Studiouh.com Đ nowe inwestycje, nowe aplikacje
6 gru 2016 14:44

Gdy pisaliœmy o warszawskiej drukarni internetowej Studiouh.com przed czterema laty, jej park maszynowy w zakresie druku cyfrowego składał się wyłšcznie z maszyny Chromapress. Dziœ firma należšca do braci Piotra i Michała Pakierów to dwie lokalizacje, dwie kolorowe maszyny Xerox, a przede wszystkim mnóstwo nowych pomysłów na biznes. Studiouh.com to jedna z pierwszych w Polsce firm, które swojš działalnoœć od poczštku opierały niemal wyłšcznie na usługach zwišzanych z drukiem cyfrowym. W maszynę Agfa Chromapress drukarnia zainwestowała w maju 1999 roku (był to ostatni egzemplarz tego modelu sprzedany w Polsce), dwa lata póŸniej dokupiono system Xerox DocuColor 2045. Sukcesywnie nowa maszyna zaczęła przejmować zlecenia do tej pory drukowane przez Chromapress, wreszcie w drukarni został jedynie Xerox. Na przełomie lat 2002/2003 firma przeprowadziła się do nowej siedziby przy ul. Ostrobramskiej, zaœ od listopada 2004 roku jej działalnoœć odbywa się również w drugim punkcie przy Waryńskiego. Tu zainstalowana została dotychczasowa maszyna DC2045. Natomiast najnowszy zakup Xerox DC6060 obsługuje prawobrzeżnš częœć Warszawy. Skšd decyzja o dwóch lokalizacjach? Przede wszystkim z myœlš o nowych klientach Đ mówi Piotr Pakier. Đ 90% naszych zleceniodawców stanowiš agencje reklamowe oraz odbiorcy bezpoœredni. Połowa zamawianych przez nich prac trafia do nas przez Internet, więc zdajemy sobie sprawę, że czas w przypadku wielu z nich odgrywa znaczšcš rolę. Dlatego zdecydowaliœmy się otworzyć drugi punkt usługowy bliżej naszych kluczowych klientów Đ w centrum Warszawy. Nowe inwestycje Poza systemem DC 6060, zakupionym we wrzeœniu 2004 roku, w nowym oddziale pracujš m.in. dwa systemy odbitek próbnych (cyfrowy i analogowy) oraz półformatowa naœwietlarka do filmów firmy ScanView. Ta ostatnia inwestycja, zrealizowana w paŸdzierniku ubiegłego roku, to kolejny przykład uzupełniania druku cyfrowego innymi usługami. Prawdę mówišc zakup ten wymusili na nas klienci, którzy często pytali o możliwoœć naœwietlania w systemie CtF Đ zaznacza Piotr Pakier. Jak zatem widać, mimo boomu na systemy CtP (także usługowe), naœwietlanie filmów ma się całkiem nieŸle. Współwłaœciciel firmy twierdzi, że dzięki tej instalacji zarówno pozyskał nowych klientów (zainteresowanych przede wszystkim usługami CtF), jak też mógł zaoferować kolejny rodzaj usług klientom dotychczasowym. Nowe aplikacje Niezależnie od inwestycji w CtF czy proofing podstawowš działalnoœć drukarni Studiouh.com wcišż stanowiš usługi w zakresie małoformatowego druku cyfrowego. Tu zaœ firma od poczštku postawiła na Internet (nie przypadkiem jej pełna nazwa brzmi Studiouh.com Drukarnia Internetowa) i na możliwoœci oferowane przez sieć. Piotr Pakier zaznacza, że dziœ 50% wszystkich zleceń realizowanych przez firmę to właœnie zlecenia z Internetu. W zwišzku z tym w ostatnich dwóch latach uruchomione zostały kolejne witryny internetowe, pozwalajšce m.in. na projektowanie i zamawianie wizytówek oraz pocztówek on-line. Dwie z nich sš wspólnie obsługiwane przez Studiouh.com i portal Interia. Mechanizm realizacji zleceń w obydwu przypadkach jest bardzo podobny Đ tłumaczy Piotr Pakier. Đ W przypadku pocztówek klient po wejœciu na stronę wybiera interesujšcy go wzór, dokłada życzenia, podaje namiary adresata. My zajmujemy się drukowaniem oraz wysyłkš. Podobnie w przypadku wizytówek, gdzie na stronach Interii znajdujš się różne projekty do wyboru, po podaniu danych teleadresowych oraz loga następujš drukowanie i wysyłka do klienta pod wskazany adres. Poza współpracš z Interiš firma Studiouh.com ma własne witryny, przez które można zamówić wizytówki i pocztówki. Ze stron www.ouh.pl można Đ podobnie jak w przypadku Interii Đ wybrać wzór pocztówki i wizytówki, przy czym w przypadku tych pierwszych obsługiwane sš wyłšcznie firmy. Ostatniš inicjatywš braci Pakierów jest natomiast strona www.blizejbliskich.pl, gdzie aplikację samodzielnego projektowania pocztówek poszerzono o nowe możliwoœci. Znajdziemy tu około 100 wzorów pocztówek Đ mówi Piotr Pakier Đ w których można zarówno zamieœcić własnš treœć życzeń czy pozdrowień, jak też dodać zdjęcie, umieœcić logo firmy czy inny akcent graficzny. Można też przesłać nam dane adresatów, np. w formacie Word bšdŸ Excel, do których dana pocztówka (czy też jej mutacja) zostanie wysłana. Całš częœciš zwišzanš z drukowaniem pocztówek, adresowaniem, kopertowaniem i wysyłkš zajmuje się Studiouh.com. Koszty takiej usługi, co mogliœmy sprawdzić na własnym przykładzie (wysyłajšc kartki œwišteczne), sš naprawdę nieduże, a wygoda dla klienta Đ olbrzymia. Piotr Pakier przyznaje, że ta ostatnia witryna to najbardziej rozbudowana aplikacja oferowana obecnie przez Studiouh.com. I właœnie w tego rodzaju pomysłach współwłaœciciel firmy widzi przyszłoœć druku cyfrowego. Chodzi bowiem nie o to, aby wyrywać zlecenia innym drukarniom cyfrowym tudzież bić się z offsetem o niskie nakłady, ale oferować coœ wyjštkowego, czego inni nie stosujš bšdŸ zacznš stosować dopiero za jakiœ czas. A wtedy przyjdzie pora na kolejny pomysł na biznes... SS