Piotr Niemczycki prezesem Agory
6 gru 2016 14:49
„Gazeta Wyborcza” poinformowała o opublikowaniu w dniu 13 listopada przez spółkę Agora wyników finansowych. W ciągu trzech kwartałów br. przychody spółki wprawdzie wzrosły, ale znacząco zmalał zysk i w związku z tym wyniki są dalekie od przewidywań.
Na wzrost przychodów wpłynął przede wszystkim dochód z reklam w „Gazecie Wyborczej” wyższy o 4,4% niż przed rokiem – udział „GW” w rynku reklam wynosi obecnie 42% (jednakże równolegle w tym samym stopniu, czyli o 4,4%, spadły przychody ze sprzedaży dziennika). Bezpłatna gazeta „Metro” również osiągnęła większe wpływy przekładające się na jej rentowność operacyjną, blisko 2-krotnie wzrosły także przychody Agory z reklam internetowych.
Zysk natomiast jest niższy o 26,8%, co skutkuje spadkiem rentowności spółki. Przyczyny podawane przez zarząd Agory to wzrost kosztów wynagrodzeń, inwestycje w rozwój internetu i reklamy zewnętrznej oraz przejęcie polskiego oddziału firmy Trader. com.
Zaraz po opublikowaniu wyników finansowych Marek Sowa zrezygnował ze stanowiska prezesa ze skutkiem natychmiastowym tłumacząc tę decyzję względami osobistymi. Na jego miejsce zarząd spółki wybrał dotychczasowego wiceprezesa Piotra Niemczyckiego. Będzie on pełnił tę funkcję przynajmniej do zakończenia dorocznego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy zatwierdzającego sprawozdania finansowe spółki. Członkiem zarządu został także Tomasz Józefacki odpowiedzialny za internetową aktywność Agory.
Opracowano na podstawie „GW” z 14.11.2008