Połączenie książki cyfrowej z drukowaną
6 gru 2016 14:56
Kanadyjska firma Dynagram specjalizująca się w impozycji cyfrowej, której flagowe produkty to DynaStrip, inpO2 czy INposition, poinformowała we wrześniu br. o wprowadzeniu na rynek rewolucyjnej platformy technologicznej do produkcji książek cyfrowych przeznaczonej dla drukarzy książek.
Wobec niedawnej zapowiedzi Amazona dotyczącej wprowadzenia opcji Matchbook dla czytnika Kindle, która będzie dostępna w październiku br. i ma łączyć książkę drukowaną z jej wersją cyfrową, wydawcy i drukarze powinni zareagować na fakt, że Amazon jako jedyny oferowałby tego typu usługę wydawcom. Rozwiązanie firmy Dynagram pozwoli drukarzom zapewnić ich klientom, wydawcom książek, możliwość oferowania czytelnikom kombinacji wersji drukowanej i cyfrowej.
Jego funkcjonowanie jest proste:
n Drukarze produkują książkę tak jak to robią zwykle. Pliki przesyłają do firmy Dynagram.
n Dynagram dostarcza drukarzom etykiety-zdrapki, które zawierają unikalne kody.
n Drukarze naklejają etykiety na okładki wydrukowanych książek, które są następnie rozprowadzane poprzez zwykłe kanały dystrybucyjne.
n Czytelnicy kupują drukowaną książkę. Jeśli są zainteresowani jej wersją cyfrową, mogą wejść na stronę mon.nu-book.com, aktywować swój kod i ściągnąć aplikację Nu-book na swój tablet lub telefon. W ciągu kilku sekund uzyskują bezpłatnie dostęp do cyfrowej wersji swojej książki.
Korzyści dla drukarzy i wydawców są niezaprzeczalne.
n Drukarze mają do czynienia z drastycznym zmniejszaniem się nakładów książek drukowanych na korzyść produkcji książek cyfrowych. Rozwiązanie Dynagram pozwala drukarzom oferować usługi rozpowszechniania wersji cyfrowych bez zakłócania ich podstawowej działalności drukarskiej. Prócz tego większość wydawców poszukuje ekspertów z dziedziny produkcji książek cyfrowych, drukarze mogliby więc stać się „okienkiem”, w którym wydawcy realizowaliby w pełni wszystkie swoje potrzeby na rozpowszechnianie zarówno książek drukowanych, jak i cyfrowych.
n Przy stosowaniu rozwiązania Dynagram zostają zachowane istniejące kanały dystrybucji i sprzedaży, co zapewnia drukarzom i ich klientom wydawcom kontynuowanie współpracy z dotychczasowymi partnerami w tych dziedzinach.
n Rozwiązanie Dynagram respektuje także aktualne modele biznesowe drukarzy. System bazuje na cenach za odbitkę, drukarze nie muszą więc sporządzać nowych budżetów i asygnować dodatkowych środków na „strategię cyfrową”.
n W przeciwieństwie do oferowanego przez Amazona rozwiązania Matchbook, które udostępnia książki cyfrowe tylko na czytniki Kindle, rozwiązanie Dynagram akceptuje wszystkie typy platform i urządzeń, włącznie z tabletami i telefonami iOS oraz Android, a także komputerami biurowymi Mac OS i Windows.
n Rozwiązanie Dynagram akceptuje pliki PDF i ePub, zapewniając wydawcom maksymalną elastyczność.
n Rozwiązanie to umożliwia wydawcom dostęp do informacji o czytelnikach, do statystyk użytkowania oraz wielu innych wskaźników i danych statystycznych, które zwykle są uzyskiwane na poziomie sprzedaży detalicznej. Jest to ewidentna korzyść i wartość dodana, którą drukarze mogą sprzedawać swoim klientom – wydawcom książek. Amazon nie oferuje takich możliwości.
Na podstawie materiałów firmy Dynagram opracowała IZ