Już na 6 miesięcy przed rozpoczęciem targów Labelexpo Europe wyprzedane było 95 proc. powierzchni wystawienniczej. Największa w historii edycja wystawy organizowanej od 1980 r., która odbędzie się w Brukseli w dniach 25-28 września 2017, zajmie aż 9 hal centrum ekspozycyjnego Brussels Expo o łącznej powierzchni ponad 35 tys. m2.
Duże zainteresowanie powierzchnią wystawienniczą jest pokłosiem sukcesu poprzedniej edycji z 2015 roku, która pobiła wszelkie rekordy: powierzchni stoisk (łącznie 33 579 m2), liczby gości (35 739) oraz wystawców (650). W tym roku zwiedzający Labelexpo Europe – specjaliści branżowi reprezentujący sektory druku i przetwórstwa etykiet i opakowań, właścicieli marek oraz projektanci – będą mogli zapoznać się z ofertą ponad 700 wystawców z 40 krajów, wśród których nie zabraknie zarówno nowych firm, jak i największych oraz najważniejszych przedsiębiorstw z tego sektora. Centrum wystawowe Brussels Expo zostało niedawno odświeżone i udoskonalone; zwiększono poziom zabezpieczeń oraz ulepszono oświetlenie, poprawiono usługi cateringowe, a dodatkowo wprowadzono darmową sieć wi-fi we wszystkich halach.
To fantastycznie, że przemysł druku etykiet i opakowań nadal docenia Labelexpo Europe – cieszy się Lisa Milburn, dyrektor zarządzająca Labelexpo. – Nasi wystawcy rezerwują stoiska z dwuletnim wyprzedzeniem, by uniknąć rozczarowań, a tegoroczne show będzie miało odświeżony wizerunek, ponieważ rozrośliśmy się aż do 9 hal wystawowych. Tej jesieni Labelexpo po raz kolejny będzie jedynym miejscem, gdzie zostaną pokazane najnowsze innowacje oraz wiele premier produktowych. Goście mogą być pewni spotkań i rozmów z czołowymi przedstawicielami sektora, a także poznania najnowszych technologii oraz inteligentnych i wydajnych rozwiązań do druku, które trafiają na rynek.
Bogata oferta edukacyjna
Organizatorzy szykują także dwie tematyczne ekspozycje: znany już Linerless Trail (prezentujący ofertę producentów etykiet bez papieru nośnego – linera), a także debiutującą Automation Arena, gdzie pokazane zostaną dwie zautomatyzowane linie drukujące do produkcji cyfrowych i konwencjonalnych etykiet. Zlokalizowana w hali 11.
Automation Arena powstanie dzięki współpracy firm takich jak: CERM, Esko, Xeikon, MPS, Kocher + Beck, AVT, Rotocontrol, Matho i Wasberger. Trzy półgodzinne prezentacje odbywać się będą codziennie w godz. 11.00, 13.00 i 15.00 (ostatniego dnia targów tylko o 11.00). Druk konwencjonalny będzie realizowany na MPS EF 430, 8-kolorowej maszynie, wyposażonej m.in. w system inspekcji AVT Helios, druk cyfrowy natomiast na maszynie Xeikon 3300 ze zintegrowanym laserowym zespołem wykrawającym. Tego typu wydarzenie towarzyszące targom nie miało jeszcze do tej pory miejsca – mówi Jade Grace, dyrektor projektu Labelexpo Europe. – Ma ono na celu udowodnienie zwiedzającym targi Labelexpo, że automatyzacja to nie obietnica na przyszłość, tylko nasza teraźniejszość. Aby pozostać rentownymi, drukarnie muszą planować wybiegając w przyszłość i zacząć integrować workflow przygotowalni i produkcyjne z operacjami zarządczymi, łącząc cały łańcuch dostaw. Drukarnie automatyzujące swoje działania zwiększają konkurencyjność i sprawnie redukują koszty, poprawiając produktywność i stabilność produkcji, co prowadzi do osiągania wyższych marż. Automation Arena pokaże zwiedzającym, jakie wymierne korzyści niesie za sobą automatyzacja i da przedsmak tego, jak za 5-10 lat będzie wyglądała produkcja etykiet i opakowań.
W ramach Labelexpo Europe 2017 odbędą się również komercyjne (płatne) kursy mistrzowskie o charakterze edukacyjnym, przygotowane we współpracy z Label Academy. Ich tematyka będzie się koncentrować wokół zagadnień związanych z MIS, automatyzacją, technologią etykiet termokurczliwych oraz innowacyjnych farb, powłok i lakierów.
25 lat owocnej współpracy
Dwie ikony branży etykiet – Labelexpo oraz stowarzyszenie Finat – świętują w tym roku 25-lecie pomyślnej współpracy, której ukoronowaniem będzie gala Global Label Industry Awards. Labelex/Cowise Group – poprzednik firmy Tarsus, która jest obecnym organizatorem Labelexpo Europe, podpisał pierwsze porozumienie o współpracy ze stowarzyszeniem Finat w 1991 roku i z końcem bieżącej dekady będzie miało miejsce jej przedłużenie po raz piąty. Transformacja Labelexpo Europe od niszowego wydarzenia dla branży etykiet samoprzylepnych do znacznie szerszego tematycznie, wiodącego, globalnego wydarzenia dedykowanego producentom etykiet, opakowań i ich przetwórcom jest naprawdę spektakularna i odzwierciedla zmieniający się kształt przemysłu w zakresie technologii odwzorowania (druk cyfrowy) oraz nowych form opakowań (saszetki, etykiety termokurczliwe czy IML). Drukarnie etykietowe znajdują się obecnie z całą pewnością w samym centrum prężnie rozwijającej się branży opakowaniowej. Kontynuacja sukcesu Labelexpo będzie jednak zależała od stopnia, w jakim wydarzenie odpowiadać będzie aktualnym potrzebom rynku, dlatego Labelexpo oraz Finat rozszerzyły Radę Doradczą Labelexpo (LAB – Labelexpo Advisory Board), pierwotnie składającą się wyłącznie z reprezentantów Labelexpo i Finat, o przedstawicieli wystawców z różnych sektorów rynku. AN