Świadomość rynku wzrasta
6 gru 2016 14:59
Polscy specjaliści branży poligraficznej kierują swoją uwagę na druk cyfrowy realizowany przez platformy internetowe.
To jeden z najważniejszych trendów, zaobserwowany podczas Targów Reklamy i Poligrafii RemaDays Warsaw 2016.
Rodzimy rynek coraz szybciej chłonie rozwiązania webowe. Wskazuje na to oferta wystawców, którzy pojawili się w tym roku na targach RemaDays. Dobrym przykładem jest drukarnia Libra-Print z Łomży, która dynamicznie rozwija swoją ofertę internetową, sukcesywnie wprowadzając nowe produkty. Oferta targowych wystawców wskazuje jednak, że konkurencja w tym segmencie systematycznie rośnie – pojawiają się coraz liczniejsi przedsiębiorcy, którzy zamierzają wkroczyć lub już wkroczyli na ten rynek. RemaDays nie zaskoczyła również, jeżeli chodzi o ofertę z pogranicza poligrafii i innych branż.
Targi RemaDays stały się miejscem, w którym spotykają się nie tylko dostawcy rozwiązań druku poligraficznego i przemysłowego, ale przede wszystkim działy marketingu, agencje reklamowe i eventowe oraz klienci, którzy pracują z maszynami oferowanymi przez czołowych producentów rynku. Cieszę się, że część z nich z powodzeniem wykorzystuje w swojej działalności urządzenia Xerox – komentuje Stanisław Pieczara, PSG sales & marketing director, Xerox Polska.
Maszyny dla wymagających
Jak wynika z obserwacji Stanisława Pieczary, dostawcy rozwiązań dla poligrafii niezmiennie od lat stawiają na produktywność i efektywność kosztową. Wychodzą tym samym naprzeciwko oczekiwaniom klientów, którzy decydując się na doposażenie lub całkowitą wymianę sprzętu chcą się upewnić, że zainwestowane środki się zwrócą.
Xerox dysponuje w tej chwili najszerszym portfolio na rynku w kategorii systemów produkcyjnych. Warto jednak również dodać, że na popularność marki nie składa się sama liczba maszyn, które oferuje. Przede wszystkim Xerox daje swoim użytkownikom sprzęt z najciekawszymi i najbardziej pożądanymi funkcjonalnościami oraz, co niezwykle istotne, z profesjonalnym i doświadczonym serwisem – komentuje. – Świadczy o tym liczba instalacji systemów Xerox w Polsce oraz liczba klientów odwiedzających nasze stoisko. Część z nich stanowili obecni klienci firmy, którzy pracują z nami od lat. To daje nam wiele powodów do satysfakcji – dodaje Pieczara.
Prestiż czy biznes?
Choć targi to wydarzenie typu B2B, podczas którego biznes spotyka się z biznesem, to także okazja do podtrzymania i budowania prestiżu firmy.
Stoję zdecydowanie na stanowisku, że obecność na RemaDays ma wymiar nie tylko sprzedażowy. Oczywiście, udało się nam nawiązać nowe rozmowy i poznaliśmy potencjalnych kontrahentów. Nie można jednak zapominać, że pojawiając się tam, działamy w sposób wizerunkowy. Przypominamy o istnieniu marki, promujemy ją, promując tym samym naszą ofertę. W tym roku największą popularnością cieszyły się nasze urządzenia Versant 80 i Versant 2100. Głównie dlatego, że oferują najwyższą jakość, stabilność koloru na wydruku i teraz druk banerowy, czyli pracują na mediach o wymiarze do 660 mm długości – dodaje Stanisław Pieczara.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Xerox