Przyszłość zaczyna się dziś
27 lut 2020 13:19

W dniach 21-24 stycznia br. w Las Vegas odbyła się 21. edycja konferencji EFI Connect i zarazem pierwsza, której gospodarzem był powołany w sierpniu ub.r. nowy CEO Jeff Jacobson. Zgromadziła 800 uczestników i była miejscem kilku premier zarówno maszynowych, jak i w zakresie oprogramowania.

Konferencja EFI Connect, która może poszczycić się długą historią i dużym powodzeniem w branży poligraficznej, wkroczyła właśnie w trzecią dekadę dyskusji, tworzenia sieci kontaktów oraz dzielenia się wiedzą z użytkownikami. Wydarzenie jest idealnym miejscem dla otwartego dialogu i wymiany pomysłów, z wykładami edukacyjnymi, praktycznymi szkoleniami i networkingiem z dużą społecznością profesjonalistów z branży poligraficznej. Uczestnicy z całego świata uczą się najlepszych sposobów korzystania z oferty EFI w zakresie produkcji i przemysłowego druku atramentowego, zintegrowanego przepływu pracy MIS/ERP oraz produktów Fiery DFE. Klienci czerpią również korzyści z możliwości osobistego przekazywania informacji zwrotnych kierownictwu EFI oraz osobom odpowiedzialnym za badania i rozwój. 

21. edycja wydarzenia była miejscem prezentacji kilku premier, które obejmowały m.in. zaawansowane rozwiązania MIS/ERP zwiększające produktywność w branży poligraficzno-opakowaniowej oraz nowe rozwiązania do zarządzania cyfrowym drukiem w chmurze. W Las Vegas debiutowała także rolowa maszyna drukująca EFI VUTEk D3r, o której pisaliśmy już w styczniowej Poligrafice. Klienci firmy EFI wraz z firmami partnerskimi oraz mediami branżowymi po raz kolejny byli świadkami skłaniających do refleksji prezentacji ze strony liderów branży, a także nowych osiągnięć technologicznych, które mają na celu zwiększenie wydajności i rentowności druku cyfrowego. 

Jeszcze więcej automatyzacji

Uczestnicy konferencji EFI Connect poznali najnowsze osiągnięcia w zakresie zintegrowanych procesów drukowania i produkcji opakowań, w tym ofertę EFI Productivity 

Suite do automatycznego zarządzania przedsiębiorstwem i procesami produkcyjnymi. Nowe funkcje obejmują:

– zaawansowaną, kompleksową obsługę przepływu pracy dla niskonakładowej produkcji etykiet w pakiecie EFI Packaging Suite;

– szybszą kalkulację w pakiecie EFI Midmarket Print Suite, wraz z ulepszoną kontrolą stanów magazynowych dla podłoży w roli;

– możliwość kalkulacji na urządzeniach przenośnych w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem możliwości importu arkuszy kalkulacyjnych EFI iQuote i RFQ w pakiecie Enterprise Commercial Print Suite;

– nowe funkcje inteligencji biznesowej oraz zmieniony, uproszczony interfejs użytkownika pakietu EFI Corrugated Packaging Suite;

– zautomatyzowany interfejs programowania aplikacji do tworzenia zadań niskonakładowych oraz integrację z zaawansowanymi funkcjonalnościami workflow jak EFI Process Shipper za pomocą EFI Publication Print Suite;

– oparte na zaangażowaniu narzędzia targetowania kampanii w EFI MarketDirect Cross Media oraz nowe rozwiązanie MarketDirect PackCentral do zarządzania handlem elektronicznym i kampaniami opakowaniowymi.

Nowe usprawnienia przepływu pracy w pakietach firmy EFI dla firm poligraficznych i opakowaniowych to bardziej efektywne działanie i podejmowanie właściwych decyzji dzięki wykorzystaniu danych dostarczanych w czasie rzeczywistym. 

Podczas EFI Connect prezentowana była również nowa technologia zarządzania drukiem cyfrowym EFI IQ – kompleksowa, oparta na chmurze platforma, która śledzi i monitoruje wykorzystanie maszyn drukujących, a także zużycie atramentu i podłoża, dając użytkownikom większe możliwości optymalizacji operacji. Funkcje IQ obejmują EFI ColorGuard – wielokrotnie nagradzane rozwiązanie, które standaryzuje proces weryfikacji w celu zapewnienia spójnego, dokładnego koloru na drukarkach wykorzystujących cyfrowe kontrolery EFI Fiery.

Teraźniejszość równie ważna jak przyszłość

Konferencja EFI Connect 2020 składała się z ponad 120 sesji tematycznych, a także szeregu wystąpień plenarnych, oscylujących wokół sposobów na osiągnięcie sukcesu we wszystkich dziedzinach, od innowacji technologicznych po zarządzanie i strategię marketingową. Jeff Jacobson, powołany na stanowisko CEO amerykańskiego koncernu w sierpniu ub.r., po raz pierwszy wystąpił w roli gospodarza. W prezentacji otwierającej wydarzenie zapowiedział, że skoncentruje się zarówno na teraźniejszości, jak i na przyszłości, równoważąc je w celu rozwoju biznesu. Firmy powinny patrzeć w przyszłość, ale muszą żyć w teraźniejszości – powiedział Jeff Jacobson. – Potrzebujemy „teraz”, aby zrobić krok w przyszłość i go sfinansować. To jest jak współistnienie świata analogowego i cyfrowego.

Jeff Jacobson nie przedstawił nowego kierunku rozwoju EFI ani tego, w jaki sposób zamierza znaleźć szybko rozwijające się sektory, w które inwestuje Siris, nowy właściciel EFI, co jest zrozumiałe biorąc pod uwagę fakt, iż w roli dyrektora zarządzającego występuje zaledwie od pół roku. Wspomniał jednak, że możliwości rozwoju nadal istnieją w sektorze druku tekstyliów i opakowań, podczas gdy bardziej dojrzałe rynki, na przykład druku wielkoformatowego i kontrolerów Fiery, zapewnią środki na rozwój kolejnego generatora przychodów.

Tradycją konferencji EFI Connect są także tzw. rozmowy przy kominku. W tym roku rozmówcą Jeffa Jacobsona był Guy Gecht, były wieloletni CEO EFI. Drugą rozmowę poprowadził Marc Olin, dyrektor operacyjny w amerykańskim koncernie, a jego gościem był Alfred Zollar, były dyrektor wykonawczy IBM oraz partner w funduszu private equity Siris, będącym aktualnym właścicielem EFI. 

Dyrektorzy wysokiego szczebla: Gabriel Matsliach, starszy wiceprezes i dyrektor generalny działu EFI Productivity Software; Toby Weiss, starszy wiceprezes i dyrektor generalny działu EFI Fiery oraz Ken Hanulec, wiceprezes ds. globalnego marketingu EFI wygłosili prezentacje na temat poszczególnych segmentów biznesowych, podkreślając nowe, ewoluujące trendy mające na celu osiągnięcie sukcesu przez klientów oraz innowacje technologiczne, które EFI tworzy, aby im sprostać.

 Partnerami 21. edycji konferencji EFI Connect były firmy: 3M, Aberdeen Fabrics, Color Concepts, Duplo, Enfocus, Konica Minolta Business Solutions U.S.A., MBM Corporation, OneVision, The Print and Graphics Scholarship Foundation, Progress Software Corp., Ricoh Americas Corp., RISO, SpencerMetrics, Thomson Reuters oraz Zünd. AN