PID promuje polskie drukarnie
6 gru 2016 14:45
Polska Izba Druku, wychodzšc naprzeciw oczekiwaniom drukarń w niej zrzeszonych, rozpoczęła szeroko zakrojone działania majšce na celu ich promocję w krajach UE. PID zwrócił się do wszystkich Wydziałów Ekonomiczno-Handlowych (WEH) polskich ambasad w krajach unijnych proszšc o pomoc w nawišzywaniu kontaktów z miejscowymi firmami, które szukajš partnerów handlowych wród zakładów produkcyjnych branży poligraficznej. Jednoczenie takie poszukiwania PID przeprowadza za porednictwem znanych jej firm zagranicznych, stowarzyszeń branżowych, a także korzystajšc z dostępnych baz danych dotyczšcych zagranicznych firm korzystajšcych z usług poligraficznych, jak również zajmujšcych się bezporednio produkcjš.
W wyniku tych działań PID otrzymuje liczne zapytania ofertowe, które kieruje do naszych drukarń, oraz nawišzuje kontakty z firmami poszukujšcymi stałych partnerów w Polsce.
W cišgu ostatnich kilku miesięcy gociły w Polsce: holenderska firma Cortes, francuskie firmy CT&D, E-nov@tion i CPI oraz szwedzka Markaryds Grafiska.
Firmy te odwiedziły łšcznie takie drukarnie jak: Drukpol, Taurus, Lotos Poligrafia, Białostockie Zakłady Graficzne, Ortis, Leograf, Drukarnia Naukowo-Tech-niczna czy Dom Słowa Polskiego.
W dniach 5-9 padziernika przy współudziale WEH polskiej ambasady we Francji zorganizowano pod patronatem Radcy Ministra Janusza Pieńkowskiego, szefa WEH naszej ambasady w Paryżu, prezentację polskich drukarń i handlowe rozmowy bilateralne z firmami francuskimi zainteresowanymi współpracš.
Spotkanie trwało cały dzień i sšdzšc po komentarzach bioršcych w nim udział firm polskich, tj.: Drukarni Naukowo-Technicznej, Drukpolu, drukarni Netbox, drukarni Pozkal, Winkowski SA, drukarni Ortis, Oficyny Wydawniczo-Poligraficznej ăAdamÓ i drukarni LCL, rozmowy były konkretne i firmy liczš na nawišzane kontakty. Zainteresowanie firm francuskich było bardzo duże Đ w spotkaniu wzięło udział 21 firm, a ich liczbę i tak ograniczyły warunki lokalowe WEH.
Wszystkim drukarniom WEH oddał do dyspozycji profesjonalnych tłumaczy, co znakomicie ułatwiło szczegółowe rozmowy. Obecnie już sš odczuwalne wyniki tego spotkania Đ firmy dostajš konkretne zapytania ofertowe, a w dwóch przypadkach zaawansowane sš rozmowy kontraktowe.
W celu dalszego stwarzania i rozwijania możliwoci eksportowych naszych firm planowane sš dalsze tego typu kontakty.
Opracowano na podstawie informacji PID