Wiedza o marketingu internetowym dla drukarń
6 gru 2016 14:58
12 czerwca br. w warszawskiej siedzibie Ricoh Polska odbyła się konferencja pt. „Biznes: E-commerce, marketing internetowy Twojej drukarni”, która – jak sama nazwa wskazuje – była poświęcona nowym możliwościom marketingu internetowego dla drukarń. Jej organizatorem była firma Key2Print, specjalizującą się w sprzedaży oprogramowania typu web-to-print, zaś magazyn „Poligrafika” objął ją patronatem medialnym.
W spotkaniu wzięło udział wielu doświadczonych prelegentów z takich firm jak: Ricoh, Fotolia, SALESmanago, Facead, Marketing Wizards Group, Duplo i Akonda, którzy w rzetelny sposób starali się przekazać swoją specjalistyczną i unikatową wiedzę licznie zgromadzonej publiczności – w spotkaniu uczestniczyło bowiem przeszło 50 osób.
Wśród poruszonych przez prezenterów zagadnień znalazły się: automatyzacja działań marketingowych; systemy e-mail-ingowe; media społecznościowe; płatne i bezpłatne metody pozyskania ruchu; wykorzystanie banków zdjęć; nowoczesne metody zdalnej obsługi klientów; nowoczesne systemy druku cyfrowego; elastyczne i szybkie urządzenia do obróbki druków.
Marek Broda z firmy SALESmanago pokazał, jak zautomatyzować marketing i sprzedaż w drukarni internetowej poprzez inteligentne systemy mailingowe, tak aby pozyskiwać więcej klientów i skutecznie budować ich lojalność.
Krzysztof Starzecki z Facead zaprezentował z kolei metody sprzedaży w social media. Z przytoczonych przez niego statystyk wynika, że 99 proc. internautów w Polsce deklaruje korzystanie z mediów społecznościowych. Nie było zaskoczeniem, że liderem wśród nich jest Facebook. Prelegent skrupulatnie odpowiedział również na pytanie, czy ta najpopularniejsza platforma społecznościowa może wpływać na sprzedaż? Jak można się domyślić, odpowiedź na nie była oczywiście twierdząca.
Inny z prelegentów, Konrad Wadowski z Marketing Wizards Group, odpowiedział natomiast na pytanie, jak skutecznie zaistnieć online i pozyskać nowych klientów w Internecie dzięki rozwiązaniom Google, takim jak Google AdWords czy Google Display Network.
Igor Kluź z Key2Print porównał efektywność e-commerce z tradycyjnym systemem sprzedaży i opowiedział o możliwościach wykorzystania nowej wersji systemu Key2Print w e-commerce.
Temat globalnych trendów na rynku poligraficznym przybliżyli zgromadzonej publiczności Tomasz Nazaruk wraz z Jackiem Krucińskim z firmy Ricoh Polska. Podczas prezentacji uczestnicy spotkania dowiedzieli się m.in., że: w najbliższym czasie można spodziewać się spadku ilości druków transakcyjnych; większość kolorowych druków cyfrowych jest wykonywana za pomocą urządzeń na papier ciągły; w dalszym ciągu postępuje wzrost zastosowania technologii cyfrowej. Co ciekawe, wartość cyfrowej produkcji poligraficznej w roku 2014 ma wynieść 416 mld EUR, zaś w roku 2020 ma to być już 458 mld EUR. Wzrost udziału produkcji cyfrowej będzie zauważalny we wszystkich sektorach druku: komercyjnym, opakowaniowym i wydawniczym. Wśród najważniejszych obszarów adaptacji technologii druku cyfrowego znajdują się natomiast druki transakcyjne, direct mail, ulotki i wizytówki oraz książki. Z prezentowanych statystyk wynikało także wciąż rosnące zapotrzebowanie na druki wykonywane za pomocą cyfrowej technologii atramentowej.
Reprezentant firmy Fotolia – Piotr Klajnberg – przedstawił korzyści płynące z integracji największego banku zdjęć z narzędziem do sprzedaży on-line.
Na zakończenie Michał Moczulski z firmy Akonda oraz Krzysztof Panawa z Duplo Polska zaprezentowali innowacyjne rozwiązania introligatorskie, które umożliwiają i usprawniają realizację zleceń internetowych.
Oprócz sesji wykładowych uczestnicy spotkania mogli się również zapoznać z najnowszymi rozwiązaniami znajdującymi się w ofercie firm Akonda, Duplo i Ricoh, które w trakcie konferencji były prezentowane w pokazowym centrum Ricoh Polska.
Czerwcowa konferencja cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, o czym świadczy nie tylko wysoka frekwencja, ale również zaangażowanie jej uczestników. Można je było zauważyć zarówno podczas sesji wykładowych, jak i nieustających rozmów kuluarowych w trakcie przerw. Spotkanie było więc nie tylko skarbnicą bezcennej wiedzy o handlu internetowym, ale także znakomitą platformą do nawiązania nowych kontaktów biznesowych i zacieśnienia tych już istniejących.
Kolejna edycja konferencji „Biznes: E-commerce, marketing internetowy Twojej drukarni” planowana jest na drugą połowę września br.