Spójrzmy prawdzie w oczy: niezależnie od tego, czy sprzedajemy produkt, czy usługę, nigdy przedtem nie było trudniej przyciągnąć uwagę grupy docelowej.
Jak podał niedawno magazyn „Forbes”, eksperci marketingu cyfrowego ocenili, iż przeciętny Amerykanin styka się z niewyobrażalną ilością od 4 do 10 tysięcy reklam dziennie. Nic dziwnego, że ludzie nauczyli się nie zauważać większości z nich. Jednym z mediów marketingowych, które jest trudne do zignorowania, są litery przestrzenne. Użycie tych podświetlanych liter w celu wyeksponowania nazwy marki lub logo na budynku, w centrum handlowym bądź na targach nadal skutecznie pomaga firmom wyróżnić się z tłumu i przyciągnąć klientów.
W jaki sposób marki mogą ulepszyć swoje oznakowania, aby były zarówno bardziej kreatywne, jak i skuteczne? Tradycyjne metody produkcji (z wykorzystaniem arkuszy akrylu czy aluminium lub termoformowania) dla tych złożonych znaków mogą zaoferować niewiele. Oparcie projektu na grafice 2D i przełożenie go na 3D pod kątem 90 stopni oznacza, że tekstura, projekt, kąty i geometria są ograniczone zarówno pod względem konceptualizacji, jak i możliwości produkcyjnych. Ponadto jest to czasochłonny i w przeważającej mierze ręczny proces tworzenia liter, co z kolei często może mieć negatywny wpływ na koszty i czas dostawy. Zrozumiałe jest jednocześnie, że marki niechętnie podchodzą do zwiększania złożoności projektu.
Światełko w tunelu
Dzięki wielkoformatowej technologii druku 3D pojawiło się jednak światełko w tunelu.
Po pierwsze, przy tworzeniu od samego początku pliku projektowego w formacie 3D wszystkie aspekty liter mogą zostać włączone do procesu projektowania. Oznacza to, że możliwości twórcze są nieograniczone. Projektanci mogą zaplanować nietypowe kształty, krzywe, różne kąty, tekstury boczne i nie muszą produkować tylko jednej litery naraz... lub w ogóle liter. Elastyczność i swoboda procesu druku 3D pozwalają użytkownikom na tworzenie ciekawych słów, kompletnego logo lub elementów graficznych logo takich jak np. misie, globusy czy filiżanki kawy. Produkty i maskotki mogą być drukowane jako oddzielne, przyciągające wzrok znaki lub mogą być wkomponowane w litery. W porównaniu z wyzwaniami, jakie stoją przed twórcami znaków wykorzystującymi aluminium przy tworzeniu liter z pustą wnęką (np. „O”), technologia 3D przynosi firmom namacalne korzyści. Dodatkowe przyciągające wzrok funkcje, takie jak oświetlenie LED lub mapowanie wideo, mogą być również łatwo dodane dla jeszcze większego efektu wizualnego.
Właściwa droga
Co więcej, szybkość, z jaką te skomplikowane, kreatywne znaki mogą być wytwarzane przy użyciu technologii druku 3D, jest znacznie wyższa niż przy użyciu tradycyjnych metod. Oprócz skrócenia czasu i ograniczenia ręcznej interwencji rozwiązanie takie jak flagowa drukarka 3D Massivit 1800, zaprojektowana do wielkoformatowych reklam wizualnych, posiada również podwójne głowice drukujące, umożliwiające jednoczesną produkcję dwóch modeli. Oferuje to nie tylko krótszy czas dostawy, ale także zmniejsza koszty dla klienta końcowego.
Redukcja ręcznych etapów procesu produkcyjnego zmniejsza również liczbę błędów. Poprzez zmianę projektu na ekranie przed wysłaniem go do drukarki 3D, na przykład dostosowanie krzywej pisma, użytkownik może wyeliminować wszelkie błędy i całkowicie uniknąć kosztownych korekt. Zalety wielkoformatowego druku 3D sprawiają, że producenci oznakowań coraz częściej decydują się na rozszerzenie swojej oferty biznesowej i portfolio produktów przez dodanie drukarek 3D do swojego parku maszynowego.
Sztandarowa drukarka 3D Massivit 1800 i drukarka 3D Massivit 1500 umożliwiają dostawcom usług poligraficznych tworzenie innowacyjnych, drukowanych aplikacji 3D dla branży reklamowej, handlu detalicznego, rozrywki, imprez i wystaw oraz projektowania wnętrz. Najważniejszą różnicą w porównaniu z innymi dostępnymi obecnie rozwiązaniami druku 3D jest to, że drukarki Massivit 3D w znacznym stopniu zmniejszają ograniczenia pod względem wielkości wydruku. Dostawcy usług poligraficznych i właściciele marek mogą dzięki nim puścić wodze wyobraźni w zakresie produkcji znaków i ekspozycji.
Jeśli chodzi o wyznaczanie nowych trendów za pomocą kreatywnych, efektywnych kosztowo, wielkoskalowych oznakowań, wielkoformatowy druk 3D jest wyraźnie właściwą drogą.
Matan Weinstein, inżynier aplikacji w Massivit 3D
Tłumaczenie: AN