Studiouh.com Đ nowe inwestycje, nowe aplikacje
6 gru 2016 14:44
Gdy pisalimy o warszawskiej drukarni internetowej Studiouh.com przed czterema laty, jej park maszynowy w zakresie druku cyfrowego składał się wyłšcznie z maszyny Chromapress. Dzi firma należšca do braci Piotra i Michała Pakierów to dwie lokalizacje, dwie kolorowe maszyny Xerox, a przede wszystkim mnóstwo nowych pomysłów na biznes.
Studiouh.com to jedna z pierwszych w Polsce firm, które swojš działalnoć od poczštku opierały niemal wyłšcznie na usługach zwišzanych z drukiem cyfrowym. W maszynę Agfa Chromapress drukarnia zainwestowała w maju 1999 roku (był to ostatni egzemplarz tego modelu sprzedany w Polsce), dwa lata póniej dokupiono system Xerox DocuColor 2045. Sukcesywnie nowa maszyna zaczęła przejmować zlecenia do tej pory drukowane przez Chromapress, wreszcie w drukarni został jedynie Xerox.
Na przełomie lat 2002/2003 firma przeprowadziła się do nowej siedziby przy ul. Ostrobramskiej, za od listopada 2004 roku jej działalnoć odbywa się również w drugim punkcie przy Waryńskiego. Tu zainstalowana została dotychczasowa maszyna DC2045. Natomiast najnowszy zakup Xerox DC6060 obsługuje prawobrzeżnš częć Warszawy. Skšd decyzja o dwóch lokalizacjach?
Przede wszystkim z mylš o nowych klientach Đ mówi Piotr Pakier. Đ 90% naszych zleceniodawców stanowiš agencje reklamowe oraz odbiorcy bezporedni. Połowa zamawianych przez nich prac trafia do nas przez Internet, więc zdajemy sobie sprawę, że czas w przypadku wielu z nich odgrywa znaczšcš rolę. Dlatego zdecydowalimy się otworzyć drugi punkt usługowy bliżej naszych kluczowych klientów Đ w centrum Warszawy.
Nowe inwestycje
Poza systemem DC 6060, zakupionym we wrzeniu 2004 roku, w nowym oddziale pracujš m.in. dwa systemy odbitek próbnych (cyfrowy i analogowy) oraz półformatowa nawietlarka do filmów firmy ScanView. Ta ostatnia inwestycja, zrealizowana w padzierniku ubiegłego roku, to kolejny przykład uzupełniania druku cyfrowego innymi usługami. Prawdę mówišc zakup ten wymusili na nas klienci, którzy często pytali o możliwoć nawietlania w systemie CtF Đ zaznacza Piotr Pakier. Jak zatem widać, mimo boomu na systemy CtP (także usługowe), nawietlanie filmów ma się całkiem niele. Współwłaciciel firmy twierdzi, że dzięki tej instalacji zarówno pozyskał nowych klientów (zainteresowanych przede wszystkim usługami CtF), jak też mógł zaoferować kolejny rodzaj usług klientom dotychczasowym.
Nowe aplikacje
Niezależnie od inwestycji w CtF czy proofing podstawowš działalnoć drukarni Studiouh.com wcišż stanowiš usługi w zakresie małoformatowego druku cyfrowego. Tu za firma od poczštku postawiła na Internet (nie przypadkiem jej pełna nazwa brzmi Studiouh.com Drukarnia Internetowa) i na możliwoci oferowane przez sieć.
Piotr Pakier zaznacza, że dzi 50% wszystkich zleceń realizowanych przez firmę to włanie zlecenia z Internetu. W zwišzku z tym w ostatnich dwóch latach uruchomione zostały kolejne witryny internetowe, pozwalajšce m.in. na projektowanie i zamawianie wizytówek oraz pocztówek on-line. Dwie z nich sš wspólnie obsługiwane przez Studiouh.com i portal Interia.
Mechanizm realizacji zleceń w obydwu przypadkach jest bardzo podobny Đ tłumaczy Piotr Pakier. Đ W przypadku pocztówek klient po wejciu na stronę wybiera interesujšcy go wzór, dokłada życzenia, podaje namiary adresata. My zajmujemy się drukowaniem oraz wysyłkš. Podobnie w przypadku wizytówek, gdzie na stronach Interii znajdujš się różne projekty do wyboru, po podaniu danych teleadresowych oraz loga następujš drukowanie i wysyłka do klienta pod wskazany adres.
Poza współpracš z Interiš firma Studiouh.com ma własne witryny, przez które można zamówić wizytówki i pocztówki. Ze stron www.ouh.pl można Đ podobnie jak w przypadku Interii Đ wybrać wzór pocztówki i wizytówki, przy czym w przypadku tych pierwszych obsługiwane sš wyłšcznie firmy.
Ostatniš inicjatywš braci Pakierów jest natomiast strona www.blizejbliskich.pl, gdzie aplikację samodzielnego projektowania pocztówek poszerzono o nowe możliwoci. Znajdziemy tu około 100 wzorów pocztówek Đ mówi Piotr Pakier Đ w których można zarówno zamiecić własnš treć życzeń czy pozdrowień, jak też dodać zdjęcie, umiecić logo firmy czy inny akcent graficzny. Można też przesłać nam dane adresatów, np. w formacie Word bšd Excel, do których dana pocztówka (czy też jej mutacja) zostanie wysłana. Całš częciš zwišzanš z drukowaniem pocztówek, adresowaniem, kopertowaniem i wysyłkš zajmuje się Studiouh.com.
Koszty takiej usługi, co moglimy sprawdzić na własnym przykładzie (wysyłajšc kartki wišteczne), sš naprawdę nieduże, a wygoda dla klienta Đ olbrzymia. Piotr Pakier przyznaje, że ta ostatnia witryna to najbardziej rozbudowana aplikacja oferowana obecnie przez Studiouh.com. I włanie w tego rodzaju pomysłach współwłaciciel firmy widzi przyszłoć druku cyfrowego. Chodzi bowiem nie o to, aby wyrywać zlecenia innym drukarniom cyfrowym tudzież bić się z offsetem o niskie nakłady, ale oferować co wyjštkowego, czego inni nie stosujš bšd zacznš stosować dopiero za jaki czas. A wtedy przyjdzie pora na kolejny pomysł na biznes... SS