Poligrafia w kolorach wiosny
6 gru 2016 14:53
W kwietniu br. specjaliści z branży poligraficznej spotkają się w Poznaniu, by po raz kolejny uczestniczyć w jednym z najważniejszych wydarzeń poligraficznych w tej części Europy. Na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich przez cztery dni będą się odbywać Międzynarodowe Targi Maszyn, Materiałów i Usług Poligraficznych Poligrafia.
Nowe technologie i nowi wystawcy
Kilka lat temu specjaliści szeroko pojętej branży poligraficznej dyskutując o przyszłości tej branży wyrażali obawy, że szybko rozwijający się Internet może stanowić dla jej rozwoju spore zagrożenie. Panowało przekonanie, że nie tylko książki i gazety będą czytane na ekranach monitorów, ale w Internecie właśnie będzie możliwa szeroka i profesjonalna prezentacja firm oraz ich ofert, co zastąpi konieczność bezpośredniego kontaktu sprzedających i kupujących. Czas pokazał, że ten czarny scenariusz się nie sprawdził, a najlepszym tego dowodem są organizowane w cyklu dwuletnim poznańskie targi Poligrafia. Prezentowana na nich bogata oferta wystawców, w której każdego roku znaleźć można wiele nowych produktów i rozwiązań technologicznych, przyciąga do Poznania tysiące profesjonalnych zwiedzających, zawodowo związanych z branżą. Liczba konferencji i prezentacji, które są organizowane podczas targów, zdaje się potwierdzać ciągły rozwój sektora.
Jak twierdzą organizatorzy, zainteresowanie tegoroczną Poligrafią jest bardzo duże. I choć do jej rozpoczęcia zostało jeszcze kilka tygodni, już w tej chwili MTP notuje większą niż poprzednio liczbę zgłoszeń. Wstępne szacunki wskazują, że kwietniowa ekspozycja będzie większa niż w 2009 roku (wówczas w targach uczestniczyło 320 firm z 18 krajów, a powierzchnia wystawiennicza wynosiła blisko 8000 m2).
Tradycyjnie już trzy pawilony zapełnią stoiska wystawców, oferujących najnowsze rozwiązania i technologie z obszaru przygotowania do druku, maszyn drukujących i obróbki po druku oraz materiałów i usług poligraficznych. Organizatorzy liczą, że wiele nowości produktowych zostanie zaprezentowanych w Poznaniu po raz pierwszy od czasu targów IPEX 2010.
Synergia poligrafii i reklamy
Silnym akcentem wiosennego spotkania będzie możliwość przeglądu ofert wystawców, zarówno z sektora poligraficznego, jak i reklamowego. Równolegle z targami Poligrafia odbędą się bowiem Międzynarodowe Targi Artykułów i Usług Reklamowych Euro-Reklama. Pozwoli to wykorzystać efekt synergii i kompleksowo zaprezentować potencjalnym nabywcom ofertę obu rynków. Inicjatywą łączącą oba przedsięwzięcia będzie – przygotowany w ramach targów poligraficznych – Salon Digital Printing Expo. W ramach tej przestrzeni eksponowany będzie druk cyfrowy, wielkoformatowy i reklamowy. Organizatorzy mają nadzieję, że właśnie ta ekspozycja zapoczątkuje dyskusję branżową o wizji przyszłości poligrafii.
Branżowe know-how
Uzupełnieniem każdej oferty targowej są seminaria i konferencje poświęcone ważnym wydarzeniom danego sektora. Zwiedzający targi Poligrafia będą mogli uczestniczyć w – przygotowanym wspólnie z partnerami branżowymi – bogatym programie wydarzeń o charakterze naukowo-szkoleniowym. Już dziś organizatorzy zapraszają na konferencję edukacyjną Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Poligraficznego pt. „Zawodowe szkolnictwo poligraficzne w epoce przełomu technologii cyfrowych”. Podczas targów odbędzie się także konferencja Polskiej Izby Druku pt. „Przyszłość książki w świecie cyfrowym”. Dla adeptów sztuki drukarskiej przygotowywane jest także przedsięwzięcie pod nazwą Akademia Poligraficzna. Planowana jest również konferencja na temat trendów rynkowych i wybranych zagadnień dotyczących technologii firmy Heidelberg.
Bilet za złotówkę
Wystawa odbędzie się w pawilonach 3A, 4 i 5 MT. Targi czynne będą od wtorku do czwartku w godz. 10.00 – 17.00 i w piątek od 10.00 do 16.00. Po zarejestrowaniu się on-line w systemie MTP24 (www.mtp24.pl) i wypełnieniu ankiety rejestracyjnej istnieje możliwość zakupu biletu za symboliczną złotówkę.
Opracowano na podstawie informacji organizatorów