Firma Nordic Label Oy z Finlandii pozyskuje nowych klientów i poszerza swoją ofertę produktów dzięki technologii inteligentnych etykiet firmy Xeikon. Wykorzystanie rozwiązania Xeikon do identyfikacji i śledzenia „Track and Trace” pomaga umocnić pozycję tej odnoszącej sukcesy drukarni etykiet i wyróżnić ją na tle konkurencji. Od momentu zainwestowania w technologię cyfrową pięć lat temu ta firma z ponad stuletnią historią jest obecnie w czołówce producentów etykiet cyfrowych w krajach skandynawskich.
Inny poziom biznesu
Jesteśmy wiodącym producentem etykiet w Finlandii, posiadającym wieloletnie doświadczenie we wszystkich analogowych technikach drukowania – mówi Marko Rintanen, dyrektor ds. produkcji w firmie Nordic Label. – Druk cyfrowy, w który zainwestowaliśmy 5 lat temu, był dla nas nowością i musieliśmy się wiele nauczyć. Jednak od momentu nawiązania współpracy z firmą Xeikon widzimy, jak nasz biznes przenosi się na inny poziom w bardzo ekscytujący sposób. Rozwiązanie firmy Xeikon w zakresie inteligentnych etykiet jest przełomowe i tak łatwe w instalacji oraz użytkowaniu. Nasi klienci, właściciele marek, są teraz tak samo podekscytowani jak my potencjałem, jaki oferuje produkcja inteligentnych etykiet. We współpracy z jednym z naszych kluczowych klientów, Vellamo, mieliśmy zaszczyt uczestniczyć w ostatnim projekcie Xeikon Café, współpracując z firmami UPM Raflatac, Magic Add i Xeikon, aby zademonstrować różnorodne korzyści dla marek używających inteligentnych etykiet.
Wyróżnić i chronić markę
Na całym świecie rośnie zapotrzebowanie właścicieli marek na inteligentne etykiety – stwierdza Jeroen Van Bauwel, dyrektor ds. zarządzania produktem w firmie Xeikon. – Walcząc o bycie unikalnym na tle konkurencji, świadomi właściciele marek stosują inteligentne etykiety, aby wyróżnić się i chronić swoją markę. Istnieje szczególne zapotrzebowanie na aplikacje zabezpieczające, takie jak „Track and Trace” w łańcuchu dostaw, aby pomóc w walce z fałszerstwami, które są wielkim biznesem na skalę globalną i stanowią ogromne zagrożenie dla marek. Dzięki rozwiązaniu inteligentnych etykiet firmy Xeikon marki mogą śledzić swoje produkty na każdym etapie, od produkcji do konsumenta. Mogą również inicjować bezpośrednią komunikację marketingową, wykorzystując dane stojące za inteligentną etykietą, aby mierzyć sukces oraz angażować i budować relacje z konsumentami, którzy poszukują autentyczności i zaufania do marki.
Cyfrowa tożsamość etykiety
Dzięki „Track and Trace” firmy Xeikon każde opakowanie i etykieta otrzymują swoją własną cyfrową tożsamość za pomocą unikalnego obrazu, tekstu, numeru lub kodu kreskowego. Najnowsza wersja 7.0 wydajnego workflow Xeikon X-800 umożliwia integrację unikalnych informacji i wydruk zmiennego kodu o wysokim stopniu bezpieczeństwa. Maszyna Xeikon automatycznie i bezpiecznie drukuje unikalny kod, który może być skanowany za pomocą dowolnej, standardowej aplikacji. Xeikon opracował przełomową, opartą na chmurze aplikację, która wprowadza element „smart” do projektowania etykiet i pomaga właścicielom marek wprowadzać opakowania oraz etykiety do sieci, aby mierzyć sukces kampanii i chronić wizerunek marki.
Jednym ze sposobów, w jaki właściciele marek mogą skutecznie i efektywnie uzyskać wgląd w potrzeby swoich odbiorców docelowych, jest zbieranie danych na temat ruchu ich produktów. Na przykład dla marek działających zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, zainteresowanych kontrolą swojego śladu węglowego i bezpieczeństwa produktów, inteligentne etykiety są skutecznym rozwiązaniem umożliwiającym śledzenie produktów na etapie produkcji i logistyki. Zapewniając konsumentom spersonalizowane i kontekstowe doświadczenia cyfrowe oraz oferując bezpieczeństwo, niezawodność i terminowość dostaw, inteligentne etykiety oferują natychmiastowy dostęp do cennych i istotnych informacji o produkcie na dowolnym urządzeniu.
Duży krok naprzód
Inteligentna etykieta aktywuje reakcję w czasie rzeczywistym poprzez cyfrową interakcję z urządzeniem użytkownika. Inteligentne etykiety zawierają i integrują technologię, która rozszerza funkcjonalność i zawartość etykiety poza tradycyjne metody drukowania. Można to zrobić na różne sposoby, wykorzystując kody QR, tagi RFID lub komunikację bliskiego pola (NFC). Tego typu etykiety opierają się na interakcji z urządzeniem konsumenckim, takim jak smartfon, i umożliwiają przesyłanie oraz gromadzenie danych na potrzeby sprzedaży i marketingu, a także bezpieczeństwa i inwentaryzacji. Inteligentne etykiety i metki mogą w różny sposób wpłynąć na doświadczenia klientów w handlu detalicznym i umożliwić nowe, korzystne interakcje między konsumentami a produktami.
Nasza branża jest dość konserwatywna, ale postawiliśmy sobie wyzwanie, aby myśleć w nowy sposób, co okazało się dużym krokiem naprzód – podsumowuje Marko Rintanen. – Firma Xeikon zajęła się wszystkim – automatyzacją, instalacją oprogramowania, cyfrową maszyną do druku etykiet i szkoleniem; wszystko przebiegło bardzo sprawnie. Teraz, po uruchomieniu aplikacji Xeikon Smart Label, możemy pobierać zmienne dane prosto z chmury. Wszystko odbywa się automatycznie. Wszystkie kody są ustawiane za nas. Kluczem do naszego sukcesu zawsze były relacje z klientem i jego zadowolenie, więc naprawdę ekscytującą częścią tego wszystkiego były rozmowy z naszymi klientami o możliwościach i szansach dla nich – dzielenie się pomysłami i próba wspólnego znalezienia wartości. Inteligentne rozwiązanie firmy Xeikon w zakresie etykiet pomaga nam znaleźć się w czołówce technologicznej. Radzę każdemu producentowi etykiet, aby spojrzał na rozwiązanie inteligentnych etykiet Xeikon jako na nowe, ekscytujące przedsięwzięcie, które może budować dodatkową wartość w jego biznesie. AN