Podwyżek cen ciąg dalszy
6 gru 2016 14:49
Sun Chemical Europe. Ze względu na znaczące wzrosty cen surowców, energii, kosztów transportu oraz politykę rządową w Chinach firma Sun Chemical zmuszona została podnieść ceny produktów przeznaczonych na rynki: reklamy, opakowań i przemysłowy o 5-15%. Podwyżki obejmą Europę, Afrykę, a także Środkowy Wschód i zostaną wprowadzone 1 września br.
Wzrost kosztów ma znaczący wpływ na większość branż w Europie, a nasza nie jest tu wyjątkiem. Stale monitorujemy środowisko biznesowe w obszarach naszych działań. Aktywnie współpracujemy z naszymi dostawcami i usiłujemy utrzymać koszty na poziomie minimalnym. Niemniej wobec tempa i skali tych podwyżek niezbędne jest podniesienie cen naszych produktów przeznaczonych dla rynków: reklamy, opakowań i przemysłowego – mówi David Meldram, prezes Sun Chemical Europe.
W lipcu br. firma Sun Chemical Europe ogłosiła podwyżkę cen dla rynku wydawniczego na poziomie 10-20% w zależności od produktu.
Opracowano na podstawie informacji firmy Sun Chemical
***
DuPont Packaging Graphics. Ze względu na stosunkowo niewielkie dostawy elastomerów termoplastycznych oraz bardzo wysokie ceny materiałów ropopochodnych, a więc płyt fleksograficznych, tuszy, podłoży i innych surowców, firma DuPont Packaging Graphics ogłosiła wzrost cen oferowanych przez nią produktów z linii Cyrel o 10% począwszy od 15 września br.
Mimo rosnących kosztów DuPont nadal zamierza inwestować w innowacje, które zaprezentowane zostały klientom podczas tegorocznej edycji targów drupa.
Na podstawie informacji firmy DuPont Packaging Graphics opracowała DA