OKI dla druku profesjonalnego
6 gru 2016 14:52
Impreza andrzejkowa „Celtyckie Andrzejki z OKI” zorganizowana 26 listopada ub.r. w siedzibie Oki Systems (Polska) była okazją do podsumowania trzech kwartałów 2009 roku oraz zaprezentowania nowych produktów, które pojawiły się (lub pojawią) w ofercie firmy w okresie od września 2009 do stycznia 2010.
Jacek Tarkiewicz, dyrektor działu marketingu Oki Printing Solutions w Polsce, przedstawił występujące ostatnio tendencje na rynku druku w regionie EMEA, na którym w II kwartale 2009 nastąpił spadek o 35 proc. Poprawa spodziewana jest dopiero w II kwartale br.
Udział Oki w rynku kolorowych drukarek w I półroczu 2009 wynosił 7 proc., co oznacza wzrost o 5,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2008. Natomiast 2-krotnie wzrósł udział firmy w rynku drukarek czarno-białych: z 1,3 do 3,2 proc.
Strategia Oki na najbliższy okres zakłada m.in. dalsze zwiększanie udziałów w kluczowych segmentach: drukarek kolorowych A4 dla MŚP, urządzeń formatu A3 – zarówno drukarek, jak i systemów wielofunkcyjnych; wprowadzenie nowej serii urządzeń wielofunkcyjnych MB400. Szane na rozwój firma wiąże też z działem Managed Print Services (doradztwo, serwis, usługi).
O nowych produktach w ofercie firmy mówił Piotr Parys, product marketing manager CEE. Znalazła się wśród nich pierwsza drukarka Oki opracowana specjalnie na potrzeby sektora profesjonalnych wydruków – C910, wprowadzona na rynek w grudniu 2009. Z wydajnością 31 kolorowych stron A4 i 36 czarno-białych na minutę (20 stron A3) oraz możliwością drukowania na podłożach w formacie A3+, również na banerach do 120 cm, a także gwarancją powtarzalności wydruków w ramach realizowanej pracy może ona znaleźć zastosowanie w firmach świadczących usługi poligraficzne i zajmujących się profesjonalnym drukiem. Drukarka posiada wbudowane rozwiązanie zarządzające kolorem Graphics Pro; można ją też rozbudować o dodatkowe kasety i finiszer. IZ