Rozwišzania Stora Enso dotyczšce identyfikacji produktów i ochrony marki
6 gru 2016 14:45
Stora Enso wprowadzi niebawem na rynek nowe rozwišzanie w zakresie ochrony marki i identyfikacji produktów PackAgent.
Kwestia ochrony produktów przed piractwem i podróbkami jest niezwykle istotna dla wielu przedsiębiorstw. PackAgent firmy Stora Enso ma zapewnić wysoki poziom zabezpieczeń przed tego rodzaju praktykami przez identyfikację produktu w całym łańcuchu dostaw, tj. od chwili, gdy wyrób opuszcza zakład produkcyjny, poprzez sieć poredników i dystrybutorów, aż po dostarczenie do końcowego użytkownika.
W zwišzku z wprowadzeniem na rynek nowego rozwišzania Stora Enso podpisała z firmš BearingPoint porozumienie o strategicznej współpracy w zakresie sprzedaży, implementacji i integracji systemu PackAgent. We wspólnym rozwišzaniu obu firm wykorzystano też program Trackway, stworzony przez fińskš firmę Stockway.
PackAgent to rozwišzanie unikalne ze względu na możliwoć zintegrowania w jednym opakowaniu różnych technologii identyfikacji produktów Đ mówi Kirsi Viskari, odpowiedzialna za tzw. opakowania inteligentne w dziale Consumer Boards firmy Stora Enso. Đ Pozwala ono na ledzenie i identyfikację produktów zarówno na poziomie jednostkowym, jak i zbiorczym (np. w paletach). Identyfikacja może nastšpić poprzez odczyt etykiet RFID, indywidualnych kodów kreskowych drukowanych w technologii cyfrowej lub w inny sposób.
Ponieważ PackAgent może pracować w oparciu o indywidualne kody kreskowe, stanowi znakomite rozwišzanie dla firm, które nie sš przygotowane do wprowadzenia technologii RFID Đ mówi Marko Torivari, kierujšcy fińskim zespołem BaeringPoint.
PackAgent wskazuje na jeden z największych problemów zwišzanych z zastosowaniem technologii RFID, gdzie decyzja o rodzaju i czasie zabezpieczenia wyrobu leży często po stronie producenta. W przypadku rozwišzania PackAgent etykieta RFID jest dołšczana na poziomie pakowania produktu, a nie jego wytwarzania Đ mówi Brent Proud, kierujšcy działem RFID w północnoamerykańskim oddziale BearingPoint.
Opracowano na podstawie informacji firmy Stora Enso