Oficjalnie razem
6 gru 2016 14:53

W przeddzień premierowej edycji targów digi:media, odbywających się w dniach 7-9 kwietnia w Düsseldorfie, firmy Heidelberger Druckmaschinen AG oraz Ricoh Company Ltd. oficjalnie potwierdziły swoją współpracę, polegającą na razie na sprzedaży wybranych systemów cyfrowych i offsetowych. W przyszłości jednak partnerstwo to ma się przerodzić we wspólne rozwiązania dla rynku poligraficznego. Targi digi:media to oficjalny początek sprzedaży cyfrowych rozwiązań Ricoh przez firmę Heidelberg na terenie Niemiec i Wielkiej Brytanii; w niedalekiej przyszłości współpraca ta stanie się faktem również we Francji i w Szwajcarii. Generalnie celem obu koncernów jest bliska współpraca wszędzie tam, gdzie posiadają one swoje oddziały i wystarczające siły serwisowe. Sprzedaż maszyn Heidelberg poprzez dystrybutorów m.in. we Włoszech, w Hiszpanii oraz Grecji stawia te rynki pod znakiem zapytania, jeśli chodzi o partnerstwo z firmą Ricoh, ponieważ często dystrybutorzy ci mają podpisane umowy z konkurencją japońskiej firmy. Jednak firma Heidelberg liczy, że jakość i konkurencyjność proponowanych rozwiązań pozwoli z czasem obu partnerom występować wspólnie we wszystkich krajach na świecie. Globalna ekspansja Ricoh Pro C901 Graphic Arts Edition to pierwsze urządzenie japońskiego producenta, które od targów digi:media znajduje się w portfolio firmy Heidelberg – łącznie z możliwością zakupu tonerów oraz usług serwisowych. Niemiecki koncern najchętniej widziałby je w sprzedaży wiązanej z systemami wykorzystującymi technologię Anicolor, która w kombinacji z technologią cyfrową pozwoliłaby na ogromną elastyczność w zakresie oferowanych produktów, bez kompromisów w kwestii jakości. Już blisko 100 naszych pracowników przeszło gruntowne szkolenia z systemu Ricoh Pro C901 Graphic Arts Edition i w związku z dużym zainteresowaniem naszych klientów oraz bardzo pozytywnym odbiorem naszej oferty poszerzonej o technologię cyfrową wszyscy są już bardzo zajęci – oświadczył podczas pierwszej wspólnej konferencji prasowej odbywającej się w przeddzień targów digi:media Bernhard Schreier, CEO firmy Heidelberg. Ricoh i Heidelberg pracują już wspólnie nad odegraniem wiodącej roli w kreowaniu nowych możliwości dla dostawców usług druku, oferując wydajne i elastyczne rozwiązania, pozwalające na oferowanie wysokiej wartości dodanej do druku. To świeże podejście w branży, umożliwiające osiąganie wysokich marż przez drukarnie – dodał Simon Sasaki, wiceprezes i dyrektor generalny Production Printing Business Group w firmie Ricoh, który specjalnie na tę konferencję prasową przyleciał z dotkniętej kataklizmem Japonii. W tym roku obie firmy zamierzają wykorzystać najważniejsze światowe imprezy targowe do promocji wspólnych rozwiązań i sukcesywnego wprowadzania ich do swoich ofert na skalę globalną. Amerykańskie targi GraphExpo oraz japońskie IGAS będą okazją do rozpoczęcia aktywnej sprzedaży na tych rynkach; w tym roku planowana jest jeszcze ekspansja na rynkach chińskim i Ameryki Łacińskiej. Cały proces ma zamknąć Europa Wschodnia, która dołączy do projektu przed drupą 2012. Od 1 kwietnia br. za nowy, cyfrowy dział biznesowy w firmie Heidelberg odpowiedzialny jest dr Christian Compera (51 lat), który sprawuje różne kierownicze funkcje w niemieckim koncernie od 1990 roku. Zintegrowane rozwiązania Targi digi:media były pierwszą imprezą handlową, na której firmy Heidelberg i Ricoh występowały jako partnerzy. W ramach współpracy niemiecki koncern będzie sprzedawał (a właściwie sprzedaje, bo ma już pierwszą instalację na swoim koncie) najnowsze urządzenie do kolorowego druku produkcyjnego firmy Ricoh, Pro C901 Graphic Arts Edition, które dzięki tonerowi chemicznemu PxP i bezolejowej technologii utrwalania zapewnia jakość porównywalną z jakością druku offsetowego. Jak twierdzi firma Ricoh, jest to najszybsze w swojej klasie urządzenie – prędkość drukowania wynosi 90 str./min. Dodatkowo zaopatrzone jest w obszerną bibliotekę mediów. Obaj partnerzy deklarują, że ich współpraca ma polegać na takiej integracji rozwiązań, która pozwoli ich klientom na uzyskanie wysokiej rentowności prowadzonej działalności. W przyszłości Heidelberg ma oferować system Ricoh Pro C901 Graphic Arts Edition zintegrowany z systemem Prinect. Partnerzy na digi:media Firma Heidelberg na odbywających się w dniach 7-9 kwietnia br. targach w Düsseldorfie największy nacisk położyła na rozwiązania i aplikacje, a nie na maszyny. To duża zmiana w podejściu niemieckiego koncernu, widoczna bardzo wyraźnie na stoisku, którego mottem przewodnim było „HEI Flexibility”, co można przetłumaczyć jako „wysoka elastyczność”. W centrum stoiska prezentowany był oczywiście system Ricoh Pro C901 Graphic Arts Edition, a w jego tle, stapiając się z zabudową stoiska, znajdowały się m.in. system Anicolor oraz peryferyjne urządzenia introligatorskie. Na przykładzie spersonalizowanych materiałów marketingowych wykonanych dla hotelu Golf Resort prezentowano możliwości integracji poszczególnych technologii, które cieszyły się dużym zainteresowaniem zwiedzających (stoisko firmy Heidelberg było zdecydowanie najbardziej obleganym na targach digi:media). Na sąsiadującym stoisku Ricoh prezentował szeroki zakres rozwiązań, obejmujących transpromo oraz system spersonalizowanego mailingu, stosowany w kampaniach marketingu bezpośredniego typu „one-to-one”. Ricoh Pro C901 Graphic Arts Edition prezentowany był w dwóch wersjach. Pierwsza z nich, wykorzystująca serwer druku Fiery E-41 firmy EFI, drukowała codzienną broszurę targową „Druckspiegel”. Drugi system wykorzystywał serwer druku Creo C-81, przeznaczony dla wymagających bardzo dużej dokładności aplikacji grafiki artystycznej. Możliwości serwera C-81 obejmują obsługę Adobe PDF Print Engine 2 (APPE), bezpłatne szkolenie w sieci www oraz narzędzia pomocy HTML, wzbogacenie biblioteki kolorów, zsynchronizowaną bibliotekę papieru oraz powiadomienia o SMS-ach i mailach. Targi digi:media stanowiły idealną platformę, którą wykorzystaliśmy do podkreślenia naszego zaangażowania w dostarczanie rozwiązań druku produkcyjnego dla ambitnych dostawców usług drukarskich, którzy pragną stosować najnowszą technologię w celu zapewnienia sobie sukcesu w przyszłości. Poprzez zawieranie komplementarnych partnerstw i ciągły rozwój rozwiązań możemy pomóc naszym klientom w zwiększeniu produkcji, zmniejszeniu kosztów i polepszeniu jakości ich produktów – podsumował Peter Williams, wiceprezes Grupy Biznesowej Druku Produkcyjnego Ricoh Europe. AN