POLIGRAFIA 2015 już w maju!
6 gru 2016 14:58
Jakość, jakość i jeszcze raz jakość – to motywacja, cel oraz strategia zbliżającej się edycji targów POLIGRAFIA, które pozbawione przypadkowych zwiedzających oraz tematycznych rozbieżności skoncentrują się wyłącznie na branży poligraficznej. Rozpoczynamy nową erę druku opartą na innowacyjnych technologiach, nieograniczonych możliwościach i szansach rozwoju w dziedzinach, które do tej pory mogły wydawać się nieosiągalne. Przekonamy się o tym już w dniach 26-29 maja br.
Zmiany zwiastujące nową erę poznańskiej POLIGRAFII zdecydowanie najsilniej związane są z kwestią zwiedzających targi. Uruchomiony telemarketing weryfikujący dotychczasowe dane, a jednocześnie wzbogacenie baz o dodatkowe rekordy pozwoliły stworzyć nowy, niezwykle wartościowy pakiet informacji o profilu zwiedzających, ich preferencjach oraz oczekiwaniach względem targów POLIGRAFIA 2015. Wiemy, że 72 proc. zwiedzających deklaruje, iż przyjeżdża na targi w celu zapoznania się z nowościami produktowymi wystawców, a aż 34 proc. z nich ma zamiar dokonać inwestycji w swój park maszynowy – mówi Ilona Rosiak, wicedyrektor projektu. – 63 proc. osób odwiedzających targi poszukuje inspiracji i kierunków rozwoju dla swojego biznesu, dlatego też wszyscy oni otrzymają od nas bezpłatne zaproszenia na POLIGRAFIĘ uprawniające również do parkowania tuż pod samą halą wystawienniczą. Tak właśnie premiujemy profesjonalistów, którzy będą naszymi gośćmi – podkreśla.
Nierozpraszające wydarzenia towarzyszące
Targi to przede wszystkim spotkania biznesowe i ten priorytet w żaden sposób nie zostanie naruszony. Nie oznacza to jednak, że cztery targowe dni zostaną pozbawione wydarzeń towarzyszących. Ale uwaga! Żadne z nich nie będzie stanowić konkurencji dla ekspozycji wystawców. Wręcz przeciwnie. Centrum krótkich konferencji, interaktywnych warsztatów oraz zwięzłych prezentacji będzie Poligraficzna Arena, która powstanie w pawilonie wystawienniczym – wyjaśnia Piotr Kamiński, dyrektor projektu. – Najważniejszym założeniem jest to, aby nie rozpraszać uwagi zwiedzających, a koncentrować ją wokół stoisk wystawców, dlatego w znacznej mierze ograniczymy funkcjonowanie sal konferencyjnych i dodatkowych przestrzeni zewnętrznych.
Dedykowany program merytoryczny
Cztery targowe dni to w pewnym sensie cztery bloki tematyczne. Pierwszego dnia, a dokładnie 26 maja na Poligraficznej Arenie po raz pierwszy zostanie zaprezentowana piąta edycja raportu Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga oraz KPMG „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce”. Wydarzenie to skierowane jest do wszystkich profesjonalistów, a w szczególności producentów i dystrybutorów sprzętu oraz firm świadczących usługi poligraficzne, które w sposób świadomy pragną podejmować strategiczne dla swojego biznesu decyzje.
Drugiego dnia, 27 maja odbędzie się konferencja „Policon”, która w tym roku zaskoczy obecnością zagranicznych prelegentów oraz doborem takich tematów, które zainteresują głównie właścicieli i pracowników drukarń. Ten dzień będzie dedykowany właśnie tej grupie zwiedzających, dlatego nie zabraknie zagadnień związanych z dostępnymi źródłami finansowania umożliwiającymi rozwój parku maszynowego, optymalizacją procesów poligraficznych, szansami i zagrożeniami dla współczesnych drukarń itp.
Trzeciego dnia, czyli 28 maja zaproszeni w sposób szczególni będą mogli się poczuć wydawcy oraz graficy. To dla nich zorganizowane zostaną warsztaty softwarowe, zaprezentowane nowe trendy i poligraficzne rozwiązania, które mogą pozytywnie wpłynąć na poczytność czasopism branżowych, ich atrakcyjność dla czytelników
i reklamodawców. Tematy dotyczące uszlachetniania, designu oraz niestandardowych rozwiązań z pewnością zainteresują również przedstawicieli działów marketingu, którzy opakowanie produktu postrzegają jako narzędzie sprzedaży i kreowania potrzeb konsumentów.
Czwarty dzień, 29 maja to czas dla uczniów szkół średnich i wyższych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z poligrafią lub pogłębiają wiedzę na jej temat. Wszystkie grupy otrzymają przeszkolonego przewodnika, który wyznaczoną ścieżką oprowadzi po targach, a także zarekomenduje wybrane wydarzenia towarzyszące. Czas spędzony na POLIGRAFII z całą pewnością również dla tej grupy zwiedzających nie będzie stracony.
Więcej informacji na temat targów POLIGRAFIA na stronie: www.poligrafia.mtp.pl
Opracowano na podstawie informacji MTP