Ploter Anapurna FB2540i LED w centrum zainteresowania
29 sty 2019 09:16

Po raz kolejny wśród wystawców targów RemaDays Warsaw znajdzie się firma Agfa. Na jej stoisku będzie prezentowany płaski ploter Anapurna FB2540i LED, bazujący na energooszczędnej technologii UV-LED. Stoisko firmy zostanie zaprojektowane i wykonane (między innymi przy użyciu maszyn Agfa) przez firmę Kseroplast-Plus, wieloletniego użytkownika rozwiązań tej marki.

Targi RemaDays Warsaw na stałe wpisały się do kalendarza wydarzeń branżowych, w których regularnie uczestniczy polski oddział firmy Agfa. Michał Śliz – jego dyrektor zarządzający tak argumentuje tę decyzję: Impreza ta wyrosła na najważniejsze wydarzenie wystawiennicze, dedykowane branży poligraficznej i reklamowej w naszym kraju. Pojawiliśmy się na niej po raz pierwszy w 2014 roku i każda kolejna edycja RemaDays Warsaw utwierdza nas w przekonaniu, że warto tam być. Po pierwsze to znakomita okazja do spotkania z klientami i użytkownikami produktów Agfa, zarówno ploterów bazujących na technice inkjet UV, jak i rozwiązań prepressowych. 

Tym bardziej, że część z nich ma tu swoje stoiska. Traktujemy je także jako bardzo dobre miejsce do pozyskania nowych kontaktów handlowych – mamy za sobą wiele wdrożeń (przede wszystkim jeżeli chodzi o plotery tradycyjnie prezentowane na naszym stoisku) w firmach, z którymi po raz pierwszy zetknęliśmy się na targach RemaDays Warsaw.

W tym roku z myślą o odwiedzających jej stoisko Agfa zaprezentuje płaski ploter Anapurna FB2540i LED. Podobnie jak wszystkie pozostałe rozwiązania inkjetowe z jej oferty, bazuje on na energooszczędnej technologii UV LED, gdzie tradycyjne lampy rtęciowe zastąpiono promiennikami LED. Dzięki temu w maszynach tych możliwe jest zastosowanie mediów wrażliwych na wysokie temperatury. Zastosowanie tej technologii niesie za sobą też aspekty ekologiczny (niższe zużycie energii) oraz ekonomiczny (brak konieczności rozgrzewania i schładzania maszyn).

Targi RemaDays Warsaw pozwolą naszym obecnym i potencjalnym klientom przekonać się o jego wszechstronności w zakresie obsługiwanych podłoży – mówi Przemysław Arabski, kierujący polskim działem druku cyfrowego firmy Agfa. – Anapurna FB2540i LED to rozwiązanie, które już znalazło uznanie u kilku klientów z Polski, zarówno z branży poligraficzno-reklamowej, jak i np. meblarskiej. 

Mamy nadzieję, że targowe prezentacje, uwzględniające różnorodne aplikacje i materiały, także te nietypowe, zaowocują kolejnymi jego wdrożeniami.

Urządzenie to drukuje w trybie jednoprzebiegowym w 6 kolorach z dodatkową bielą (także w tzw. wariancie „kanapkowym”) z prędkością maksymalną 96 m2/h. Obsługuje zarówno media sztywne, jak i giętkie (w arkuszach bądź brytach) o grubości do 4,5 cm i formacie do 2,54x1,54 m. Są one zadrukowywane na płaskim stole próżniowym, wyposażonym w dwie osobno kontrolowane strefy, z których każda składa się z 4 przełączanych komór.

Jego rodzimi użytkownicy podkreślają dużą elastyczność pracy, choćby w kontekście jednoczesnego zadrukowywania elementów o różnych kształtach i formatach, oraz wysoką jakość wydruków pochodzących z tego plotera – dodaje Przemysław Arabski. – Chwalą sobie m.in. opcję koloru białego oraz oprogramowanie workflow Asanti 3.0, sterujące urządzeniem i oferujące m.in. możliwość określania własnych profili kolorystycznych. 

Poza ploterem Anapurna FB2540i LED na stoisku firmy Agfa będą też dostępne liczne próbki i przykłady wydruków wykonanych z udziałem jej rozwiązań bazujących na technice inkjet UV. Za jego wykonanie odpowiada firma Kseroplast-Plus, która jest użytkownikiem 3 maszyn wielkoformatowych Agfa. Sądzimy, że będzie to ciekawy sposób zaprezentowania możliwości tych maszyn i jakości przez nie oferowanych – dodaje Przemysław Arabski.

Na stoisku Agfa będą obecni przedstawiciele działów druku cyfrowego oraz cyfrowego prepressu tej firmy. Zapraszamy do odwiedzenia nas na targach RemaDays Warsaw 2019, które – jak sądzimy – będą świetną okazją do wielu spotkań i dyskusji. Zainteresowanych indywidualnymi prezentacjami prosimy o wcześniejszy kontakt z naszym polskim oddziałem – podsumowuje Michał Śliz.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Agfa