„Ucieleśniamy druk”
6 gru 2016 14:59
Targowa oferta firmy będzie prezentowana pod hasłem przewodnim „We Embody Print” („Ucieleśniamy druk”)
Nowości dla przygotowalni gazetowej
Z myślą o drukarniach i wydawcach prasowych odwiedzających targi Agfa Graphics będzie promować proekologiczne, bezchemiczne płyty fotopolimerowe N95-VCF, których wytrzymałość sięga 400 tys. odbitek. Ich obróbka następuje w dedykowanym urządzeniu czyszcząco-gumującym Attiro VHS. W jego przypadku całkowicie wyeliminowano zużycie wody, zaś ilość gumy niezbędnej do wytworzenia formy drukowej jest – jak zapewnia Agfa Graphics – najniższa spośród innych rozwiązań konkurencyjnych. Nowością firmy w portfolio gazetowym jest naświetlarka Advantage N-PL, wyposażona w paletowy system podawania płyt, zwiększający jej wydajność. Urządzenie w ciągu godziny naświetla do 400 płyt/h, zaś wspomniany system umożliwia nieprzerwaną obsługę nawet 3100 płyt.
Z myślą o rynkach rozwijających się Agfa Graphics wprowadza na rynek nową, kompaktową naświetlarkę gazetową Advantage-N Essentials, także bazującą na technologii lasera fioletowego. Oferuje ona – zdaniem producenta – maksymalną elastyczność i optymalizację kosztów związanych z inwestycją. Jest przy tym kompatybilna z oferowanymi przez Agfa Graphics bezchemicznymi płytami fotopolimerowymi oraz urządzeniami do ich finalnej obróbki.
Nowe rozwiązania prepress dla druku akcydensowego
W segmencie druku akcydensowego jedną z najważniejszych premier belgijskiego producenta będzie bezodczynnikowa płyta Azura TU w formacie VLF o grubości 0,4 mm. Dzięki temu stanie się dostępna dla drukarń arkuszowych, bazujących na formatach 6-up i 7-up.
Nowością jest też system czyszcząco-gumujący Azura CX150, dostosowany do płyt w formacie VLF. Generuje on minimalną ilość odpadów dzięki zoptymalizowanemu zużyciu gumy. Wyeliminowano w nim jednocześnie w 100 proc. zużycie wody. Żywotność kąpieli została zwiększona do 7 tys. m2 płyt.
Podczas targów drupa firma będzie również promować niedawno wprowadzoną na rynek bezprocesową płytę termoczułą Azura TE.
Z myślą o wysokonakładowej produkcji akcydensowej Agfa Graphics wprowadza na rynek Energy Elite Eco. Jest to termoczu-ła płyta pozytywowa, niewymagająca wypalania, przeznaczona do nakładów nieprzekraczających 600 tys. egzemplarzy. Z myślą o nowej płycie oferta rozwiązań CtP zostanie wzbogacona o wysokowydajną naświetlarkę Avalon N8-90.
Inkjetowy druk wielkoformatowy: nowe funkcje i udoskonalenia
Rosnąca oferta ploterów wielkoformatowych Agfa Graphics obejmuje wszystkie oczekiwane przez rynek konfiguracje: zadruk podłoży płaskich, „z roli na rolę”, FTR (flat-to-roll) oraz hybrydową. Przykładem tej ostatniej jest wprowadzony niedawno do oferty ploter Jeti Tauro H2500, który po raz pierwszy zostanie zademonstrowany w wersji zautomatyzowanej. Cech rozwiązania „hybrydowego” nabrał także płaski ploter Jeti Mira 2716/2732, który jest oferowany z opcjonalnym, dostawianym modułem umożliwiającym zadrukowywanie (w trybie „z roli na rolę”) materiałów o maks. szerokości 2,05 m. Standardem w jego wszystkich wariantach jest funkcja „print & prepare”, a w urządzeniu mogą być stosowane (wymiennie) trzy różne zestawy dedykowanych atramentów.
Rośnie popularność ploterów Anapurna opatrzonych symbolem „i”. W skład tej serii wchodzą m.in. modele: hybrydowy (Anapurna 2500i) oraz drukujący „z roli na rolę” (Anapurna M3200i). Wszystkie ww. urządzenia są sterowane przez workflow Asanti 2.0. Ich uzupełnienie stanowi ploter tnący Acorta, który w udoskonalonej wersji oferuje m.in. zintegrowany system wyszukiwania zadrukowanych obrazów oraz znaków cięcia. Umożliwia on finalną obróbkę różnorodnych podłoży o maks. grubości do 120 mm.
Agfa Graphics jest również producentem atramentów, przeznaczonych do wszystkich oferowanych ploterów, umożliwiających zadrukowywanie materiałów zarówno sztywnych, jak i giętkich. Uzupełnienie stanowią specjalistyczne materiały eksploatacyjne, m.in. atrament biały oraz podkłady (primers) i lakiery.
Oprogramowanie: przyszłość „w chmurze”
Najnowsze rozwiązania software’owe Agfa Graphics to przede wszystkim produkty bazujące na technologii cloud computing i dostępne jako usługa typu SaaS. Zupełną nowością firmy w tym zakresie jest PrintSphere – serwis umożliwiający łatwy transfer plików z i do systemów workflow Agfa Graphics oraz innych programów działających „w chmurze”. Umożliwia on wymianę danych pomiędzy współpracownikami, klientami, studiami DTP oraz użytkownikami witryn sieciowych. Jest kompatybilny m.in. z usługą tworzenia sklepów internetowych – StoreFront (której najnowsza wersja 3.1 właśnie pojawiła się na rynku) oraz z programem umożliwiającym przenoszenie treści redakcyjnych na różne platformy mobilne – Arkitex Eversify. Podczas targów drupa 2016 zostaną także zaprezentowane najnowsze wersje sztandarowych systemów workflow: Apogee 10.0 – przeznaczonego dla rynku offsetowego druku akcydensowego i opakowaniowego; Arkitex 2.0 – zarządzającego produkcją gazetową oraz Asanti 3.0 – skierowanego do firm zajmujących się wielkoformatowym drukiem cyfrowym.
Innowacyjne rozwiązania dla rynku opakowań
Agfa Graphics coraz bardziej angażuje się w rynek zabezpieczeń produktów masowego użytku – jak np. opakowania – posiadających elementy drukowane, wprowadzając do oferty pakiet Arziro. Składa się on z czterech modułów: projektowania – Arziro Design, weryfikacji i śledzenia produktu za pomocą telefonu komórkowego przy zastosowaniu kodu QR – Arziro Authenticate, sterowania produkcją – Arziro Production oraz tworzenia własnego wzoru zabezpieczenia – Arziro Anti-Copy. Pakiet ten będzie prezentowany w wydzielonej przestrzeni wystawienniczej Touchpoint Packaging, zlokalizowanej w pawilonie 12. Agfa Graphics będzie tu promować także nowej generacji atramenty, przeznaczone do druku tzw. inteligentnych opakowań.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Agfa Graphics