzkowa.
Zbliżajšcy się Międzynarodowy Dzień Kobiet zainspirował nas z kolei do zamieszczenia cyklu wywiadów ăPoligraf rodzaju żeńskiegoÓ. Choć kobiety polskiej poligrafii nie sš już tego dnia obdarowywane godzikiem w celofanie i rajstopami, ich rola w branży wcale nie uległa deprecjacji. Wręcz przeciwnie, coraz częciej odnajdujš się one na stanowiskach dotychczas, z niewielkimi wyjštkami, powierzanych mężczyznom.
W lutym miało miejsce rozstrzygnięcie konkursu kalendarzy i kart wišteczno-noworocznych Vidical 2006. O nagrodzonych pracach warto nie tylko przeczytać na łamach POLIGRAFIKI, ale i zobaczyć je na własne oczy w wilanowskim Muzeum Plakatu. Wystawa otwarta jest do końca lutego.
Zatem, po raz pierwszy we wstępniaku, więc z wielkim przejęciem, zapraszam do lektury!
Anna Naruszko