Każda szczera, oparta na wiedzy i dowiadczeniu rada jest cenna. Firma nasza od 17 lat działa na rynku usług targowych, budujemy stoiska, organizujemy targi. Pragniemy podzielić się z Państwem własnymi spostrzeżeniami:
Targi? Cała firma widziana z perspektywy klienta!
W gospodarce rynkowej, przy tak olbrzymiej konkurencji, klient jest obiektem szeregu zabiegów majšcych na celu pozyskanie jego potrzeb dla osišgania celów zwišzanych z prowadzonš działalnociš gospodarczš.
Współczesny marketing składa się z najrozmaitszych działań i elementów. Które z nich sš kluczem do sukcesu? Do czego należy przykładać największš wagę? Rozwišzanie jest proste: jeli ze wszystkich definicji marketingu wyjmiemy to, co najlepsze i najbardziej przekonujšce Đ dotrzemy do sedna. Odkryjemy targi! Najbardziej użyteczny marketing naszego czasu. I najbardziej intrygujšcy.
Peter Drucker, guru zarzšdzania, zdefiniował marketing jako ăcałš firmę widzianš z perspektywy klientaÓ. To fundament marketingu targowego: mieć umiejętnoć widzenia swojej firmy oczyma klienta. Do czego się przydaje? Spójrz na swoje stoisko targowe. Czy jest to dokładnie taki wizerunek firmy, jaki chciałby, aby zapamiętał rynek?
Wtajemniczonym zawsze powodzi się lepiej. Wiedzš więcej. Wiele firm nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału marketingowego. Nie dostrzegajš, że w marketingu wszystko sprowadza się do interakcji, że dzisiejszy marketing jest zmysłowy: twarzš w twarz Ty, Twój klient i produkty. Takš okazję stwarzajš targi.
Okrelenie celów kluczem do sukcesu na targach
Każdy udział w targach powinien być poprzedzony głębokš analizš potrzeb i problemów, która pozwoli okrelić cele zwišzane z wzięciem udziału w targach.
Targi w swoim katalogu marketingowym majš ponad 20 celów, które pogrupowano w szeciu podstawowych zakresach: w zakresie sprzedaży, kontaktów z klientami, badania rynku, tworzenia marki, dystrybucji oraz reklamy, promocji i public relations.
Wszystkich naraz prawdopodobnie nie da się osišgnšć. Najczęciej firmy decydujš się na jeden, może dwa Đ trzy, ale konkretne i jasno sformułowane. Na przykład można wybrać który z tych: zwiększenie udziału w rynku, odzyskanie dawnych klientów lub dotarcie do nowych, prezentacja nowoci rynkowych, budowanie wizerunku, kontakt z konkurencjš, utrwalanie więzi z mediami, a nawet motywowanie pracowników. Jeli wybralimy dwa-trzy, pozostałe najlepiej zaplanować na kolejne targi.
Jeli już dokonalimy wyboru, najlepiej opracować własnš taktykę, jak dojć do najlepszych efektów. Jakich sposobów, rodków i narzędzi użyć, żeby swój cel zrealizować?
Trafny wybór targów ma zasadnicze znaczenie
Jeli znamy już swoje cele, pozostaje dokonać wyboru targów, które najlepiej te cele zrealizujš. Jeli mamy kłopot z wyborem, skorzystajmy ze znakomitego ródła informacji: terminarza ăTargi w PolsceÓ, wydawanego corocznie przez Polskš Korporację Targowš. Co, gdzie, kiedy, za ile i z jakš frekwencjš? To jest policzone i sprawdzone. Wszystkie informacje sš w standardzie europejskim. Pełen audyt. Dodatkowym parametrem pomagajšcym dokonać wyboru właciwej imprezy targowej jest wyróżnienie niektórych targów znakiem ăTargi z rekomendacjš Polskiej Korporacji TargowejÓ. Oznacza to, że te imprezy spełniajš najwyższe kryteria ustanowione dla targów w Polsce. Jeli jeszcze pojawiajš się wštpliwoci, można poprosić swoich klientów o wyrażenie opinii, które targi preferujš i gdzie chcieliby się z nami spotkać.
Każde targi majš swojš legendę i swojš plotkę. Każde z nich, chociaż w tej samej branży.
Dzi modne sš ătargi plusÓ, czyli wszystkie dodatkowe atrakcje i wydarzenia, które towarzyszš targom. Kongresy, sympozja, konferencje to dodatkowa, profesjonalna publicznoć. Powinnimy maksymalnie wykorzystać promocje i propozycje ze strony organizatora targów. Umówić się z nim na spotkanie, poznać osobicie z szefem imprezy, pracownikami marketingu i biura prasowego. Nie bšdmy anonimowym wystawcš.
Podsumowujšc: dostosowanie promocji targowej do oczekiwań klientów, trafne okrelenie celów, właciwy wybór imprezy to elementy, które majš bezporedni wpływ na sukcesy wystšpień targowych.
Których to serdecznie Państwu życzy INEXPO Poznańska Agencja Targowa.
Artykuł dostarczony przez firmę Inexpo