Szybki druk z systemem Ironman
6 gru 2016 14:49
Firma Megtec wprowadziła na rynek innowacyjny system Ironman do integralnego chłodzenia i klimatyzowania wstęgi papieru w maszynach zwojowych.
Coraz więcej zakładów drukuje produkty z wysoką jakością na papierach gorszych gatunków, przy jednoczesnej dużej liczbie kolorów. Aby produkcja była ekonomiczna, maszyna drukująca musi pracować w zakresie najwyższej wydajności – z maksymalną prędkością i niewielką ilością makulatury. Nierzadko liczba nadrukowywanych kolorów i właściwości farb plasują się blisko górnej granicy możliwości suszarki lub nawet powyżej. Gdy prócz tego zadrukowywane są papiery, które trudno schną, to tworzenie się kondensatu, odbijanie farby lub powstawanie pary wodnej mogą zmusić drukarza do zmniejszenia prędkości maszyny mimo tego, że sam produkt jest uważany za wystarczająco wysuszony. Poza tym złe ustawienie suszarki i jej niedostateczna konserwacja dodatkowo zwiększają różnicę między rzeczywistą a maksymalnie możliwą prędkością drukowania.
Nowy system Ironman usuwa na szybkich rotacjach trzy główne problemy: tworzenie się kondensatu na wałkach chłodzących, odkładanie farby i powstawanie pary wodnej. Ironman pozwala na szybką produkcję bez częstego i kłopotliwego czyszczenia. System ten składa się z wałka kierującego poziomo biegnącą wstęgę do dołu pod kątem 90°. Wałek ma funkcję regulacji dokładności biegu krawędzi wstęgi i w dalszym biegu wstęgi zastępuje powszechnie stosowaną ramę obrotową. Za tym wałkiem znajduje się innowacyjny zespół do silikonowania, który obustronnie zamyka powierzchnię i zwiększa wilgotność wstęgi. Na zakończenie wstęga papieru jest chłodzona do temperatury pomieszczenia w modułowej wieży z wałkami chłodzącymi. Liczba wałków zależy od prędkości maszyny drukującej.
System Ironman został opracowany do szybkobieżnych rotacji offsetowych i już wykazał swoją sprawność w trudnych warunkach produkcyjnych podczas licznych testów. Jest on dostępny do maszyn 16-96-stronicowych drukujących na jednej lub dwóch wstęgach papieru z prędkością do 18 m/s.
Na podstawie informacji firmy Megtec opracował ZZ