Promocja polskiej poligrafii
6 gru 2016 14:44
To hasło będzie z pewnociš przywiecało tegorocznym targom Poligrafia w Poznaniu. Rzecz jasna jest to przede wszystkim impreza, na której swojš ofertę prezentujš dostawcy, a drukarze występujš raczej w roli zwiedzajšcych. Niemniej tegoroczna edycja może nieco ten obraz zmienić.
Jednš z przesłanek do tego rodzaju stwierdzenia jest projekt pod nazwš Miasteczko Drukarń Polskich, którego inicjatorami sš Międzynarodowe Targi Poznańskie i portal PrintinPoland.com. Patronat nad tš inicjatywš objęła Polska Izba Druku, za udział we wspólnej ekspozycji polskich drukarń zaanonsowały już takie firmy jak: Agora, Akcydens, Drukarnia Częstochowskie Zakłady Graficzne, Dom Słowa Polskiego, Łódzka Drukarnia Dziełowa, Pabianickie Zakłady Graficzne, Pozkal czy Prasowe Zakłady Graficzne w Koszalinie. Zresztš zanosi się na to, że w Miasteczku, podzielonym na ădzielniceÓ uwzględniajšce rodzaj wykonywanej produkcji, swoje miejsce znajdš także inne firmy usługowe, np. z segmentu prepress. Wydaje się zatem, że główny cel jego powstania Đ promowanie polskiej poligrafii, a więc także cišgnięcie do Poznania nowej grupy zwiedzajšcych w postaci zleceniodawców (w tym z zagranicy) Đ zainteresował rodzimych drukarzy. Warto dodać, że dla użytkowników PrintinPoland.com i dla członków PID organizatorzy przewidujš preferencyjne warunki uczestnictwa.
Poza ekspozycjš w czasie targów odbędzie się kilka imprez towarzyszšcych, które zleceniodawcy, klienci firm poligraficznych, mogš uznać za interesujšce. Wród nich można wymienić m.in. 3. Konferencję Poligraficznš Polskiej Izby Druku czy też pierwsze z ăKolorowych spotkańÓ organizowanych w tym roku przez PoligrafikĘ, powięcone drukowi cyfrowemu. Zakładamy, że poza użytkownikami tej technologii i jej dostawcami w spotkaniu, majšcym charakter panelowo-dyskusyjny, wezmš udział włanie klienci drukarń, zarówno tych cyfrowych, jak i tradycyjnych.
Udział firm usługowych w targach poligraficznych (Poligrafia, nieistniejšce już Poligraf-Produkt) nie jest rzeczš nowš. Zarówno w Poznaniu, jak i w Warszawie były już próby zorganizowania ăgiełd usług poligraficznychÓ. Jednak nigdy drukarnie i inne firmy wykonujšce usługi poligraficzne nie miały własnej dużej ekspozycji (w sumie Miasteczko ma zajšć ponad 500 m2), na której Đ poza stoiskami drukarń Đ znalazłyby się też inne elementy służšce nawišzywaniu kontaktów między usługodawcami i usługobiorcami: sala konferencyjna (tu odbędzie się nasze ăKolorowe spotkanieÓ), kafejka internetowa czy wspólna wystawa prasy branżowej. Podczas tegorocznych targów owa tytułowa promocja polskich usług poligraficznych może wreszcie zaistnieć w odpowiednim wymiarze. Co powinno przynieć wyłšcznie korzyci zarówno targom, jak i wystawcom, zwiedzajšcym oraz całej rodzimej branży poligraficznej.