W dniach 23-26 stycznia br. na terenie Expo XXI w Warszawie odbędą się I Międzynarodowe Targi Outdoor & Media Expo (OME) organizowane przez firmę Best Media.
Szczegółowy zakres tematyczny imprezy obejmuje m. in.: outdoor & indoor, reklamę tranzytową, ambient media & guerilla marketing, reklamę wielkoformatową, konstrukcje reklamowe, druk wielkoformatowy, materiały i maszyny do produkcji reklam, reklamę w miejscu sprzedaży. Organizatorzy przewidują, że na 10 000 m2 powierzchni wystawienniczej zaprezentuje się ponad 250 firm z Polski i Europy. Spodziewanych jest ponad 5000 zwiedzających z kraju i zagranicy.
Targom towarzyszyć będą takie wydarzenia jak konferencja Future poświęcona przyszłości komunikacji marketingowej i reklamy zewnętrznej, ekspozycja Future City oraz wystawa „ACT Responsible – Advertising Community Together” organizowana przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA).
Wśród nowości prezentowanych na targach znajdą się m.in.: wyświetlacze Litefast 360°, reklamowe budki telefoniczne, wielkoformatowy druk 3D, ekrany LED z najmniejszym na świecie pikselem, najnowsze nośniki elektroniczne, systemy digital merchandising, podłogi interaktywne. A oto zapowiedzi poszczególnych wystawców.
Firma Jet Media pokaże 4 maszyny: 3 plotery Rolanda i laminator marki Drytac. Jednym z ploterów będzie Roland XJ 740 – nowość w ofercie firmy, drukujący z prędkością do 42,6 m2/h przy użyciu atramentu Eco-Sol Max, wyposa-żony w zautomatyzowany system podnoszenia obsługujący rolki o wadze do 47 kg. Jego możliwości zastosowania to cała gama aplikacji od oznakowań zewnętrznych i grafik po artystyczne plakaty oraz reprodukcje.
Z kolei model AJ-1000 to największy ploter drukujący produkowany przez firmę Roland, o szerokości zadruku 2,6 m. Prędkość drukowania wynosi 90 m2/h przy jakości 720x720 dpi. W maszynie zastosowano nowe atramenty EcoXtreme w konfiguracji 6 kolorów.
Plotery drukująco-tnące, których Roland DG jest jedynym na świecie producentem, będzie reprezentował model VP 540 z rodziny VersaCAMM.
Firma Signtech C. E. także zaprezentuje najnowsze rozwiązania w dziedzinie druku wielkoformatowego. Jednym z nich jest wielkoformatowa drukarka NUR Expedio Revolution do druku billboardów z prędkością do 300 m2/h. Nowa formuła tuszu opracowana specjalnie dla Revolution zapewnia lepsze nasycenie kolorów przy jednoczesnym ograniczeniu jego zużycia. Poza drukiem billboardów Revolution jest wszechstronną drukarką UV, dającą możliwość drukowania na szerokim spektrum nośników niepowlekanych z tekstyliami włącznie.
Signtech zaprezentuje również automatyczne przycinarki do wydruków cyfrowych firmy Fotoba International wykorzystujące tzw. cut marks (znaczniki cięcia) do idealnego przycięcia zdjęcia.
Kolejne urządzenie to drukarka DGI SaturnJET 1806. Dzięki zastosowaniu głowic Konica gwarantuje ona fotograficzną jakość druku (720x1440 dpi) i wysoką jego stabilność.
Uzupełnieniem prezentowanej oferty będzie gama materiałów tekstylnych oraz tusze.
Firma Océ przedstawi najnowszej generacji ploter płaski UV Arizona 250 GT, będący najlepiej sprzedającym się ploterem w swojej klasie.
Atrium Centrum Ploterowe zaprezentuje plotery wielkoformatowe: Gandinnovations Jeti 3324 oraz premierowy Mutoh Blizzard 65 – ploter mild-solwentowy drukujący w opatentowanej technologii druku falą z przeplotem.
Na stoisku firmy TeBa zwiedzający będą mogli zobaczyć najnowszy ploter solwentowy Mimaki JV33-S oraz cieszący się dużym zainteresowaniem superszybki ploter solwentowy Mimaki JV5-S. W ramach ekspozycji znajdą się też najnowszy ploter drukujący w technologii UV w wersji stołowej Mimaki UJF-605C oraz najtańszy na rynku ploter tnący z systemem optycznego pozycjonowania Mimaki CG-60SR.
TeBa przedstawi też nowości w technologii sublimacji (Mimaki JV22 oraz Seiko IPE-3020).
Zaprezentowany zostanie także nowy rodzaj medium o nazwie Evolon do druku bezpośredniego, sublimacyjnego i solwentowego m.in. banerów, roll-upów, tapet, zasłon i żaluzji.
Urządzenia Mimaki pokaże również Epcot Polska; będą to wielkoformatowe systemy do druku solwentowego, m.in. Mimaki JV33 160s (nowość w ofercie) oraz JV3 160sp (już sprawdzony na naszym rynku). Poza tym na stoisku można będzie zobaczyć: wielkoformatowe systemy do druku inżynieryjnego Seiko LP1020 (nowość w ofercie), system do produkcji naklejek marki Mimaki, RIP-y marki Caldera do zarządzania drukiem urządzeń wielkoformatowych oraz media i akcesoria do druku.
Pod hasłem „Ekskluzywne media dla koneserów druku” firma Alma Trend zaprezentuje niekonwencjonalne materiały o nietypowym zastosowaniu; wiele z nich zostanie pokazanych po raz pierwszy. Hitem będą media przeznaczone do grafik umieszczanych w ramach i stelażach, które po podświetleniu od przodu umożliwiają odczyt grafiki nawet po zmroku.
Na stoisku Map Polska zostanie przedstawiona pełna oferta podłoży do wydruków wielkoformatowych (wodnych i solwentowych) oraz mediów do druku cyfrowego.
Wśród wystawców nie zabraknie także producentów reklam i drukarń wielkoformatowych.
Wspólne stoisko będą miały firmy Studio55 oraz PrintCenter. Studio55 to największy europejski producent reklamy pneumatycznej; na stoisku zostaną zaprezentowane ostatnie osiągnięcia reklamy wielkoformatowej zrealizowane przez tę firmę. Przedstawi ona także nowości w dziedzinie pneumatycznych nośników reklamowych o charakterze użytkowym oraz technologie wykorzystywane do produkcji nośników ambientowych.
Drukarnia wielkoformatowa PrintCenter powiększyła ostatnio swój park maszynowy o nowe drukarki, dlatego prezentowane będą głównie nowości w dziedzinie druku na tkaninach. Drukarnia pokaże też całą gamę nowych systemów wystawienniczych oraz systemów do mocowania grafik wielkoformatowych; będzie również zachęcała do druku na nowych mediach, które zostały wprowadzone do stałej oferty.
Drukarnia MasterprintXL, której najbardziej znana produkcja to reklama Idei z wizerunkiem Otylii Jędrzejczak na warszawskim hotelu Forum (3500 m2), będzie oferować swoje usługi, a także – jako wyłączny dostawca – pierwszy w Polsce innowacyjny system mocowań materiałów reklamowych Agripa System.
W iście „piekielnym stylu” prezentować się będzie Agencja Reklamy Wizualnej Focus, która przedstawi przede wszystkim możliwości w zakresie druku UV na wszelkiego rodzaju materiałach płaskich i sztywnych. W tej technologii zostanie także wykonane samo stoisko, w tym np. zadrukowana drewniana podłoga (75 m2). AWR Focus przygotowała dla zwiedzających szereg niespodzianek w piekielnym klimacie i będzie się starała przekonać wszystkich, że „Dobrymi chęciami piekło jest ZADRUKOWANE”.
Z kolei zespół fachowców Krakowskiej Drukarni Wielkoformatowej CopyMAX System przedstawi ofertę wydruków solwentowych, a także zaprezentuje możliwości druku UV na materiałach płaskich takich jak m.in.: płyty PVC, pleksi, hips, drewno, pianka, tektura. W technologii tej zostanie też wykonana większość elementów stoiska. Oprócz prezentacji wydruków wielkoformatowych na stoisku odbędą się też komputerowe rozgrywki między firmami i zwiedzającymi.
Nowe produkty oraz możliwości własnej drukarni na największym w swojej historii stoisku o powierzchni ponad 50 m2 zaprezentuje Centrum Produkcji Reklamowej z Wrocławia.
Wśród wystawiających się na targach znajdą się jeszcze m.in. takie firmy jak: AMS, Clear Channel Poland, ATS Display, Opinion, Extend Vision, MMM 3D, Sico, Plot Serwis, Reproart, Druk 3D, Axxel, Atrium, Spandex i Lambda.
Warto jeszcze wspomnieć, że organizatorzy zadecydowali o przekazaniu połowy dochodu z każdego sprzedanego biletu wejściowego na targi oraz części środków ze sprzedaży akredytacji na konferencję Future Fundacji TVN „Nie jesteś sam” pomagającej w leczeniu ciężko chorych dzieci.
Opracowano na podstawie informacji organizatorów i wystawców