Firma Reprograf, dostawca najnowocześniejszych rozwiązań na polskim rynku poligraficznym, została najlepszym regionalnym dystrybutorem Fujifilm w roku 2013. Zajęła 1. miejsce w rankingu Fujifilm EMEA Sales Awards 2013, który przeprowadzono w Europie, na Środkowym Wschodzie i w Afryce w trzech kategoriach: największy przyrost sprzedaży płyt (Reprograf sprzedał 670 tys. m2 płyt), największa ilość sprzedanych płyt bezprocesowych (tu firma osiągnęła wynik ponad 100 tys. m2) oraz największa liczba zainstalowanych systemów ZAC (30 instalacji), składających się z wywoływarki oraz oprogramowania, które umożliwiają wywoływanie płyt, stosując – jak podaje producent – najniższe zużycie chemii (co oznacza tym samym bardziej ekologiczny proces). To duży sukces, zwłaszcza po tak krótkim okresie współpracy – Reprograf oferuje rozwiązania Fujifilm od niespełna dwóch lat. Wyniki ogłoszono podczas ostatniego spotkania dealerów Fujifilm, które stało się okazją do podsumowania sprzedaży za ubiegły rok.
Współpraca obu firm rozpoczęła się jesienią 2012 roku, kiedy podpisały one umowę dotyczącą dystrybucji materiałów poligraficznych Fujifilm w Polsce przez Reprograf. Dotyczyła ona w szczególności materiałów do druku offsetowego, przede wszystkim płyt CtP. W niedalekim czasie została poszerzona również o sprzedaż naświetlarek CtP. Zawsze dążyliśmy do tego, aby oferować klientom produkty najwyższej jakości i dzięki temu cieszyć się ich zadowoleniem oraz szacunkiem – mówi Jolanta Kurowiak, prezes Reprograf SA. – Nasze portfolio przez lata ewoluowało. Badania rynku i przyszłych partnerów, a także nasza intuicja doprowadziły do sytuacji, że każdy nowy dostawca oferował naszym zdaniem dużo lepszy asortyment materiałów czy urządzeń i bardziej zaawansowane technologie niż poprzedni. Przez lata owocowało to rozwojem firmy i doprowadziło do wielkości, jaką dzisiaj mamy. Obecnie oferujemy materiały i urządzenia do offsetu, produkcji opakowań zarówno w technologii offsetowej, jak i fleksograficznej, posiadamy pełen asortyment urządzeń dla introligatorni, wielkiego formatu oraz druku cyfrowego na żądanie, druku książek i mailingu. Wszystko to spinają rozwiązania w zakresie oprogramowania do zarządzania zarówno procesami poligraficznymi, jak i drukarnią. Kierując się tą samą, przez lata wypracowaną strategią rozwoju postanowiliśmy jakiś czas temu rozpocząć współpracę z firmą Fujifilm Europe GmbH. Według nas w zakresie płyt offsetowych jest to obecnie producent najbardziej zaawansowanej technologii, o najlepszej kondycji finansowej spośród światowych graczy oraz posiadający najnowocześniejsze fabryki płyt na świecie. Od naszych klientów wiemy, że ci, którzy raz spróbowali pracy na płytach Fujifilm, niechętnie godzą się nawet na testy innych materiałów. Sami przekonali się, że jakości Fujifilm nie dorównuje żaden inny producent. Było to najlepszym dowodem słuszności naszego wyboru tego producenta jako przyszłego partnera i okazało się, że był to strzał w dziesiątkę.
Dzięki nawiązaniu tej współpracy Reprograf pozyskał partnera z bogatym portfolio materiałów – nie tylko innowacyjnych technologicznie, ale również proekologicznych. Fujifilm dostarcza obecnie zaawansowane rozwiązania stosowane na wielu etapach procesu drukowania offsetowego, od przygotowalni do druku, a także cy-frowego i wielkoformatowego. Oferuje rozwiązania do produkcji płyt offsetowych w formacie B2, B1 oraz wielkoformatowych VLF w oparciu tak o technologię fotopolimerową, jak i termiczną, a to dzięki szerokiej gamie naświetlarek, procesorów i powiązanej z nimi chemii do przygotowalni. Fujifilm ma również bogatą historię rozwoju chemii dla druku offsetowego. Obecnie oferuje pełną gamę roztworów zwilżających, zmywaczy, sprejów, silikonów, klejów i materiałów pomocniczych opracowanych w celu optymalizacji procesu drukowania offsetowego.
W styczniu bieżącego roku firma Reprograf uzyskała status master dystrybutora Fujifilm, przejmując w Polsce zarządzanie siecią dealerską tej firmy.
Przyznany nam ostatnio tytuł najlepszego dystrybutora Fujifilm za rok 2013 to dla naszej firmy kolejny dowód uznania, który opiera się na doskonałych wynikach, jakie osiągamy w zakresie sprzedaży rozwiązań tego producenta – mówi Jolanta Kurowiak. – Jesteśmy z tego osiągnięcia bardzo dumni. Było ono jednak możliwe głównie ze względu na jakość i możliwości oferowanych przez nas rozwiązań Fujifilm. Okazało się, że rynek zaakceptował naszą propozycję i obsługę, co zaowocowało znakomitymi wynikami sprzedaży, jakie w tym roku doceniła firma Fujifilm.
Zdaniem kierownictwa firmy Reprograf na zwiększającą się sprzedaż rozwiązań Fujifilm w Polsce mają wpływ dwa aspekty. Z jednej strony ich proekologiczność (płyty Fuji umożliwiają nawet 80 proc. redukcję chemii i wody zużywanych w procesie obróbki form drukowych), która ma coraz większe znaczenie w naszej branży, z drugiej zaś ekonomika produkcji, która pozostaje niezmiennie ważna dla każdego przedsiębiorcy. Rozwiązania Fujifilm oferują również szereg unikalnych technologicznie rozwiązań, które usprawniają produkcję i pozwalają uzyskiwać użytkownikom przewagę konkurencyjną na rynku zleceń. Wszystko to sprawia, ze zainteresowanie rozwiązaniami tego producenta nieustannie rośnie
– podkreśla Jolanta Kurowiak.
Podczas ostatniego spotkania dealerów Fujifilm, który odbywało się w Düsseldorfie, pamiątkową statuetkę oraz japońską grafikę z dedykacją dla „Najlepszego Dystrybutora 2013” z rąk Hirofumi Abe – managera Fujifilm Europe GmbH oraz Yasufumi Morimoto – seniora vice presidenta Graphic Systems Division Fujifilm Europe GmbH odebrała Jolanta Kurowiak: Jest to dla nas powód do dumy i szczególne wyróżnienie, zwłaszcza wobec stosunkowo krótkiej współpracy obu firm. Tytuł jest dla nas także mobilizacją do dalszej, wytężonej pracy, aby móc w przyszłości go utrzymać. Kiedy rozpoczynaliśmy sprzedaż produktów Fujifilm, wiedzieliśmy, że 2013 rok będzie dla nas okresem ciężkiej pracy, ale mieliśmy również świadomość, że wchodzimy w ten rok „pewnym krokiem”, bo są one najwyższej jakości. Musieliśmy – ze względu na ulokowane w różnych regionach Polski oddziały naszej firmy i sieci dealerskiej Fujifilm – nie tylko uporządkować wszystkie kwestie związane z wzajemną współpracą. Był to rok ogromnych wyzwań również dla naszych działów logistycznych. Tym bardziej cieszy nas, że zakończyliśmy go tak dużym sukcesem. Warto również podkreślić podsumowując współpracę, jak ważna była synergia działań w zakresie serwisów obu firm, która z pewnością wpłynęła na osiągane przez Reprograf wyniki sprzedaży produktów Fujifilm. Okazało się jednak, że doskonale sobie ze wszystkim poradziliśmy i obecnie – znając już wyniki sprzedaży produktów Fujifilm za rok 2013 – wiemy, że nasze działania dały nam pozycję lidera w gronie dystrybutorów tej firmy.
Zobowiązaniem do dalszej wytężonej pracy dla firmy Reprograf jest również status master dystrybutora Fujifilm na rynku polskim. Wiązał się on z przejęciem nadzoru nad całą siecią dealerską Fujifilm w naszym kraju. Cieszymy się przede wszystkim z tego, że dzięki naszej kilkunastomiesięcznej współpracy i dotychczasowym doświadczeniom proces ten przebiegał sprawnie i bezboleśnie dla naszych wspólnych klientów. Mamy nadzieję, że wszystkie obecnie realizowane działania – w tym o charakterze promocyjnym i marketingowym (m. in. udział w targach, konferencjach branżowych, spotkania typu Open House), a także nasza ciężka praca zaowocują w kolejnym roku podobnym sukcesem i pozostaniemy nadal najlepszym dystrybutorem firmy Fujifilm. To ważne tytuły, jednak – co warto podkreślić – najważniejsze są dla nas sukcesy naszych klientów. Cieszymy się, że dostarczając im właściwe, innowacyjne rozwiązania możemy się do nich przyczyniać – podsumowuje Jolanta Kurowiak.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Reprograf