Tytułem wstępu
6 gru 2016 14:49
„Przejdź na naszą (nową) stronę” – zachęcam nie tylko na okładce, ale także w pierwszych słowach pierwszego wstępniaka w 2009 roku. Postanowiliśmy pójść z czasem, z postępem, z osiągnięciami i wzbogacić naszą stronę internetową o kolejne funkcje multimedialne. Poligrafika.TV to pierwsza w Polsce poligraficzna „telewizja”, pokazująca najciekawsze momenty targów, konferencji i szkoleń. Od lutego 2009 kamera będzie nam towarzyszyła także podczas wybranych reportaży i wywiadów. „Odbierać” można nas na www.poligrafika.pl, pliki filmowe znajdą się również w elektronicznej wersji naszego miesięcznika. Nowa strona to także rozbudowany dział „Praca”, który pomoże Państwu znaleźć pracę lub pracownika, a także wydzielona sekcja „Personalia”, w której odnotowywać będziemy wszelkie zmiany na istotnych dla branży poligraficznej stanowiskach.
„Prepress w czasach kryzysu” – tak można by zatytułować natomiast temat wiodący styczniowej Poligrafiki. „Co z tym kryzysem?” – parafrazując Tomasza Lisa zapytaliśmy prezesów i dyrektorów zarządzających blisko 30 wiodących dostawców branży poligraficznej. Wyniki naszej sondy (publikowane na s. 16-19) miło zaskoczyły – nastroje w polskiej poligrafii nie są tak złe, jak ogólnie w naszej gospodarce, a już w szczególności w branżach motoryzacyjnej i budowlanej. Receptą na dekoniunkturę mogą być inwestycje w nowe technologie, które pozwolą „uciec do przodu” oraz – jak sugeruje Jacek Hamerliński w artykule „Trudne czasy?” (s. 20) – wdrożenia z kategorii Lean Management. Trzeba jednak podejść do nich, jak do wszystkiego w okresie stagnacji, z dużą dozą zdrowego rozsądku. Nie obejdzie się także bez solidnej porcji wiedzy, którą – mam nadzieję – zaczerpniecie Państwo m.in. ze stron Poligrafiki. W styczniu zatem publikujemy liczne artykuły poświęcone automatyzacji i optymalizacji w prepressie. W lutym pod lupę weźmiemy druk cyfrowy.
Miłej lektury!