Wielkoformatowa rewolucja
6 gru 2016 14:53
Integart Poland Inc. jest jednym z czołowych dystrybutorów mediów do produkcji reklam w Polsce. Jego oferta obejmuje m.in. materiały bannerowe, folie i papiery oraz płyty z tworzyw sztucznych. Firma działa od ponad 18 lat, obecnie zatrudnia 65 pracowników i dysponuje 14 oddziałami w Polsce oraz oddziałem w Czechach.
Od listopada 2010 Integart jest oficjalnym partnerem HP w segmencie urządzeń drukujących w technologiach lateksowej i UV. O współpracy obu firm i zaletach technologii lateksowej rozmawiamy ze Sławomirem Kot-Zaniewskim, właścicielem Integart Poland Inc.
Od kilku miesięcy jesteście Państwo dystrybutorem urządzeń do druku wielkoformatowego firmy HP. Jak doszło do nawiązania tej współpracy?
Sławomir Kot-Zaniewski: Współpraca ta rozpoczęła się od naszego wspólnego projektu DRS, czyli cyfrowego druku znaków drogowych stanowiącego unikalne rozwiązanie w skali światowej, z którym zarówno Integart, jak i HP wiążą bardzo duże nadzieje. Obecnie jesteśmy na etapie potwierdzania wspólnych działań marketingowo-sprzedażowych, w tym udziału w targach branżowych na terenie Europy i USA.
W połowie ubiegłego roku firma HP zaproponowała nam podjęcie dodatkowo współpracy w zakresie urządzeń drukujących. Propozycja ta obejmowała najnowszą, wprowadzoną ostatnio przez HP technologię druku tuszami lateksowymi, która już zyskała bardzo duże uznanie w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej. Nie ukrywam, że wzbudziła ona również nasze zainteresowanie, a nawet entuzjazm.
Z jakich powodów?
S.K.-Z.: Głównymi powodami tak dużego zainteresowania tą technologią są jej liczne zalety, w tym ekologiczność i przyjazność dla środowiska oraz bezpieczeństwo obsługi. Tusze lateksowe odznaczają się 100-procentową nieszkodliwością. Warto przypomnieć, że w przypadku dotychczas stosowanych tuszy rozpuszczalnikowych, również tzw. ekosolwentowych z mniejszą ilością rozpuszczalników, a nawet w przypadku tuszy UV wciąż występuje zagrożenie zdrowia osób, które przebywają przez dłuższy czas w bezpośrednim sąsiedztwie drukarek. Tusze lateksowe eliminują te zagrożenia powodując, że druk „lateksem” może być stosowany nawet w pomieszczeniach biurowych, ponieważ opary – jak wspomniano – są całkowicie nieszkodliwe, a same tusze nie wydzielają żadnego zapachu. Kolejne zalety tej technologii to: dużo łatwiejsza obsługa i kalibracja maszyn, kilkakrotnie niższy koszt głowic w porównaniu z solwentem czy UV, brak zasychania głowic, łatwość ich wymiany, możliwość natychmiastowego wykorzystania mediów po zadruku (media są od razu suche) oraz możliwość natychmiastowego zalaminowania, aplikacji i nawoju na rolę, co przekłada się na szybkość transportu i wysyłki do klientów. Dzięki tym cechom czas produkcji reklamy ulega zdecydowanemu skróceniu. Inną zaletą druku lateksowego jest jego uniwersalność: może on być stosowany praktycznie na wszystkich nośnikach, również na mediach niepoddawanych wstępnemu uszlachetnieniu, co jest czasami konieczne w przypadku druku solwentowego; obniża to wydatnie koszty zadruku 1 m2. Wydruki lateksowe są tak wytrzymałe, że doskonale nadają się do stosowania na zewnątrz, a jednocześnie – ze względu na nieszkodliwość i bezzapachowość – są idealne do zastosowań wewnętrznych. Lateks jest też najlepszą technologią druku reklam na pojazdach, ponieważ wydruki zachowują jakość i intensywne kolory nawet przy dwukrotnym rozciągnięciu zadrukowanej folii. W przypadku wydruków solwentowych następuje duża utrata nasycenia kolorów podczas rozciągania folii, a wydruki UV po prostu pękają.
Czym – Pana zdaniem – kierowała się firma HP proponując Państwu rozszerzenie partnerstwa? Na jakie korzyści mogą liczyć obie strony?
S.K.-Z.: HP ostatnio wyłączyło całkowicie ze swojej oferty plotery solwentowe i ekosolwentowe koncentrując się na technologiach lateksowej i UV. Po akwizycjach firm Scitex, NUR i ColorSpan konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku wielkiego formatu. Wybór firmy Integart nie jest przypadkowy, ponieważ jako ekspert w zakresie mediów Viscom jesteśmy doskonałym partnerem do rozwijania sprzedaży ploterów wielkoformatowych. Dzięki rozbudowanej sieci handlowej i bogatemu doświadczeniu możemy się pochwalić bardzo dobrymi relacjami z licznymi klientami rynku visual communication. Ponadto obecnie, kiedy mamy do czynienia z błyskawicznym rozwojem technologii cyfrowych i coraz większymi wymaganiami dotyczącymi krótkich terminów realizacji zleceń, szczególnie istotna jest dostępność oferty „z jednej ręki” zarówno urządzeń, jak i kompatybilnych z nimi mediów. Te warunki spełnia Integart. Warto podkreślić, że posiadamy spore doświadczenie w sprzedaży urządzeń: już w latach 90. ubiegłego wieku Integart zajmował się dystrybucją ploterów Mimaki i Roland na terenie Polski i Kanady, a także frezarek Multicam, CamTec i XYZ. Sądzę więc, że korzyści z naszego partnerstwa wynikną nie tylko dla obu jego uczestników, ale przede wszystkim dla klientów.
Czy planowane są w najbliższym czasie jakieś wspólne działania mające na
celu popularyzację współpracy oraz przede wszystkim technologii lateksowej?
S.K.-Z.: We wrześniu ub.r. w Błoniu pod Wrocławiem Integart uruchomił Centrum Prezentacyjne urządzeń, które w najbliższych miesiącach zostanie rozszerzone o Centrum Aplikacji „HP Lab”. Umożliwi nam to pre-zentację możliwości maszyn drukujących w technologiach lateksowej i UV oraz przykładów aplikacji wydruków. Podobne Centra Aplikacji HP działają w Barcelonie i Moskwie.
22 lutego w naszym ośrodku w Błoniu organizujemy „HP Latex Day”, podczas którego pracownicy Centrum Rozwoju i Badań HP przedstawią nowe możliwości aplikacji, a uczestnicy będą mogli samodzielnie wykonać wydruki na maszynach lateksowych. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych!
Dziękujemy za rozmowę.