W manroland każde zamówienie to projekt
6 gru 2016 14:49
Klienci oczekują, że ich zamówienia – bez względu na wymiar – będą realizowane ze szczególną uwagą, doradztwem i wsparciem. W manroland zrozumienie tych fundamentalnych potrzeb przyczyniło się do wielu sukcesów procesu zarządzania projektem zorientowanego na klienta.
Od wielu lat budowa maszyn i przemysł poligraficzny były zdominowane przez mechaniczny obraz świata i człowieka. Wszystko skupiało się na maszynach oraz ich potencjale. Klienci byli traktowani wyłącznie jako techniczni użytkownicy. Dopiero od niedawna producenci zaczęli poświęcać szczególną uwagę strategiom, modelom biznesowym, systemom organizacyjnym klientów i ich potrzebom.
manroland stawia klientów w centrum uwagi. W niemalże wszystkich sferach działalności firmy doprowadziło to do głębokich zmian w łańcuchu procesów, strukturach i podejściu pracowników. Ważnym instrumentem w przebudowie firmy było wprowadzenie zarządzania projektem zorientowanego na klienta, co miało swój początek w sektorze maszyn zwojowych. Zamówienie klienta jest traktowane jak projekt, który stanowi centralny punkt dla całej energii firmy i know-how. Główny cel to satysfakcja klienta.
Zarządzanie projektem nie tylko ułatwia komunikację i współpracę z klientem, wpływa również na poprawę wewnętrznych procesów w firmie i zwiększa jej wydajność. Wynikiem tego jest produkt o lepszej jakości. Profesjonalizm oraz jakość procesu zamówień znacząco się polepszyły i spowodowały skrócenie czasu realizacji projektu. Profesjonalne zarządzanie projektem jest postrzegane na rynku jako silna przewaga konkurencyjna.
Punktem wyjściowym jest klient. Z punktu widzenia klientów zarządzanie projektem jest bardzo atrakcyjne. Im większa złożoność zamówienia i więcej zaangażowanych pieniędzy, tym klient ma większą potrzebę gruntownej konsultacji. Potrzeba ta nie ogranicza się jedynie do zagadnień technicznych; często dotyczy spraw biznesowych i organizacyjnych. Klient oczekuje, że wyznaczona osoba kontaktowa będzie osobiście odpowiedzialna za wszystkie sprawy związane z jego zamówieniem. Dzięki temu nie musi się angażować w cały proces dostawy i organizacji. Z punktu widzenia producenta podstawą jest zrozumienie potrzeb klienta i jego struktur decyzyjnych. Stanowi to punkt wyjściowy zarządzania projektem dopasowanym do potrzeb klienta.
Fakt, że producent uwzględnia wszystkie potrzeby klienta w przebiegu realizacji zamówienia, sprzyja lepszej współpracy. Zarządzanie projektem wspomaga lepszą koordynację działań i wymianę informacji między partnerami. Informacje przepływają szybko, a prośby i życzenia klientów są przekazywane jasno i sprawnie do odpowiednich osób za pośrednictwem Projekt Menedżera. Dzięki bliskiej współpracy pomiędzy klientem i osobą kontaktową praca może przebiegać w mniej zbiurokratyzowany sposób. Dlatego też zarządzanie projektem w znacznym stopniu pomaga utrzymać dobre relacje z klientem i daje pewność, że zamówienia są realizowane zgodnie z jego oczekiwaniami.
W manroland każde zamówienie klienta jest traktowane jak projekt. Takie podejście do procesu zamówień zapewnia również wewnętrzne korzyści: pracownicy z różnych obszarów operacyjnych silniej identyfikują się z projektem, a nie skupiają się wyłącznie na ściśle określonych dla siebie zadaniach, jak to było w przeszłości. Inną zaletą jest ciągły przepływ informacji w firmie, który sprzyja lepszej współpracy pomiędzy pracownikami zaangażowanymi w realizację projektu. Dzięki temu kwestie związane z projektem są załatwiane sprawniej i zgodnie z zaplanowanym terminarzem działań. Ponadto pracownicy działają w sposób nastawiony na rozwiązywanie problemów, co umożliwia zidentyfikowanie „wąskich gardeł” oraz ewentualnych błędów w projekcie w początkowej fazie. Mniej błędów oznacza lepszą jakość. Wszystkie te usprawnienia przyczyniają się do szybszego przekazania maszyny do użytkowania oraz większego zadowolenia klienta.
Artykuł sponsorowany